ورزش بعد از جراحی بینی


ورزش بعد از جراحی بینی

بعد از اینکه فرد تحت جراحی زیبایی بینی قرارگرفت  به علت آثاربیهوشی بهتر است ،  استراحت کند . استراحت بیشتر به ترمیم زخم های بینی  کمک خواهد کرد. اگر استراحت کامل باشد احتمال هر گونه سرگیجه و خون ریزی کاهش می یابد. بعد از گذشت یک هفته می توانید به فعالیت های روزمره خود ادامه دهید . ورزش بعد از جراحی بینی با شرایط خاص که به آن اشاره می نمائیم بلامانع است.  به طور کلی با گذشت هر چه بیشتر زمان ، بینی از استحکام بیشتری برخوردار می گردد.

ورزش بعد از جراحی بینی البته با در نظر گرفتن سبک بودن آنها و اینکه  در چه زمانی انجام شود ، مشکلی ندارد .

ورزش بعد از جراحی بینی

ورزش بعد از جراحی بینی

  • پیاده روی آرام بعد از یک هفته .
  • پیاده روی سریع بعد از سه هفته . علاوه بر آن می توانید  فعالیت های سبک تری مانند یوگا انجام دهید.
  • شنا کردن بعد از یک ماه البته بدون اینکه در آب شیرجه بزنید . یادتان باشد به هیچ وجه اجسام سنگین بلند نکنید.  خم شدن برای شما خوب نیست.
  • سونای خشک و تر بعد از دو ماه . ( آگاه باشید که گرما باعث تورم و سوختگی مخاط بینی و پوست می شود. )

ورزش بعد از جراحی بینی در صورتی که به صورت سبک انجام شود ، بلامانع است . همانند ورزش های هوازی : شامل دویدن روی تردمیل و کار با وزنه های بدنسازی سبک . اگر ورزش ها سنگین باشند ممکن است فرد دچارخونریزی بینی شود . در این صورت ، مدت زمان زیادی طول می کشد تا تورم بینی از بین برود.  فوتبالیست ها و بسکتبالیست ها می توانند به بازی خود بعد از دو ماه بپردازنند ، فقط باید حین بازی از محافظ بینی استفاده کنند.

اغلب ورزش ها بدون استفاده از محافظ بینی بعد از گذشت 6 ماه. البته منظور ورزش هایی مثل بوکس ، تکواندو، کشتی ، گلاویز شدن که با صورت و بینی ارتباط مستقیم دارد، نیست . معمولا انجام این قبیل ورزش ها بعد از یک سال توصیه می شود. زیرا در اثر ضربه حتی اگر شدید هم نباشد بینی جابه جا شده و دچارشکستگی می گردد.

لازم است بدانید :

زمانی که از حجم بینی های غضروفی کم می شود و بینی تا حد زیادی کوچک می گردند ،  استحکام غضروف  تا حدودی ( بین 5 الی 10 درصد )  پایین می آید. در نتیجه به مراقبت های بیشتری نیاز دارد.

دکتر شروین قوامی – جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

عمل جراحی زیبایی بینی – جراحی بینی گوشتیجراح بینی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: