تاثیر جراحی بینی بر تنفس


تاثیر جراحی بینی بر تنفس

افرادی که می خواهند عمل جراحی زیبایی بینی انجام دهند ، پیش از آن که تحت عمل قرار بگیرند ، سوالات و نگرانی هایی دارند که لازم است اطلاعاتی در این زمینه برای رفع نگرانی خود کسب کنند . تاثیر جراحی بینی بر تنفس از جمله   این موارد است .

تاثیر جراحی بینی بر تنفس

در حالت کلی در نظر داشته باشید که اگر جراحی بینی را یک جراح متبحر و با مهارت و با استفاده از تکنیک های مناسب و اصولی انجام دهد ، خطر بروز عوارض ناشی از جراحی بینی بسیار کاهش می یابد ، چرا که حفظ سلامت عملکرد تنفسی و بویایی تنها توسط جراح بینی ضمانت می شود . در صورتی که جراح از مهارت کافی برخوردار نباشد ، امکان چسبندگی میان قسمت های مختلف بینی وجود دارد . همچنین اگر حفره های بینی بیش از حد کوچک شود نیز ، ممکن است عواقب جبران ناپذیر برای تنفس فرد را در پی داشته باشد .

آیا زمانی که جراحی زیبایی بینی انجام بشود ، حتماً مشکلات تنفسی فرد برطرف خواهد شد  ؟

تعدادی از متقاضیان عمل زیبایی بینی ، بر این باور هستند که در حین عمل می توان همزمان مشکلات تنفسی را رفع نمود ، در حالی که رفع اختلالات تنفسی یک عمل درمانی است و با عمل زیبایی متفاوت است و در صورتی که فرد تمایل داشته باشد تا هر دو عمل همزمان انجام شود لازم است تا قبل از جراحی ، درخواست خود را با پزشک مطرح نماید .

زمانی که فردی تحت عمل جراحی زیبایی بینی قرار گیرد ، گرفتگی بینی و خشکی مجاری بینی در اثر تجمع مخاط بینی وخونابه و زخم های ناشی از جراحی بینی ، باعث می شود تا در روز های اول بعد از جراحی ، فرد دچار مشکلات تنفسی شود و این موضوع طبیعی است و با شستشوی به موقع و رعایت سایر مراقبت های بعد از جراحی بینی رفع خواهد شد .

دکتر شروین قوامی – جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

عمل جراحی زیبایی بینی – جراحی بینی گوشتیجراح بینی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: