اقدامات قبل از جراحی بینی


افرادی که تصمیم دارند تا رینوپلاستی یا جراحی بینی در تهران انجام دهند ، لازم است تا راجع به اقدامات قبل از جراحی بینی به خوبی آگاهی داشته باشند. در ادامه لین مطلب از دکتر شروین قوامی ، بهترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی تهران ، به شرح قدامات عمومی قبل از جراحی بینی می پردازیم.اگر قصد انجام این عمل زیبایی را دارید ، پیشنهاد می شود تا انتهای این مقاله همزاه باشید.

اقدامات قبل از جراحی بینی - دکتر قوامی

اقدامات قبل از جراحی بینی

  • مواد غذایی که دارای سالیسیلات هستند ، مانند : انگور و مشتقات آن ( نظیر کشمش ) ، خیار ، پرتقال ، آلو ، زردآلو ، گیلاس ، انواع توت ، گوجه فرنگی و مشتقاتش و بادام. توصیه میگردد تا از دو هفته قبل ازعمل بینی ، مصرف این مواد را کاهش دهید.
  • از یک هفته پیش از جراحی زیبایی بینی در تهران ، تا دو هفته پس از آن از استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی های الکل دار ، اجتناب کنید. مصرف دخانیات در این دوران موجب بروز اختلالت تنفسی می گردد.
  • اگر داروی خاصی مصرف می کنید ( ویتامین ، مکمل های گیاهی ، یا ورزشی ) ، حتماً جراح بینی تان را در جریان بگذارید.
  • قرص های راکوتان – آکوتان – آکنوسان را از دو ماه پیش از عمل بینی قطع کنید رعایت این مورد از نکات مهم در اقدامات قبل از جراحی بینی است که باید به آن توجه شود.
  • اگر دچار سرماخوردگی و یا تبخال شدید ، سریعاً به پزشک معالج خود ، اطلاع دهید.
  • روز پیش از عمل زیبایی بینی حمام کنید. ( آقایان نیز حتماً صورت شان را اصلاح کنند. )

دیگر اقدامات قبل از جراحی بینی

  • 8 ساعت پیش از جراحی ناشتا بمانید. ( در افرادی که مبتلا به دیابت هستند ، توصیه می شود تا ، دو ساعت قبل از جراحی زیبایی بینی ، یک لیوان آب میوه بدون پالپ بنوشند و دوز انسولین ناشتا را تزریق نکنند. )
  • در روز جراحی ، لباس آزاد و راحت و کفش راحتی و بدون بند بپوشید. پیشنهاد می شود لباسی بپوشید که دکمه دار باشد ، تا موقع پوشیدن ، تماسی با بینی و سر تان نداشته باشد.
  • راس ساعتی که به شما گفته شده در کلینیک حضور داشته باشید. مدارک پزشکی تان را حتماً به همراه بیاورید.
  • اگر دندان مصنوعی ، لنز چشمی و زیور آلات به همراه دارید ، پیش از ورود به اتاق عمل ، آن ها را به فردی که همراهتان است ، تحویل دهید.
  • مدت زمان حضور شما از بدو ورود به مرکز جراحی تا خروج و ترخیص حدود 10 ساعت زمان می برد.

چه آزمایش هایی قبل از عمل بینی لازم است ؟

به منظور اطمینان از سلامتی فرد لازم است پیش از انجام عمل بینی و در اقدامات قبل از جراحی بینی، تست ها و آزمایش هایی از متقاضی این جراحی گرفته شود. در ادامه به آزمایش های مهمی که برای رینوپلاستی باید انجام شود اشاره شده است :

آزمایش خون: در واقع آزمایش خون یکی از آزمایش های روتین پیش از انجام هر عمل جراحی می باشد ؛ زیرا به دلیل قرار گرفتن بیمار در وضعیت بیهوشی لازم است شرایط بدنی فرد با کمک وضعیت خون بررسی شود. به همین منظور فشار خون ، سطح قند خون ، بیماری های عفونی ، تیروئید ، انعقاد خون و سایر موارد مهم با انجام این آزمایش بررسی می شود. همچنین در خانم هایی که متاهل هستند ممکن است تست بارداری نیز تجویز شود.

سی تی اسکن: برای بررسی دقیق سینوس ها و بیماری های داخلی بینی اغلب عکس سی تی اسکن تجویز می شود. همچنین افرادی که مشکلات تنفسی دارند ، لازم است برای بررسی بیشتر و درمان بیماری این تصویربرداری انجام شود. بنابراین افرادی که انحراف بینی و یا پولیپ بینی دارند باید این تست را انجام دهند.

آزمایش الکتروکاردیوگرام: افرادی که به بیماری قلبی دچار هستند و قصد انجام عمل بینی را دارند ، لازم است پیش از انجام عمل برای اطمینان از سلامت و نحوه عملکرد قلبشان این آزمایش را انجام بدهند.

آزمایش قند خون: این آزمایش در افرادی که به دیابت دچار هستند اهمیت ویژه ای دارد. اگر دیابت نوع یک داشته باشید و سطح قند خون شما کنترل شده باشد می توانید جراحی بینی انجام دهید.

سایر اقدامات مهم قبل از عمل بینی

  • اگر حساسیت دارویی یا غذایی داردی حتما این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید.
  • اگر سیگاری هستید لازم است دو هفته پیش از انجام رینوپلاستی ، مصرف سیگار یا هر نوع دخانیات دیگر را ترک نمایید.
  • اولین و مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی در تهران ، انتخاب جراح بینی خوب در تهران که ماهر ، زبر دست و با تجربه است ، زیرا دریافت بهترین نتیجه از نظر زیبایی بینی و حفظ سلامت عملکرد آن ، در گرو این موضوع است.
  • از دوهفته پیش از انجام عمل رینوپلاستی ، از مصرف آسپرین ، ایبوپروفن ، ناپروکسن ، ایندومتالین ( ایندومتاسین ) ، تالوئین ، جینسینگ ، روغن ماهی ، ویتامین های E و C و ADVIL را قطع نمایید. در صورت نیاز به مسکن ، می توانید از استامینوفن ساده و کدئین دار استفاده کنید.

بارداری و جراحی بینی

یکی از اقدامات قبل از جراحی بینی ، انجام آزمایش خون می باشد که در تست های قبل از عمل زیبایی بینی توسط جراح بینی درخواست می شود. بانوان درصد بالایی از مخاطبین جراحی بینی در سالیان اخیر را تشکیل می دهند که این امر موجب می شود که تمامی توصیه ها را شرح داد. به یاد داشته باشید که اگر شما در بازه زمانی تغییر فرم بینی باردار باشید بهتر است که این کار را به بعد از زایمان خود واگذار کنید. زیرا استفاده از ماده بیهوشی در عمل بینی برای سلامت جنین و مادر بسیار مضر می باشد. بانوان عزیز که در دوره حاملگی هستند بهتر است که ابتدا فرزند خود را در سلامت کامل در آغوش بگیرند و سپس با مشورت دکتر خوب عمل بینی به این کار بپردازند.

دوش گرفتن قبل از جراحی بینی

یکی دیگر از مواردی که می بایست در اقدامات قبل از جراحی بینی رعایت شود مواردی است که در شب قبل از عمل زیبایی بینی باید به درستی مورد رعایت قرار بگیرد. دوش گرفتن و خوردن شام سبک می باشد. استحمام در شب قبل از آنجا دارای اهمیت است که برای چند روز بعد از جراحی بینی به دلیل وجود بانداژ و گاز بر روی بینی بهتر است که در فضای گرم و مرطوب قرار نگیرید و چند روز بعد از رینوپلاستی به حمام نروید. دیگر مورد به وعده پایانی قبل از جراحی می رسد. به یاد داشته باشید که همواره توصیه می شود که برای عمل هایی با استفاده از بیهوشی باید فرد ناشتا باشد و یا به اصطلاح ناشتا باشد . بهتر است که در وعده شام قبل از عمل بینی شما غذای سبکی میل کنید. که پس از دریافت داروی بیهوشی دچار حالت تهوع نشوید. زیرا شکم پر موجب می شود که فرد در زمان ریکاوری دچار بالا آوردن محتویات معده شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: