جراحی بینی گوشتی


جراحی بینی ، از نظر اسکلت و غضروف بینی عبارت است از : جراحی بینی گوشتی و عمل بینی استخوانی ؛ بینی هایی را که پوست ضخیمی دارند و دارای سوراخ های سطحی پوست و غدد سباسه زیادی هستند ، را اصطلاحا بینی گوشتی می نامند .بینی گوشتی ، دارای غضروف های ضعیف است ، نوک آن عمدتا افتاده می باشد و پره های بینی ضخیم و باز هستند ؛ بینی گوشتی در آقایان بیشتر از خانم ها دیده می شود ؛ دلیل آن نیز چربی بیشتر پوست آقایان و هورمون های جنسی ایشان می باشد. با ما تا انتها این مقاله از دکتر شروین قوامی ، بهترین جراح بینی تهران همراه باشید.

 

جراحی بینی گوشتی -دکتر قوامی

 

بهترین جراح بینی گوشتی در تهران

برای انجام جراحی بینی گوشتی در تهران ، حتی اگر جراحی بینی توسط بهترین جراح بینی در ایران نیز انجام شود ؛ از بهترین و مناسب ترین تکنیک ها استفاده می شود ، لازم است تا مدت بیشتری را نسبت به جراحی بینی استخوانی صبر کنید ، تا نتیجه نهایی را مشاهده نمایید.

درباره این عمل چه می دانید ؟

پیش از این برای انجام عمل بینی گوشتی در تهران ، با برداشتن بخش زیادی از حجم غضروف ، به اصلاح ظاهر بینی می پرداختند ، اما حاصل این عمل ، بروز اسکار بر روی پوست ، به دلیل خالی شدن فضای زیر پوست و در نهایت ، منجر به فرورفتگی بر روی ظاهر بینی می شد .در برخی موارد نیز با برداشتن پوست ، ممکن است زخم زیادی بر جای بماند ، لذا بهتر است با تقویت بافت غضروف و بهره گیری از سپتوم ( یا همان غضروف تیغه وسط ) نوک بینی را تقویت می کنیم ، برای دست یابی به نتیجه مطلوب در جراحی بینی گوشتی ، این روش بهترین گزینه است .

گرافت گذاری در بینی های گوشتی

همان طور که گفته شد ، در گذشته سعی بر این بود تا با برداشتن بخشی از پوست بینی ، تغییرات و رفع ایرادات بینی اعمال گردد ؛ در حال حاضر این روش از سوی پزشکان ، رد شده و از تقویت غضروف بینی با روش گرافت گذاری استفاد می شود ؛ گرافت ها معمولا از غضروف خود بینی ، لاله گوش یا در نهایت دنده گرفته می شود. از اقدام های سودمند در عمل بینی گوشتی ، برداشتن دقیق پره های بینی با هدف کوچک نمودن پره ها است ؛ برای جراحی بینی گوشتی ، روش جراحی باز بهترین گزینه می باشد ، زیرا در جراحی به روش بسته ، جراح نمی تواند نوک بینی را خوب ببیند ؛ در واقع دید دو چشمی جراح در رینوپلاستی بسته کامل نیست و در نتیجه نوک بینی ، به راحتی در دسترس پزشک نخواهد بود.

در فیلم زیر تفاوت میان بینی استخوانی و گوشتی آورده شده است ؛ در گالری تصاویر دکتر قوامی می توانید ، نمونه های عکس بینی استخوانی و گوشتی قبل و بعد از عمل بینی را مشاهده نمایید.

بینی نیمه گوشتی

موضوع دیگری که لازم به ذکر است ، این نکته را در نظر داشته باشید که بینی افراد تنها به دو گروه بینی استخوانی و گوشتی تقسیم بندی نمی شود ، افراد ممکن است بینی هایی متشکل از این دو گروه را داشته باشند مثل بینی نیمه گوشتی ، بنابراین جراح تکنیک های مختلفی را در حین جراحی بینی گوشتی استفاده می کند . همان طور که در خطوط بالا نیز گفته شود، ویژگی بارز بینی های گوشتی ضخیم بودن پوست بینی و ضعیف بودن غضروف بینی است. اما به بیان ساده تر می توان گفت همانگونه که در این مقاله مطلع شدید بینی ها گوشتی دارای ویژگی های خاصی هستند مثل موارد زیر :

  • پوست بینی کلفت
  • نوک بینی پهنی
  • پوست بینی دائماً چرب و منافذ زیاد
  • پره های بینی پهن و ضخیم و برجسته

اگر این ویژگی ها را دارید ، بینی در دسته گوشتی ها قرار دارد ، در غیر این صورت استخوانی و یا ترکیبی از این دو نوع بینی است. ساختار بینی از پوست، گوشت، غضروف و استخوان تشکیل شده و جای گیری اجزای بینی و شکل آن در افراد مختلف متفاوت است و ظاهر هر کسی را تحت تاثیر قرار می دهد. ممکن است فردی ، بینی معمولی و ساده داشته باشد اما دچار اشتباه شود و فرض کند بینی او گوشتی است. تشخیص درست و شناخت نوع بینی توسط یک جراح بینی یا فوق تخصص جراحی پلاستیک متبحر انجام می شود .

ویژگی های یک جراح بینی گوشتی خوب در تهران

برای اینکه بتوانید به درستی پزشک خود را انتخاب کنید ، باید از ویژگی های یک جراح خوب آگاه باشید ، از جمله ویژگی های یک دکتر بینی خوب می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • اطلاعاتی را که لازم است تا فرد در رابطه با عمل زیبایی بینی بداند در اختیار او قرار می دهد.
  • فرد را از نوع و ویژگی های بینی اش آگاه می کند.
  • توصیه ها و نکات لازم در رابطه با اقداماتی که فرد باید قبل و بعد از عمل بینی گوشتی در تهران ، رعایت کند را به او توضیح می دهد.
  • زمان کافی را برای بررسی دقیق صورت بیمار و بینی او صرف کرده و با توجه به اینکه کاملاً بر اصول ریاضی و زیبایی شناسی آگاه می باشد ، بهترین نتیجه از جراحی بینی گوشتی در تهران را رقم می زند.
  • به سلامت فرد بیش از مسائل مالی توجه کرده و حفظ عملکرد تنفسی بینی بیمار را اولویت قرار می دهد.
  • اگر فرد علی رغم داشتن بینی گوشتی انتظار نامعقولی ؛ همچون عمل بینی فانتزی داشت ، پزشک او را متقاعد و منصرف می کند.
  • تجربه جراحی بینی های گوشتی زیادی را داشته و نتایج به دست آمده از این عمل های زیبایی رضایت بخش باشد.

 

جراحی بینی گوشتی - دکتر قوامی

 

نحوه انتخاب بهترین جراح بینی گوشتی در تهران

  1. برای انتخاب جراح بینی خوب در تهران بهتر است که ابتدا یک لیست از اسامی جراحان بینی خوب که در منطقه شما فعالیت می کنند ، تهیه کنید.
  2. برای گردآوری اسامی این جراحان بینی ، می توانید در موتورهای جستجو به تحقیق پرداخته یا از افرادی که بینی گوشتی خود را جراحی کرده و از نتایج آن رضایت داشته اند ، سوال کنید.
  3. در رابطه با میزان تحصیلات جراح و سوابق او تحقیق نمایید.
  4. در مطب جراحان بینی حاضر شوید ، بهتر است در زمان هایی به مطب مراجعه کنید که بیماران قبلی حضور داشته باشند.
  5. با بیماران قبلی جراحی بینی گوشتی در رابطه با میزان رضایت شان از جراح زیبایی بینی ، سوال کنید.
  6. جراحان بینی معمولاً از جراحی های بینی انجام شده توسط خود آلبومی تهیه می کنند ، از آن ها بخواهید تا آلبوم نمونه کارهای عمل بینی گوشتی را به شما نشان دهند.
  7. همچنین برای مشاهده نمونه کار جراح می توانید به بخش گالری سایت یا اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

اقدامات قبل از جراحی

  • برای اینکه رینوپلاستی ، ایمن بوده و مشکلی در حین آن برای فرد ایجاد نشود ، لازم است تا او در رابطه با داروهایی که استفاده می کند و بیماری هایی که به آن ها مبتلا است با بهترین دکتر عمل بینی تهران ، صحبت کند.
  • به منظور آگاه شدن پزشک از سلیقه شما ، در رابطه با توقعاتتان از جراحی بینی گوشتی در تهران با او به گفتگو بنشینید.
  • به مدت 2 ماه از داروهای رقیق کننده خون ، استفاده نکرده و دخانیات مصرف نکنید.
  • اگر به ماده غذایی یا داروی خاصی حساسیت دارید ، آن را با پزشک خود در میان بگذارید.
  • بهتر است که محل بیمارستان یا کلینیکی که قرار است در آن ، تحت عمل رینوپلاستی قرار بگیرید را شناسایی کنید.
  • روز قبل از جراحی ، حمام کنید.
  • لازم است تا خانم ها از به همراه داشتن زیور آلات ، زدن لاک و آرایش کردن در روز جراحی رینوپلاستی ، اجتناب نمایند.

 

 

عوارض رینوپلاستی با مدل گوشتی چیست ؟

هر جراحی با عوارضی همراه است ، جراحی بینی های گوشتی نیز از این شرایط مستثنی نیست ، در صورتی که جراح به تکنیک های جراحی بینی گوشتی مسلط نباشد ، مشکلات زیر برای بیمار به وجود خواهد آمد :

  • کوچک شدن بیش از حد بینی و غیر طبیعی شدن آن
  • کوچک شدن بیش از حد نوک بینی و عدم هماهنگی با سایر اجزای صورت
  • به وجود آمدن گوشت اضافه بعد از عمل بینی گوشتی به دلیل عدم رعایت تکنیک های صحیح
  • کج شدن بینی
  • افتاده شدن نوک بینی بعد از مدتی
  • فرورفتگی های روی بینی

مراقبت بعد از عمل بینی گوشتی

  • پس از اتمام رینوپلاستی ، بیمار به اتاق ریکاوری منتقل می شود و با وجود احساس تشنگی بسیار زیادی که دارد ، نمی تواند هیچ گونه نوشیدنی بنوشد .
  • بهتر است ، بیماران بالافاصله شروع به خوردن غذا نکنند و از غداهای سبک تری چون سوپ یا آش استفاده کنند.
  • از جویدن آدامس ، جویدن گوشت و هر گونه مواد جوییدنی دیگر پرهیز کنید .
  • تمامی افراد می دانند که رژیم غذایی یکی از مهم ترین عوامل دوران بهبود می باشد .
  • اگر بیماران رژیم غذایی خوب و مناسبی داشته باشد ، روند بهبودی آن ها سریع تر پیش خواهد رفت و در مدت زمان کمتری به بهبودی کامل می رسند .
  • از خم کردن سر بعد از جراحی بینی گوشتی در تهران ، به شدت پرهیز کنید و سر را در حالت عمودی قرار دهید .
  • ترشح خون و خونابه در روزهای اولیه طبیعی است ، پس نگران نباشید و به شستشوی مکرر بینی ادامه دهید .
  • برای رفع کبودی و ورم از کمپرس یخ استفاده کنید .
  • مصرف آب کرفس و آب آناناس در طی دوران نقاهت برای رفع کبودی و تسریع بهبودی بسیار مفید است ، به همین دلیل مصرف فراوان آن ها بعد از عمل بینی گوشتی در تهران توصیه می شود .
  • بهتر است از نوشیدنی های طبیعی ، استفاده کنید و در صورت امکان خودتان آب میوه مورد نظرتان را تهیه کنید
  • به آرامی خمیازه بکشید و از خندیدن پرهیز کنید .
  • حتی الامکان در مواقع ضروری صحبت کنید و از عطسه کردن نیز خودداری کنید .

 

 

ورزش بعد از رینوپلاستی گوشتی

  1. حداقل تا دوماه بعد از انجام جراحی بینی گوشتی ، مجاز به انجام هیچ گونه فعالیت ورزشی نیستید و برای شروع فعالیت های ورزشی ، باید با پزشک مشورت کنید.
  2. برخی اوقات بیماران با توجه به میزان بهبودی بینی شان می توانند پس از گذشت 3 الی 4 هفته ، ورزش های کششی و سبک را آغاز کنند.

اگر سوالی در ارتباط با نکات مراقبتی بعد از عمل بینی گوشتی داشتید ، حتماً به جراح مراجعه کنید یا با ایشان تماس بگیرید و به هیچ وجه اقدام خودسرانه ای انجام ندهید .

نکاتی که متقاضیان بینی گوشتی باید بدانند :
  1. به دلیل ساختار بینی گوشتی ، متقاضیانی که دارای بینی گوشتی هستند ، باید صبور تر باشد ؛ زیرا دوره نقاهت شان کمی طولانی تر است .
  2. بلافاصله پس از عمل بینی گوشتی در تهران ، نتیجه گیری نکنید و حداقل 6 ماه به بینی زمان دهید تا به تثبیت نهایی برسد.

در نتیجه بینی گوشتی اگر توسط یک پزشک ماهر انجام شود ، قطعاً نتیجه زیبایی خواهد داشت ؛ اما بیماران باید بدانند که بینی شان برای بهبود نهایی نیاز به مدت زمان بیشتری دارد .

عمل بینی گوشتی با لیزر

اخیراً این موضوع شایع شده که ایرادات بینی گوشتی بدون عمل ، قابل اصلاح می باشد و می توان با انجام لیزر این عمل را انجام داد ؛ در حالی که این موضوع در واقعیت امکان پذیر نیست ؛ عمل بینی با لیزر ، به هیچ عنوان انجام نمی شود و این موضوع تنها یک امر فریبنده می باشد.

نتیجه نهایی جراحی بینی گوشتی ،چه موقع قابل مشاهده است ؟

به طور معمول تا شش ماه پس از جراحی ، ممکن است ظاهر بینی تغییراتی داشته باشد ؛ ولی پس از آن دیگر به شکل ننهایی بینی دست خواهیم یافت ؛ زیرا ورم ناشی از جراحی دیگر به طور کامل از بین رفته است .

با ورم بعد از این پروسه چه باید کرد ؟

تورم بعد از انجام جراحی رینوپلاستی امری کاملا طبیعی بوده و به دلیل اصلاحات و ایجاد برش هایی که در بافت بینی ، غضروف ها و استخوان بینی ایجاد می شود ، رخ می دهد. تمامی افراد بعد از انجام عمل زیبایی بینی شاهد تورم در بینی و صورت تا مدت زیادی خواهند بود که البته حجم زیادی از تورم در ماه های اولیه بعد از عمل از بین می رود. اما افرادی که بینی گوشتی دارند ، به دلیل ضخیم بودن و غدد چربی بسیاری که روی پوست وجود دارد ، بعد از عمل دچار تورم بیشتری می شوند و روند کاهشی ورم نسبت به افرادی که بینی استخوانی دارند ، طولانی تر است. اما به کمک راهکارهایی می توان به تسریع روند بهبودی و کاهش ورم بینی بعد از جراحی بینی گوشتی کمک نمود تا این دسته از افراد نیز زودتر بتوانند شاهد نتایج حاصل از عمل زیبایی خود و تغییرات ایجاد شده باشند. در ادامه به نکات مهمی در همین خصوص اشاره شده است :

  1. از موارد بسیاری مهمی که افراد بعد از انجام جراحی زیبایی بینی باید نسبت به آن توجه داشته باشند ، کاهش مصرف نمک و ادویه ها می باشد ؛ بنابراین مصرف هر نوع خوراکی و تنقلات شور در این دوران ممنوع است چرا که نمک به محبوس شدن آب میان بافتی کمک کرده و این موضوع منجر به متورم شدن بیشتر بافت های بینی می شود.
  2. مورد دیگری که در همین رابطه مستلزم به رعایت آن هستید ،چگونگی خوابیدن است. خوابیدن باید با زاویه 90 درجه و به صورت طاقباز انجام شود. به این ترتیب به خرج مایع میان بافتی کمک شده و از میزان ورم بینی گوشتی کاسته می شود. در حالی که خوابیدن به پهلو و صوت منجر به ورم یک طرف بینی خواهد شد.
  3. لازم است به صورت صحیح و اصولی به بینی خود تا 2 ماه چسب بزنید.
  4. در صورتی که هیچ یک از راه ها به کاهش ورم بینی شما کمک نکرد ، ممکن است با تشخیص پزشک داروی کورتون تزریق شود.

چه تفاوتی بین جراحی بینی گوشتی و استخوانی وجود دارد ؟

مهم ترین مشخصه در تفاوت بینی گوشتی و استخوانی ، ضخامت پوست است. معمولا بینی های استخوانی پوست متوسط و نازکی دارند ، در حالی که بینی های گوشتی دارای پوست ضخیم و چرب هستند ، به نحوی که پوست نواحی بالایی که استخوان بینی را تحت پوشش قرار می دهند در مقایسه با پوست نوک بینی نازک تر می باشد. برخی از افراد این تصور را دارند که بینی استخوانی حتما دارای برآمدگی و یا قوز روی پل بینی هستند ؛ در حالی که این تصور اشتباه بوده و ممکن است بینی استخوانی مشکلاتی غیر از قوز داشته باشد و پوست و پره های بینی کیفیت لازم را نداشته باشد. به همین دلیل نمی توان قوز روی بینی را ملاک مشخصی برای تشخیص نوع بینی قرار داد ؛ چرا که مهم ترین عامل کیفیت پوست ، استحکام غضروف و استخوان های بینی می باشد که نوع استخوانی و گوشتی بودن بینی را مشخص می نماید. در رابطه با تفاوت های جراحی این دو نوع بینی نیز لازم است بدانید که بینی گوشتی بر اساس ویژگی های که دارد ، محدودیت هایی را در ایجاد تغییرات لازم در فرم بینی ایجاد می کند ، تورم ناشی از جراحی بینی گوشتی به دلیل ضخیم بودن پوست زیاد است و ممکن است ایجاد هر نوع فرم و مدلی در این نوع بینی ها به دلیل ضعیف بودن غضروف و استخوان ها امکان پذیر نباشد. در حالی که بینی استخوانی با غضروف های قوی و پوست نازک شرایط مناسبی را فراهم می کند تا بتوان بینی را بر اساس انتظارات بیمار و با توجه به ساختار چهره به فرم های مختلفی جراحی نمود.

آیا بینی گوشتی برگشت پذیر است ؟

در صورتی که جراحی بینی گوشتی در تهران ، به کمک تکنیک های جدید و تقویت غضروف های نوک بینی انجام شود و جراح از برداشتن بافت های بیش از اندازه بینی خودداری نماید ، نتیجه این جراحی مانند عمل بینی استخوانی از ماندگاری دائمی و همیشگی برخوردار خواهد بود.

آیا می توان بینی گوشتی را با مدل فانتزی جراحی کرد؟

بینی های گوشتی با ویژگی هایی از قبیل ضخیم بودن پوست و وجود غدد چربی فراوان بر روی بینی و نیز ضعیف بودن بافت غضروفی شناخته می شوند و این دو ویژگی از مشخصه های بارز آنها می باشد. در توصیف مدل بینی فانتزی هم باید بگوییم که اندازه کوچک بینی ، نوک سر بالا و وجود قوس محسوس روی پل بینی از ویزگی های این مدل بینی است . ایجاد چنین تغییراتی در بینی ، مستلزم این است که پوست بینی ، دارای این قابلیت باشد که به خوبی ، با چارچوب تازه شکل داده شده در داخل بینی ، سازگار شود و تا بینی به شکل ظریف و اندازه کوچک خود دست پیدا کند. اما همانطورکه بالاتر گفته شد ، بینی های گوشتی دارای پوست ضخیمی هستند و ورم بعد از عمل بینی را در خود برای مدت زمان طولانی تری نگه می دارند.
ازطرف دیگر ، در جراحی بینی گوشتی ، بیشتر روی بافت نرم این عضو کار می شود. نهایتاً ،بینی های گوشتی به دلیل ویژگی هایی که دارند ، محدودیت هایی را در خصوص اجرای مدل فانتزی به وجود می اورند و اغلب ، این نوع بینی ها ، گزینه خوبی برای این مدل محسوب نمی شوند.
چه سنی برای عمل بینی گوشتی مناسب است ؟
خوشبختانه ، برای جراحی بینی از انواع مختلف ان از جمله بینی های گوشتی ، محدودیت سنی وجود ندارد و متقاضیان می توانند بعد از رسیدن بینی به رشد کامل که اغلب در پایان دوره نوجوانی است ، برای بهره مند شدن از مزایای این عمل زیبایی اقدام کنند. البته ، لازم به ذکر است که با توجه به نقش تعیین کننده پوست در نتیجه جراحی بینی و از دست رفتن خاصیت ارتجاعی پوست با بالا رفتن سن ، نباید انجام این فرایند زیبایی را زیاد به تعویق بیاندازیم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: