تفاوت جراحی بینی استخوانی با جراحی بینی گوشتی


تفاوت جراحی بینی استخوانی با جراحی بینی گوشتی

اصلی ترین فرق بینی بینی استخوانی با بینی گوشتی ، ضخامت پوست بینی می باشد و در نتیجه تفاوت جراحی بینی استخوانی با جراحی بینی گوشتی نیز به همین موضوع برمی گردد ، لذا برای شرح تفاوت جراحی بینی استخوانی با جراحی بینی گوشتی ، بهتر است تا در ابتدا به تعریف بینی استخوانی و بینی گوشتی بپردازیم .

تفاوت جراحی بینی استخوانی با جراحی بینی گوشتی

بینی استخوانی ، غضروف و استخوان محکمی دارد و دارای پوستی نازک است و باعث می شود تا همه ایرادات و جزئیات استخوان و غضروف های بینی به راحتی مشخص باشد ، در واقع در صورتی که لبه استخوان بینی قبلاً شکسته باشد ، قابل مشاهده باشد .

بینی گوشتی دارای پوستی ضخیم با غضروفی ظریف است . در بینی گوشتی ، به دلیل ضخامت بیشتر پوست آن ، معمولاً سر بینی پهن و افتاده می باشد ، در صورتی که در بینی استخوانی ، افتادگی در نیمه پایینی بینی کمتر است .

در کدام موارد امکان دارد تا بینی استخوانی و گوشتی با هم اشتباه گرفته شوند ؟

به طور معمول و در اکثر موارد ، همه افراد قادرهستند تا تفاوت میان بینی استخوانی و بینی گوشتی را تشخیص دهند ، ولی در بینی های استخوانی که پوست نازک آن قوی باشد ، باعث می شود تا نوک بینی پهن و افتاده به نظر بیاید و در نهایت با بینی گوشتی اشتباه بشود ، اما برای افراد متخصص که به وجه تمایز اصلی میان بینی استخوانی و بینی گوشتی ( یعنی ضخامت پوست بینی ) توجه دارند ، این خطا رخ نمی دهد . همچنین دقت داشته باشید ، در صورتی که پوست روی نوک بینی گوشتی را بین انگشتان فشار دهید ، از طریق حفره های ریزی که روی پوست بینی است ، مقداری چربی بیرون خواهد آمد .

افرادی که بینی شان گوشتی است و تصمیم دارند تا برای جراحی زیبایی بینی اقدام نمایند ، باید واقع بین باشند . البته اگر عمل بینی توسط یک جراح بینی ماهر و زبر دست انجام شود ، حتماً نتیجه مطلوب را به همراه خواهد داشت .

دکتر شروین قوامی – جراح و متخصص گوش و حلق و بینی ( عمل جراحی زیبایی بینی – جراحی بینی گوشتی )

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: