جراحی زیبایی بینی


جراحی زیبایی بینی از شایع ترین و رایج ترین جراحی های زیبایی پلاستیک در بین مردم دنیا می باشد ، این جراحی با هدف متناسب سازی و زیبایی بیشتر چهره انجام می شود .بهتر است که این پروسه جراحی توسط یک پزشک ماهر صورت گیرد ، چرا که هر چند هدف از این جراحی زیبایی است ، اما باید عدم آسیب به عملکرد تنفس و حس بویایی را نیز در نظر گرفت. دکتر شروین قوامی بهترین جراح بینی غرب تهران می باشند که برای جراحی می توانید به ایشان مراجعه نمایید.

 

عمل جراحی زیبایی بینی- دکتر قوامی

 

به طور معمول دلایل اقدام به عمل جراحی زیبایی بینی ، شامل یکی از موارد زیر می باشد  :

  • قوز بینی
  • انحراف ظاهری بینی
  • افتادگی نوک بینی
  • زاویه دار بودن نوک بینی
  • بزرگ بودن پره های بینی
  • و غیره.

با توجه به این که صورت و چهره انسان در معرض دید همگان می باشد و بینی در مرکزیت صورت قرار دارد ، ایرادات ظاهری بینی ، بیشتر از سایر اعضا به چشم می می آید.با انجام جراحی زیبایی بینی گذشته از تناسب و زیبایی بینی ، منجر می گردد تا ظاهر کل صورت زیباتر به نظر بیاید ، بنابراین نمی توان بینی را یک عضو مجزای چهره در نظر گرفت.برای مثال اگر چانه کوچک باشد باعث می شود تا بینی برآمده به چشم بیاید لذا در هنگام عمل جراحی زیبایی بینی ، باید تناسب بینی با چشم ، پیشانی ، چانه ، گونه ، فاصله لب و بینی و غیره را در نظر داشت و این امر فقط توسط بهترین جراح بینی غرب تهران میسر خواهد بود.

نمونه کارجراحی بینی دکتر شروین قوامی بهترین جراح بینی غرب تهران

کاندیدای مناسب جهت انجام جراحی زیبایی بینی

  • اشخاصی که در سلامت کامل ، از نظر روحی و جسمی می باشند.
  • کسانی نسبت به جراحی بینی ، انتظارات واقع بینانه دارند.
  • افرادی که در گذشته مبتلا به بیماری خاصی نبوده باشند.

در ضمن جراحی بینی فقط با هدف زیبایی انجام نمی شود ، گاهی دلیل مراجعه ، مشکلات ساختمانی بینی می باشد ، مانند: پولیپ بینی ، انحراف تیغه میانی ، مشکلات تنفسی و غیره.

عمل جراحی زیبایی بینی  از نظر ساختمان اسکلتی بینی به دو قسمت جراحی بینی گوشتی و جراحی بینی استخوانی تقسیم می شود ، که تفاوت اصلی این دو نوع بینی در ضخامت پوست و غضروف بینی می باشد ، بینی گوشتی دارای پوست ضخیم تر ، با غضروف نازک بوده و بینی استخوانی پوستی نازک و غضروف محکم تری دارد .

عمل زیبایی بینی استخوانی

همانطور که گفته شده است ، بینی استخوانی دارای غضروف محکم ، پوست نازک و برآمدگی می باشد منظور از برآمدگی ، همان قوز موجود در بینی های استخوانی است که ممکن است با وارد شدن صربه به بینی به وجود آمده باشند یا وجود آن ارثی باشد.

 

جراحی زیبایی بینی-دکتر قوامی

 

بینی های استخوانی ، از جراحی زیبایی بینی نتیجه بهتری نسبت به دیگر انواع بینی می گیرند ؛ همچنین انجام این جراحی نیز آسان تر است تنها مشکلی که ممکن است در جراحی بینی استخوانی به وجود آید وجود پوست خیلی نازک در برخی از این بینی ها می باشد زیرا پوست نازک ریزترین ایرادات را نشان می دهد بنابراین جراح بینی ، باید در هنگام جراحی بینی بسیار دقت کند. افرادی که بینی آن ها ، استخوانی است معمولا از جراحی بینی عروسکی و نیمه فانتزی نتیجه خوبی دریافت می کنند.

عمل جراحی بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی ، نسبت به جراحی بینی استخوانی سخت تر می باشد و علت آن نیز پوست ضخیم بینی های گوشتی است.در بین مردم رواج یافته است ، که بینی های گوشتی پس از گذشت مدتی از جراحی بینی به حالت اولیه خود بر می گردند، اما در حال حاضر این موضوع حقیقت ندارد ؛ زیرا امروزه جراحان بینی از تکنیک های استاندارد و جدیدی استفاده می کنند که برگشت پذیری بینی های گوشتی را غیر ممکن کرده است.در مقالات بعدی دکتر شروین قوامی به تفصیل به شرح آن ها خواهیم پرداخت .

مدلهای عمل بینی

معمولا سه نوع مختلف وجود دارد که افراد پیش از جراحی با مشورت پزشک برای خود برمیگزینند. نوع طبیعی ، نوع فانتزی که عروسکی نیز نامیده می شود و نوع نیمه فانتزی تقاوت در میان انواع فرم ها در مدل نوک بینی ، زاویه آن و غیره می باشد.

جراحی بینی چه مزایایی دارد؟

  • افراد بعد از اینکه جراحی بینی را انجام می دهند اعتماد به نفس شان افزایش می یابد.
    راحتتر نفس می کشند .
  • از لحاظ هارمونی بین اجزا صورت تعادل بسیار زیادی برقرار خواهد شد.
  • مشکلات تنفسی معمولا برطرف می شوند و افراد خواب راحتتری را تجربه خواهند کرد.

عوارض راینوپلاستی

هر نوعی از جراحی می تواند ریسک هایی را به همراه داشته باشد که شامل عفونت ، خونریزی و واکنش آلرژیک به مواد بیهوشی از جمله این موارد محسوب می شود از دیگر ریسک ها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

بی حسی ، خونریزی از بینی ، وجود اسکار، تورم ، آسیب به اعصاب ، نیاز داشتن به جراحی های ثانویه

انواع فرم بینی

بینی ها همه در یک فرم مشخص و یکسانی ندارند و معمولا انواع مختلفی دارند بینی های گوشتی و استخوانی از بارزترین انواع بینی به شمار می روند.
بینی های استخوانی که دارای پوستی نازک می باشند و استخوان و غضروف های محکمی دارند و معمولا از جمله مدلهای ایده آل برای جراحی زیبایی بینی به شمار می روند.
بینی های گوشتی پوستی ضخیم دارند و استخوانهای بسیار ظریف از جمله مولفه های این نوع بینی به شمار می روند.

علل انجام جراحی بینی

بسیاری از افراد ممکن است به طور مادرزادی با وجود مشکلاتی در بینی به دنیا بیایند و دچار انحراف بینی باشند یا در اثر حادثه دچار شکستگی و نقص ناشی از تصادفات یا ورزش ها شده باشند.
یا به طور مادرزادی با قوز روی بینی به دنیا بیایند و بینی بزرگی داشته باشند همه این علت ها می تواند افراد را ترغیب به جراحی بینی کند. برخی نیز ممکن است هیچ یک از مشکلات زیر را نداشته باشند تنها تصمیم به اصلاح فرم بینی در ظاهری زیباتر بگیرند.
همه و همه این نقص ها و مشکلات برای جراحی امکان پذیر هستند و جای نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

بهترین سن برای عمل بینی

طبق تحقیقات صورت گرفته ، صفحات رشد بینی که باعث رشد استخوان می شوند ، تقریبا همزمان با سن بلوغ بسته می شوند ؛ از این رو ، گفته می شود سن مجاز جراحی بینی پس از سن بلوغ ، می باشد.

لازم به ذکر است ؛ جراحی زیبایی بینی در دختران و پسران زیر 18 سال ، با اجازه قیم قانونی انجام می گیرد.

 

جراحی زیبایی بینی- دکتر قوامی

روش های عمل جراحی زیبایی بینی

منظور از روش جراحی بینی روش دسترسی به ساختمان زیر پوست بینی می باشد ، که بر دو نوع است : جراحی بینی به روش باز و جراحی بینی به روش بسته .جراحی بینی به روش بسته در گذشته بیشتر به کار گرفته می شد ؛ در این روش برش ها در داخل بینی زده می شود و کار برای جراح بینی را کمی سخت می کند .

مزیت های روش بسته

  • بر روی کالوملا ، به قسمت میانی سوراخ های بینی کالوملا گفته می شود ، برشی نمی زنیم .
  • مدت زمان جراحی بینی کم تر است .
  • ورم ناشی از جراحی نیز کمتر خواهد بود .
جراحی بینی به روش باز در حدود پانزده سال است که بیشتر مورد توجه قرار گرفته است .

در روش باز میان دو سوراخ بینی یک برش ظریف می دهیم و پوست بینی را با ابزار خاصی بالا نگه می داریم ، به این صورت کار جراح بینی راحت تر است ، زیرا می تواند به طور کامل ساختمان زیر پوست را ببیند.در جراحی بینی گوشتی ، روش جراحی باز نتیجه بهتری خواهد داشت ؛ همچنین جراحی ترمیمی بینی فقط به روش باز امکان پذیر است .

جراحی زیبایی بینی-دکتر قوامی

 

مزیت های جراحی باز

  • قرار دادن گرافت استخوانی یا غضروفی و پروتز راحت تر انجام می شود .
  • در بینی هایی که ایرادات بیشتری دارند و جراحی شان سخت است ، توانایی انجام جراحی را ، آسان تر می کند .
  • دید جراح کامل تر و بهتر خواهد بود .

در ادامه مقالات به شرح تمام این موارد ،  مراقبت های پیش از جراحی بینی و مراقبت های پس از جراحی بینی می پردازیم .در انتها نیز یادآور می شوید که انتخاب بهترین جراح بینی غرب تهران خوب اولین عامل ضمانت رسیدن به یک نتیجه رضایت بخش از جراحی زیبایی بینی خواهد بود.

جراحی ترمیمی بینی

  • در صورتی ، بیماران اقدام به انجام جراحی ثانویه بینی می کنند که از ظاهر بینی خود راضی نباشد یا این که مشکلات تنفسی پیدا کرده باشند. در برخی مواقع انجام جراحی ترمیمی بینی بسیار سخت می باشد در این صورت بیمار باید در انتخاب جراح بینی بسیار دقت کند.
  • بیمار برای انجام جراحی ترمیمی بینی ، نباید عجله کند و اگر مشکل او بسیار جزئی می باشد از انجام جراحی ثانویه بینی صرفه نظر کند اما اگر بیمار قصد انجام جراحی ثانویه دارد ، پس از گذشت 1 سال از جراحی اولیه بینی خود می تواند اقدام کند زیرا باید متنظر بماند تا ورم بینی به طور کامل از بین برود و پس از گذشت 1 سال از جراحی بینی اول می توان مطمئن بود که بینی دیگر ورم ندارد.

 

جراحی زیبایی بینی-دکتر قوامی

بعد از عمل بینی

دکتر شروین قوامی به برخی از موارد مراقبتی بعد از جراحی زیبایی بینی در زیر اشاره کرده اند:

  • بعد از جراحی زیبایی بینی حداقل تا 3 ماه نباید ورزش کنید زیرا باعث فشار به بینی و تغییر فرم بینی می شود ، زمان گفته شده به طور حدودی می باشد و برای شروع فعالیت های ورزشی باید به جراح بینی خود صحبت کنید زیرا دوره نقاهت و به استحکام رسیدن بینی در هر فردی متفاوت است .
  • از غذاهایی که نیاز به جویدن ندارند استفاده کنید ، سوپ ، آش و انواع پوره بهترین تغذیه در دوره نقاهت هستند .
  • از خم کردن سر پرهیز کنید و حداقل تا دوماه از عینک آفتابی یا طبی استفاده نکنید.
  • تا زمانی که نحوه صحیح چسب زدن را یاد نگرفته اید برای تعویض چسب به جراح بینی مراجعه کنید .
  • هنگام خوابیدن و استراحت سر باید کمی بالاتر از بدن باشد .
  • حتماً نحوه صحیح شستشو بینی را از جراح بینی سوال کنید و به طور مرتب بینی را شستشو دهید .

عمل زیبایی بینی زنان

  • جراحی زیبایی بینی از بیشترین جراحی های زیبایی است که در کشور ما انجام می شود و بیشتر متقاضیان این عمل زنان هستند زیرا بانوان به نسب آقایان اهمیت بیشتری به افزایش زیبایی می دهند .
  • بینی مردان و زنان از نظر آناتومی و ساختار بینی باهم متفاوت است ، در نتیجه معیارهای جراحی بینی زنان متفاوت با جراحی بینی مردان است.
  • اکثریت بانوان بینی های کوچک ، سربالا و قوس دار را دوست دارند و ترجیح می دهند مشخص باشد که بینی جراحی شده است ؛ بنابراین اکثریت بانوان طرفدار جراحی بینی فانتزی هستند و تمایلی به جراحی بینی طبیعی ندارند.
  • بانوان باید به این نکته توجه داشته باشند که قوس زیاد و کوچک تر شدن بینی دارای زوایای خاصی است و در صورت رعایت نکردن زوایه های مناسب ، فرم بینی دیگر زیبا نخواهد بود و مصنوعی می شود.
  • بنابراین بهتر است تغییرات بینی در یک چارچوب و قالب که مورد تایید جراح بینی و بر طبق معیارهای زیبایی در جهان است ، انجام گیرد.

عوارض جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی ، در صورتی بسیار ساده و بی خطر می باشد که توسط بهترین جراح بینی غرب تهران انجام گیرد ؛ در این صورت پس از عمل بینی عوارضی نیز برای بیمار نخواهد داشت اما در صورتی که جراحی بینی ، توسط فردی بی تجربه انجام گیرد می تواند باعث بروز مشکلاتی از قبیل درد شدید ، عفونت ، بد فرم شدن ظاهر بینی ، مشکل تنفسی و غیره شود یکی از مشکلات دیگر که ممکن است بیمار به آن دچار شود این است که  نیاز به جراحی بینی ترمیمی پیدا  کند.

عمل زیبایی بینی مردان

  • آقایان به طور ذاتی خواستار حفظ جذبه مردانه خود و حتی افزایش جذبه خود می باشند ؛ به همین دلیل تمایلی به جراحی بینی فانتزی ندارند و به دنبال مدل بینی طبیعی هستند.در جراحی بینی آقایان ، رفع ایرادات ظاهری بینی کافی است و در اغلب موارد نیازی نیست که فرم بینی به طور حرفه ای تراشیده و شکل داده شود. بنابراین در جراحی بینی مردان تنها رعایت اصول اولیه فرم دهی بینی کفایت می کند .
  • اصول اولیه فرم دهی بینی : کج نبودن بینی ، متقارن بودن بینی ، سایز متناسب بینی و حفظ عملکرد صحیح بینی می باشد. در نتیجه با توجه به علایق آقایان و حفظ جذابیت آن ها بهترین فرم بینی برای آن ها فرم بینی طبیعی است ؛ بینی کوچک یا سر بالا به طور معمول برای یک آقا مورد پسند نیست و بازخورد خوبی نخواهد داشت.

 

جراحی زیبایی بینی-دکتر قوامی

قیمت عمل زیبایی بینی

معمولا اولین نکته ای که ذهن افرادی را که تصمیم به انجام جراحی زیبایی بینی گرفته اند ، مشغول می کند ؛ هزینه آن است.احتمالا شما هم هزینه های بسیار متفاوتی را برای جراحی زیبایی شنیده اید و این سوال برای شما به وجود آمده است که علت این تفاوت قیمت چیست ؟ در پاسخ به این پرسش باید ذکر شود ، عوامل مختلفی بر روی هزینه عمل زیبایی بینی از جمله هزینه خدمات بیمارستانی ، هزینه اتاق عمل و از این قبیل موارد تاثیر گذارمی باشند، به همین علت ، تعیین قیمت قطعی جراحی زیبایی بینی ، مستلزم بررسی دقیق توسط پزشک می باشد ؛ بنابراین ، افرادی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این باره دارند ؛ باید به بهترین جراح بینی غرب تهران مراجعه کرده و تحت معاینه قرار گیرند.لازم به ذکر است در برخی از موارد جراحان به علت تعداد زیاد جراحی های بینی هزینه کمتری را از بیماران دریافت خواهند کرد.در صورت تمایل به مشاوره با دکتر شروین قوامی ، بهترین جراح بینی تهران می توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

پرداخت هزینه جراحی بینی توسط بیمه

جراحی زیبایی بینی ، تحت پوشش شرکت های بیمه قرار نمی گیرد ؛ بنابراین ، در صورتی که تمایل به انجام عمل زیبایی بینی به منظور اطلاح ایرادات فرم ظاهری بینی خود دارید ؛ باید صفر تا صد هزینه عمل بینی را خودتان پرداخت کنید.همانطور که متوجه شده اید ؛ بیمه هزینه جراحی بینی را که جنبه درمانی داشته باشد را متقبل می شود.در مورد چگونگی این هزینه از بهترین جراح بینی غرب تهران سوال کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: