جراح بینی تهران


بهترین جراح بینی تهران

جراح بینی تهران : افرادی که برای جراحی زیبایی بینی می خواهند ، اقدام کنند اغلب در انتخاب جراح بینی با مشکل رو به رو می شوند و همین امر موجب استرس و ناراحتی آن ها می گردد. داشتن اضطراب باعث می شود که عمل هر چقدر هم موفق بوده باشد فرد احساس رضایت نکند. بنابراین می توان گفت درصد رضایت شما از عمل زیبایی بینی رابطه مستقیم  با اعتماد شما به مهارت جراح بینی دارد.

جراح بینی تهران

ایران از کشورهای رکورد دار جراحی بینی می باشد و آمار جراحی بینی در تهران بیشتر از سایر شهرها می باشد. با توجه به این امر که تقاضا برای جراحی زیبایی بینی زیاد است باید در رابطه با انتخاب جراح بینی بسیار دقت کرد.

به افرادی که در جامعه بدون تحقیق اقدام به عمل بینی می کنند ، باید گفت که عمل بینی اوراژنسی نمی باشد ؛ پس می توانید با دقت درباره جراح بینی تحقیق کنید و با انتخاب درست جراح رضایت کامل را از عمل به دست آورید.

بهترین روش برای انتخاب جراح بینی تهران یا هر شهر دیگری این می باشد که شما با جراح بینی ملاقات کرده و او مشاوره صادقانه ای از نتیجه عمل را به شما بگوید. این امر حائز اهمیت می باشد که نظر اطرافیان و میزان رضایت آن ها در خصوص نوع جراحی بینی را بررسی کنید.

جراح بینی تهران

انتخاب جراح بینی تهران

یک فهرست کامل از جراحان مورد نظرتان تهیه کنید و سوالاتی را که مد نظر دارید یادداشت کنید تا در جلسه مشاوره ای که با آن ها دارید ، بپرسید و در نهایت با ارزیابی آن ها می توانید بهترین جراح بینی را برای عمل بینی خود انتخاب کنید.

می توانید برای تهیه لیست از مرورگرهای اینترنتی و صفحات مجازی استفاده کنید .

یک جستجوی ساده در مرورگرهای اینترنتی می تواند شما را با جراحان بسیار زیادی آشنا کند .

عبارت هایی چون جراح بینی ، جراح بینی تهران ، بهترین جراح بینی و غیره را می توانید در مرورگرهای اینترنتی جستجو کنید و پس از مشاهده نمونه کارهای جراحان بینی تصمیمی بگیرید که کدام جراح بینی مهارت بالایی دارد .

در انتخاب جراح بینی دقت بالایی داشته باشید زیرا یک انتخاب اشتباه منجر به انجام جراحی بینی ترمیمی می شود و عمل بینی ثانویه یا ترمیمی به نسبت جراحی بینی اولیه ریسک بالاتری دارد .

مشاهده نمونه کارها باعث می شود تا حدودی با سبک جراح بینی آشنا شوید و راحت تر تصمیمی بگیرید .

جراح بینی تهران

جراح بینی تهران چه ویژگی باید داشته باشد ؟

  • جراح باید بتواند تناسب مناسبی بین اجزا صورت با تغییر شکل بینی ایجاد کند.
  • جراح بینی در درجه اول باید به سلامت شما اهمیت دهد.
  • جراح باید علاوه بر توانایی باید از بینش هنری نیز برخوردار باشد.
  • جراح علاوه بر مجرب بودن باید توانایی تجسم کردن نیز داشته باشد تا بتواند بینی را پس از عمل تجسم کند ؛ زیرا هدف اصلی رسیدن به نتیجه مورد نظر بیمار می باشد.
  • از جراح بخواهید اگر آلبومی از عمل های قبلی خود دارد ، در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید با مهارت او و همچنین شیوه کارش آشنا شوید.
  • جراحی مناسب می باشد که تجربه کافی در عمل بینی داشته باشد و بتواند به شما حس اعتماد بدهد.
  •  توانایی جراح را تخمین بزنید : به این نکته توجه کنید که تبحر جراح در یک زمین به معنای مهارت در زمین های دیگر عمل زیبایی نمی باشد.

جراح بینی تهران

انواع بینی

بر اساس گفته های دکتر شروین قوامی ، جراح بینی تهران و دیگر جراحان بینی ، بینی ها دارای دو نوع هستند که عبارت اند از :

  • بینی استخوانی : ساختمان این نوع از بینی ها از غضروف ها و استخوان های بسیار محکم تشکیل شده و بر روی آن پوستی قرار گرفته است که ضخامت آن بسیار کم بوده و نازک می باشد.
  • بینی گوشتی : برخلاف بینی های استخوانی ، استخوان های تشکیل دهنده بینی های گوشتی استحکام زیادی نداشته و پوست آن ضخامت زیادی دارد.

نتیجه جراحی بینی توسط جراح بینی تهران

بینی ها بعد از جراحی با توجه به نوع آن ها ، سلیقه بیمار ، تناسب بینی با اجزای دیگر چهره ، جنسیت و غیره به سه فرم شکل داده می شوند که عبارت اند از :

  1. فانتزی : زاویه ای که بعد از جراحی بینی فانتزی بین لب و نوک بینی ایجاد می شود 105 درجه بوده و حجم آن تا حد زیادی کم شده و کوچک می شود ، بر پشت بینی قوس تقریبا زیادی ایجاد شده و بینی سربالا می شود.
  2. طبیعی : تغییرات صورت گرفته در بینی فانتزی در بینی های طبیعی ایجاد نشده و جراح سعی خود را بر از بین بردن ایرادات بینی با حفظ حالت طبیعی آن می نماید.
  3. نیمه فانتزی : بینی نیمه فانتزی در واقع تلفیقی از ویژگی بینی های طبیعی و فانتزی بوده و حد وسط آن ها می باشد. به طور مثال قوس ایجاد شده در این فرم از بینی نه به اندازه بینی های فانتزی زیاد بوده و نه به اندازه بینی های طبیعی کم است.

جراح بینی تهران

محدودیت های جراحی بینی گوشتی

بینی علاوه بر بافت های سخت که اسکلت بینی را می سازند ؛ یک سری بافت نرم شامل بافت زیر جلدی ، پوست و عضلانی نیز دارد ، در بینی های گوشتی حجم بافت نرم که در واقع همان گوشت و پوست بینی هستند ، زیاد است که همین امر انجام جراحی بینی و فرم دهی بینی را با محدودیت مواجه می نماید.

عمل بر روی اسکلت و غضروف های بینی انجام می گیرد ، جراح گوشت و پوست بینی را از ساختار و ساختمان آن جدا نموده و بعد از انجام اصلاحات و اقدامات مورد نیاز ، گوشت و پوست استخوان را به جای خود باز می گرداند.

در صورتی که بافت زیر جلدی یا پوست بسیار کلفت بوده و ضخامت زیادی داشته باشد نمی توان آن را خیلی نازک کرد و برخی ظریف کاری ها را بر روی آن اعمال نمود. البته باید گفت که جراح بینی با برخی از تکنیک ها می تواند بافت گوشتی را کم کند که البته تاثیر آن خیلی زیاد نخواهد بود.

پوست، عامل تعیین کننده در فرم بینی بعد از جراحی می باشد. بدیهی است که کلفت بودن پوست بینی و زیاد بودن بافت های زیر جلدی از ظرافت بینی کم کرده و مانع از خوش تراش شدن آن خواهد شد ، به همین دلیل است که نمی توان بینی های گوشتی را به فرم فانتزی جراحی کرد و این موضوع ربطی به میزان مهارت بهترین جراح بینی تهران یا هر منطقه دیگری ندارد.

جراح بینی تهران

هزینه جراحی زیبایی بینی توسط جراح بینی تهران

با بیان نکات بالا به این امر توجه کنید که بینی خود را به خاطر هزینه به هر جراح بینی ای نسپارید ؛ زیرا قیمت و هزینه عمل رینوپلاستی ملاک خوبی برای انتخاب جراح بینی نمی باشد. مهم ترین ملاک برای انتخاب جراح بینی ، میزان مهارت جراح بینی است .

عوارض جراحی زیبایی بینی

برخلاف تصورات بیشتر مردم جراحی بینی ، یک عمل بسیار ساده می باشد که پس از جراحی ، بیمار دچار عوارض خاصی نمی شود تنها عوارض آن ورم و کبودی است که میزان آن بستگی به پوست بینی دارد و به مرور زمان از بین می رود.

اما نداشتن عوارض پس از جراحی بینی ، تنها در صورتی ممکن است که عمل بینی توسط یک جراح متخصص و مجرب انجام شود ؛ اگر جراحی بینی ، به دست جراحی که تازه کار است و به اندازه کافی تجربه ندارد ؛ انجام شود می تواند باعث بروز مشکلاتی در بیمار پس از عمل بینی شود ؛ این عوارض عبارتند از :

  1. مشکل در تنفس
  2. کاهش حس بویایی بیمار
  3. وجود نامتقارنی در حفره های بینی
  4. ایجاد حفره در تیغه میانی بینی
  5. کج شدن بینی
  6. تنفس صدا دار
  7. خر و پف هنگام خواب

جراح بینی تهران

حتی در مواقعی بیمار ، پس از جراحی بینی نیاز به جراحی ترمیمی بینی پیدا می کند ، جراحی ترمیمی بینی بسیار سخت تر از جراحی اول می باشد ؛ زیرا جراح بینی ، باید علاوه بر رفع مشکلات به وجود آمده در جراحی اول ، مشکلات از بین نرفته را نیز بر طرف کند ، در بعضی مواقع همه جراحان قبول نمی کنند که جراحی ترمیمی انجام دهند و این موضوع کار شما را سخت تر می کند ؛ بنابراین جهت حفظ سلامتی خود و جلوگیری از جراحی ترمیمی و دیگر عوارض آن بهتر است به هنگام انتخاب جراح بینی ، به اندازه کافی دقت کنید ؛ زیرا انتخاب جراح بینی اولین و مهم ترین گام برای انجام جراحی بینی می باشد.

افرادی که اقدام به انجام جراحی زیبایی بینی می کنند ؛ اهداف  گوناگونی دارند برخی از اهداف آن ها عبارت اند از :

  • کوچک کردن بینی
  • درمان انحراف بینی
  • رفع کجی بینی
  • درمان مشکلات تنفسی
  • رفع مشکلات ظاهری بینی

اقدامات قبل از جراحی بینی

افراد زیباجو ، پیش از جراحی بینی باید به یک سری از دستورالعمل ها توجه نمایند تا بدین طریق ، از بروز اخلال در حین عمل بینی جلوگیری کرده و دوران بهبودی بهتری نیز داشته باشند ؛ در ادامه ، به برخی از این نکات ، اشاره شده است ؛ اما جهت دریافت اطلاعات دقیق تر ، بهتر است از پزشک معالج خود پرس و جو نمایید.

  1. مصرف به موقع داروهای تجویز شده توسط پزشک ، دارای اهمیت بسیاری می باشد.

رعایت موارد ذکر شده در ذیل ، از دو هفته قبل از جراحی بینی ، الزامی می باشد :

  1. عدم مصرف آسپرین ، وارفارین و از این قبیل موارد
  2. عدم استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی های حاوی الکل

روز قبل از جراحی زیبایی بینی

  • جراحی زیبایی بینی ، تحت بیهوشی عمومی انجام می شود ؛ بنابراین متقاضیان باید در روز عمل ناشتا باشند ؛ بدین منظور ، از 8 ساعت قبل از آن ، از خوردن و آشامیدن اجتناب نمایید.
  • شب قبل از عمل بینی ، استحمام کنید.
  • روز قبل از جراحی بینی ، به اندازه کافی آب بنوشید.

روز عمل زیبایی بینی

  1. در صورتی که لاک ناحن دارید ، آن را پاک کنید.
  2. بانوان باید توجه نمایند ، در روز جراحی بینی ، زیورآلات به همراه نداشته باشند.
  3. بهتر است ، آقایان در روز عمل زیبایی بینی بدون ریش و سبیل باشند.
  4. بهتر است ، نیم ساعت زودتر از شروع جراحی در بیمارستان یا کلینیک ، حضور داشته باشید.
  5. مدارک پزشکی خود را در روز جراحی بینی ، به همراه داشته باشید.
  6. حضور همراه در روز عمل زیبایی بینی ، الزامی می باشد.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

در صورتی که جراحی بینی توسط جراح بینی خوب و با تجربه انجام شود ، امکان بروز عوارض یا خطا به حداقل و حتی به صفر می رسد. اما این جراحی ؛ همچون سایر عمل ها دارای یک سری عوارض گذرا و کوتاه مدت است که پس از مدتی برطرف می شوند و با رعایت یک سری نکات مراقبتی روند بهبودی آن ها سرعت می یابد. به همین دلیل در ادامه به برخی از این نکات اشاره خواهیم کرد تا با رعایت آن ها دوران نقاهت راحت و کوتاه تری را تجربه کنید.

  • درد در ناحیه صورت و گلو یکی از شایع ترین عوارض این جراحی می باشد. در واقع درد گلو حاصل از لوله بیهوشی ای است که در حین عمل در گلو قرار داده می شود و با مصرف مایعات گرم التیام می یابد. درد صورت و بینی نیز به دلیل ایجاد تغییر در بافت بینی بوده و با مصرف مسکنی که پزشک تجویز نموده قابل کنترل می باشد.
  • تورم و کبودی صورت نیز یکی دیگر از عوارض جراحی بینی بوده که شدت آن در هر فرد متفاوت است. معمولا این عوارض تا روز سوم یا چهارم افزایش یافته و به اوج خود می رسد و پس از آن به تدریج از شدت آن کاسته خواهد شد. اما یکی از کارهایی که به بهبودی سریع تر کبودی و تورم صورت کمک می کند ، استفاده از کمپرس یخ در نواحی گونه و چشم ها می باشد. البته توجه داشته باشید که کمپرس یخ به قالب بینی فشار وارد نکند.

سایر مراقبت های بعد از جراحی بینی

  • پس از جراحی بینی حداقل تا یک هفته به خوبی استراحت کنید و از انجام هر گونه کار روزمره خودداری نمایید. در واقع بهتر است بیشتر استراحت کنید و دراز بکشید.
  • به هنگام دراز کشیدن سعی کنید طوری بخوابید که سر و سینه بالا تر از حد معمول و بالا تر از پاها قرار بگیرد. برای این کار می توانید از چند بالش کمک بگیرید. همچنین بهتر است تا یک ماه به صورت طاق باز بخوابید و از خوابیدن به پهلو و روی شکم خودداری نمایید.
  • تا دو ماه استفاده از عینک ممنوع می باشد. اما در این مدت استفاده از لنز مانعی ندارد.
  • اقدامات دندانپزشکی خود را به 6 هفته پس از جراحی بینی موکول نمایید.
  • از مسواک نرم برای شستشوی دندان های خود استفاده کنید.
  • به صورت مرتب بینی خود را شستشو دهید.
  • حداکثر هر سه روز یک بار چسب بینی خود را تعویض نمایید.
  • از رفتن به محل های شلوغ و پر رفت و آمد خودداری کنید.
  • در معرض حرارت و تابش مستقیم آفتاب قرار نگیرید.
  • تا دو ماه رفتن به استخر ، سونا و جکوزی ممنوع می باشد.
  • فین شدید ، خندیدن و حرف زدن با صدای بلند ( فریاد ) ممکن است به بینی فشار وارد کند.
  • با دهان باز عطسه یا سرفه کنید.

تا دو هفته از انجام اقدامات زیر خودداری فرمایید :

  • استعمال دخانیات موجب اختلال در اکسیژن رسانی به خون می شود و می تواند در افزایش تورم بینی موثر باشد.
  • مصرف نوشیدنی های حاوی الکل موجب گشاد شدن رگ های خونی و افزایش ادرار بدن می شود. در نتیجه آب بدن کاهش یافته و تورم بینی افزایش می یابد.
  • استفاده از داروهای رقیق کننده ؛ همچون آسپرین یا وارفارین غلظت خون را کاهش داده و احتمال خون ریزی را افزایش می دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: