استفاده از عینک بعد از جراحی بینی


استفاده از عینک بعد از جراحی بینی

یکی از مواردی که پس از عمل بینی باید به آن دقت کنیم ، استفاده از عینک بعد از جراحی بینی است .

معمولاً یک هفته تا ده روز بعد از انجام جراحی بر روی بینی گچ یا قالبی پلاستیکی ( اسپیلنت ) وجود دارد . در طی این مدت استفاده از عینک طبی مانعی ندارد ، اما بعد از این که این قالب برداشته شد و بینی تان را چسب زدید تا حداقل دو ماه مجاز به استفاده از عینک حتی عینک های طبی نمی باشید . می توانید از لنز طبی استفاده کنید . از 48 ساعت پس از انجام جراحی بینی ، استفاده از لنز مانعی ندارد .

استفاده از عینک بعد از جراحی بینی

در صورتی که مجبور باشید از عینک های طبی استفاده کنید ، بهتر است تا از عینک های بی فریم و سبک استفاده کنید و توصیه می شود تا به کمک چسب عینک را به پیشانی تان بچسبانید .

چرا توصیه می شود تا مدتی بعد از جراحی بینی ، از عینک استفاده نکنید ؟

تقریبا یک تا یک ماه و نیم بعد از انجام جراحی بینی ، هنوز استخوان های بینی نرم بوده و ممکن است هر نوع فشار که بر روی بینی وارد شود ، منجر به تغییر شکل بینی شود ، لذا اکیداً توصیه می شود تا این مدت از عینک استفاد نکنید .

افرادی که باید دائماً از عینک های طبی استفاده نمایند ( مانند افرادی که دچار آستیگماتیسم و یا نزدیک بینی می باشند . ) و تصمیم دارند تا عمل لیزیک چشم انجام بدهند ، توصیه می شود تا ابتدا عمل چشم را انجام دهند و بین دو تا چهار هفته بعد برای جراحی بینی اقدام نمایند . البته در برخی از افراد که به هر علتی مجبور هستند تا در ابتدا جراحی بینی را انجام دهند ، مانعی وجود ندارد .

دکتر شروین قوامی – جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

عمل جراحی زیبایی بینی – جراحی بینی گوشتیجراح بینی )

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: