جراحی بینی در فصل سرما


جراحی بینی در فصل سرما

یکی از سوالاتی که ممکن است متقاضیان جراحی بینی داشته باشند این است که آیا  جراحی بینی در فصل سرما برای بیمار مشکلی ایجاد می نماید؟ نگرانی این موضوع از جایی شروع می شود که خشک شدن بینی در فصل سرما پیش می آید.
با توجه به بررسی نتایج جراحی بینی در تمام فصول سال، هیچ دلیلی انجام ندادن جراحی بینی در فصل سرما را ثابت نکرده است.

جراحی بینی در فصل سرما

کنترل سیستم گرمایشی برای جراحی بینی در فصل سرما

آنچه باید برای جراحی در فصول سرد به آن توجه کنیم این است که هوای درون ساختمان را کنترل کنیم. این کار بدین معنی است که خشکی هوا در اثر سیستم های گرمایشی داخل ساختمان را از بین ببریم. خشکی هوا برای بینی بسیار مضر است. استفاده از دستگاه های  مرطوب کننده و یا باز کردن پنجره اتاق می تواند تا حدی مشکل را حل کند.

آنچه بعد از جراحی بینی در فصل سرما پیش خواهد آمد :

پس از جراحی بینی ، برای بهبود مواردی از قبیل: اصلاح انحراف بینی ، انسداد بینی و هم چنین پیشگیری از سینوزیت ، شاخک ها برداشته می شوند.  با طی شدن این روند، شکل گرفتن بعضی از مایعات بینی نیز کم می شود. خشکی بینی و دهان چیزی است که بیمار را اذیت می کند. بافت بینی زمانی که خشک شود ( در اثر سیگار کشیدن یا خشکی هوا )، روند دوران بهبودی به کندی پیش خواهد رفت.

توصیه جراح به بیماران جهت جراحی بینی در فصل سرما

•    ژل یا اسپری سالین: این دارو سبب مرطوب نگه داشتن مجدد بینی می شود. در نتیجه ایجاد خلط به صورت طبیعی انجام می گیرد. تجدید این اسپری یا ژل در هر ساعت مانعی نخواهد داشت.
•    استفاده از پماد: داخل بینی جایی است که بیشتر بخیه های حل شدنی در آن قرار گرفته اند. هنگامی که داخل بینی توسط پماد نرم و مرطوب نگه داشته شود بخیه ها به سرعت حل خواهند شد. ویتامین D، A و وازلین برای این کار موثر خواهند بود.
•    از دیگر پیشنهادات: نوشیدن آب زیاد، سیگار نکشیدن می باشد.

دکتر شروین قوامی – جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

عمل جراحی زیبایی بینی – جراحی بینی گوشتی – جراح بینی )

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: