عمل جراحی بینی


در عمل جراحی بینی تغییراتی نظیر بزرگ و کوچک کردن ، برداشتن قوز،  اصلاح انواع بینی های گوشتی و استخوانی ، از بین بردن پولیپ ، تغییر سایز سوراخ های بینی ، ایجاد زاوبه مناسب بین بینی و لب بالا و بر طرف کردن هر گونه ایراد در ظاهر بینی انجام می شود. این موضوع که انسان همواره به دنبال زیبا دیده شدن می باشد امریست آشکار و واضح، در پی این ویژگی انسانی تکنیک ها و عمل های بسیاری در زمینه زیبایی به وجود آمده است. جراحی بینی از متداول ترین و پرطرفدارترین روش ها به جهت زیباتر به نظر رسیدن چهره افراد به خصوص در جامعه ما می باشد. تا انتهای این مطلب از دکتر شروین قوامی ، بهترین جراح زیبایی بینی در تهران ، همراه باشید.

عمل جراحی بینی

عملکرد جراح در عمل بینی

برشی که جراح در بینی فرد ایجاد می کند باعث می شود به ساختار داخلی بینی ( غضروف و استخوان بینی ) دسترسی پیدا کند. جای برش بعد از عمل جراحی بینی مشخص نمی شود. اگر نیاز باشد جراح بینی حین عمل جراحی زیبایی بینی از پیوند غضروف یا استخوان و پرکننده های ترکیب مصنوعی استفاده می کند. عمل بینی تحت بیهوشی عمومی انجام می گردد.

خصوصیت بینی های گوشتی و بینی های استخوانی

بینی افراد در دو دسته بینی های گوشتی و بینی های استخوانی خلاصه می شوند که در ادامه به ویژگی هر یک از آن ها می پردازیم. مشخصه بینی های گوشتی پوست ضخیم و استخوان ضعیف می باشد. ضخامت پوست بینی های گوشتی در اثر وجود غدد سبابه ( غدد چربی ) یا به دلیل میزان بافت موجود در زیر آن می باشد. جراحی بینی گوشتی در افرادی که ضخامت پوست بینی آن ها به دلیل غده های چربی می باشد نسبت به بینی های گوشتی که دارای بافت پوستی ضخیم هستند، به مراتب راحت تر بوده و از حساسیت کمتری برخوردار می باشد. ویژگی بینی های استخوانی نازک بودن پوست و استحکام اسکلت بینی می باشد. کسانی که خواستار عمل جراحی بینی استخوانی در تهران هستند اغلب به دلیل حذف قوز و برآمدگی بر روی پل بینی خود اقدام به انجام عمل رینوپلاستی می کنند.

 

 

تاثیر پوست درجراحی بینی تا چه حدی است ؟

بعد از عمل جراحی بینی ، ایرادات موجود در استخوان و غضروف برطرف خواهد شد. پوست و بافت بینی روی ساختار جدید به خوبی قرار نمی گیرد. نوع پوست و طریقه جذب شدن پوست از مواردی هستند که نمی توان تاثیر آن را در جراحی بینی نادیده گرفت. بدین منظور یک آتل در بیرون بینی قرار داده می شود. این روش به بهبود شکل فعلی بینی کمک زیادی خواهد کرد.

اقدامات قبل از عمل جراحی بینی

  1. آزمایشاتی را که جراح بینی برای تان تجویز نموده است به طور کامل انجام داده و نتیجه آن را برای بررسی های بیشتر به جراح بینی نشان دهید.
  2. به مدت دو هفته قبل از انجام جراحی زیبایی بینی از داروهای رقیق کننده خون ، الکل و دخانیات استفاده نکنید.
  3. به مدت 8 ساعت قبل از مراجعه برای جراحی بینی در تهران چیزی میل نکرده و ناشتا برای رینوپلاستی مراجعه کنید.
  4. بانوان برای انجام عمل بینی بدون آرایش مراجعه کنند و آقایان ریش و سبیل خود را بتراشند.
  5. در روز جراحی زیبایی بینی حتما یک الی دو همراه با خود داشته باشید.

آنچه بعد از عمل جراحی بینی در انتظار شماست :

پف صورت ، کبودی و ورم اطراف چشم و بینی از مواردی هستند که بعد از عمل زیبایی بینی ممکن است به وجود بیایند. شدت و ضعف این علائم در هر فردی متفاوت است. لازم است بدانید کلیه عوارض بعد از عمل موقتی هستند.

عمل جراحی بینی

مراقبت های بعد از عمل جراحی بینی

  1. داروهایی را که جراح بینی برای تان تجویز نموده است به طور مرتب استفاده کنید.
  2. از رفتن به مکان های شلوغ که امکان برخورد ضربه با بینی وجود دارد پرهیز کنید.
  3. بعد از عمل جراحی زیبایی بینی مراقب باشید گچ بینی خیس نشود.
  4. بینی تان را به طور مرتب با مواد مخصوص شستشو یا آب بشویید.
  5. تا دوماه از زدن عینک پرهیز کنید.
  6. با دهان باز عطسه و سرفه کنید.
  7. کمپرسور سرد در کاهش تورم و درد مفید خواهد بود.
  8. استفاده از مسکن ها با تجویز پزشک درد موجود کم خواهد شد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی می توانید به مقاله جامعی که تهیه شده و در وب سایت موجود است مراجعه کنید.

هزینه عمل جراحی بینی در تهران چقدر می باشد ؟

هزینه جراحی بینی با توجه به دستمزد بهترین جراح بینی ، هزینه آزمایشات و داروها ، هزینه متخصص بیهوشی و بیمارستان و غیره مشخص می شود.

توضیحات دکتر شروین قوامی در رابطه با مراقبت های بعد از عمل رینوپلاسی

سوالات بعد از عمل جراحی بینی

از سوالاتی که برای متقاضیان عمل جراحی زیبایی بینی به وجود می آید به موارد زیر اشاره می کنیم :

عمل جراحی بینی از چه سنی امکان پذیر است ؟

عمل جراحی رینوپلاستی پس از سن بلوغ و تکامل رشد بینی شخص امکان پذیر بوده و حتی تا 60 سالگی نیز در صورت سلامت جسمی قابل اجرا می باشد.

چه زمان پس از انجام عمل بینی می تواند به محیط کار برگشت ؟

شخصی که تحت عمل جراحی رینوپلاستی قرار می گیرد می تواند پس از گذشت 4 روز به انجام فعالیت های سبک بپردازد اما چنانچه دارای شغلی با فعالیت های سنگین می باشد توصیه می شود پس از 2 هفته استراحت به محیط کاری خود برگردد.

آیا تنفس بعد از عمل بینی دچار مشکل می شود ؟

چنانچه نزد بهترین جراح بینی، عمل جراحی بینی خود را انجام دهید تنها تا زمان بهبودی ورم و التهابات داخلی دچار گرفتگی بینی و سختی در تنفس خواهید شد که این هم یک امر کاملا طبیعی می باشد. البته در نظر داشته باشید که با شستشوی روزانه بینی توسط سرم شستشوی مخصوص، می توانید تنفس بهتری را در دوران نقاهت داشته باشید.

عمل جراحی بینی

عمل جراحی بینی چقدر زمان می برد ؟

مدت زمان عمل جراحی رینوپلاستی با توجه به گستردگی و حساسیت عمل و میزان اصلاحات مورد نیاز بینی بیمار می تواند از یک تا سه ساعت به طول می انجامد.

آیا بیمار پس از انجام عمل جراحی بینی نیاز به بستری شدن دارد ؟

افرادی که برای عمل بینی خود مراجعه می کنند عموما همان روز از بیمارستان مرخص می شوند و فقط تا زمانی که اثرات بیهوشی از بین برود در بیمارستان می مانند.

عمل جراحی بینی و بارداری

یکی از سوالات پر تکرار در انجام عمل جراحی بینی در ارتباط با بارداری می باشد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که از آنجایی که عمل بینی لازم است تحت بیهوشی انجام شود ، برای مادران باردار خطرناک می باشد ؛ چراکه سلامت جنین را تهدید می کند. بنابراین در صورتی که باردار هستید و قصد انجام این عمل را دارید لازم است تا پایان زایمان صبر کنید و بعد از دوران بهبودی برای انجام این جراحی اقدام نمایید. توصیه می شود حداقل 6 ماه بعد از زایمان صبر کنید تا پف بینی و تاثیرات بارداری از بین رفته و سپس برای انجام جراحی  زیبایی بینی آماده شوید. اما در رابطه با تاثیرات بارداری در عمل بینی باید گفت در دوران حاملگی به دلیل تغییرات هورمونی بدن دچار تغییرات زیادی می شود. به همین دلیل ممکن است در برخی مادران صورت و بینی حالت پف آلودی پیدا کند و در نتیجه بینی بزرگ به نظر برسد. نباید نگران این موضوع باشید ؛ زیرا بعد زایمان ، بدن بعد از مدتی به حالت طبیعی خود بازگشته و بینی شما نیز به فرم و حالت قبلی خود باز می گردد.

عمل جراحی بینی و دوره شیردهی

نوزاد در ماه های اولیه بعد از تولد به مادر خود به شدت وابسته می باشد. از طرفی در این دوران تغذیه کودک از طریق شیر مادر انجام می شود به همین دلیل مادران باید به تغذیه و رژیم غذایی خود اهمیت زیادی دهند ؛ چرا که هر نوع ماده غذایی که مادر مصرف می کند از طریق شیر به بدن کودک وارد می شود. در صورتی که در دوره شیردهی اقدام به انجام عمل جراحی بینی در تهران نمایید باید این نکته را در نظر داشته باشید ؛ زیرا بعد از عمل نیاز است برای جلوگیری از عفونت ، تسکین درد و التهاب داروهایی را مصرف نمایید بنابراین بهتر است عمل خود را تا پایان شیردهی به تعویق بیندازید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: