عمل جراحی زیبایی بینی


عمل جراحی زیبایی بینی

عمل جراحی زیبایی بینی از شایع ترین و رایج ترین جراحی های زیبایی پلاستیک در بین مردم دنیا می باشد. این جراحی با هدف متناسب سازی و زیبایی بیشتر چهره انجام می شود و بهتر آن است که توسط یک جراح بینی خوب صورت گیرد ، چرا که هر چند هدف از این جراحی زیبایی است ، اما باید عدم آسیب به عملکرد تنفس و حس بویایی را نیز در نظر گرفت .

عمل جراحی زیبایی بینی

به طور معمول دلایل اقدام به عمل جرای زیبایی بینی ، شامل یکی از موارد زیر می باشد  :

  • قوز بینی
  • انحراف بینی
  • افتادگی نوک بینی
  • زاویه دار بودن نوک بینی
  • بزرگ بودن پره های بینی و …

با توجه به این که صورت و چهره انسان در معرض دید همگان می باشد و بینی در مرکزیت صورت قرار دارد ، ایرادات ظاهری بینی ، بیشتر از سایر اعضا به چشم می می آید .

با انجام عمل جراحی زیبایی بینی گذشته از تناسب  و زیبایی بینی ، منجر می گردد تا ظاهر کل صورت زیبا تر به نظر بیاید ، بنابراین نمی توان بینی را یک عضو مجزای چهره در نظر گرفت .

برای مثال اگر چانه کوچک باشد باعث می شود تا بینی برآمده به چشم بیاید لذا در هنگام عمل جراحی زیبایی بینی ، باید تناسب بینی با چشم ، پیشانی ، چانه ، گونه ، فاصله لب و بینی و … را در نظر داشت و این امر فقط توسط یک جراح بینی با تجربه و ماهر میسر خواهد بود .

به طور معمول انجام عمل جراحی زیبایی بینی نیاز به بستری ندارد و فرد چند ساعت پس از این که هوشیاری اش را به دست آورد ، با توصیه های لازم و به دستور پزشک ترخیص خواهد شد .

جراحی بینی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود ، لازم است تا فرد چند ساعتی ناشتا بماند.

انواع بینی

بینی ها به سه دسته گوشتی ، استخوانی و نیمه غضروفی تقسیم می شوند که هر کدام از آن ها ویژگی منحصر به فرد خود را دارند.

  • بینی گوشتی : بینی های گوشتی دارای غضروف ضعیف و پوست ضخیم می باشند.

ممکن است شما مطالبی درباره سخت بودن جراحی بینی گوشتی نسبت به بینی استخوانی شنیده باشید ، در این رابطه باید بگوییم وجود پوست ضخیم در بینی های گوشتی است که جراحی آن ها را کمی با مشکل رو به رو می کند.

ضخیمی پوست بینی های گوشتی ، به علت وجود غدد چربی و بافت ضخیم می باشد.

  • بینی استخوانی : از ویژگی بینی های استخوانی ، می توان به غضروف محکم و پوست نازک اشاره کرد.

در صورتی که پوست بینی استخوانی بسیار نازک باشد ، می تواند جراحی بینی را با مشکل رو به رو کند ؛ زیرا پوست نازک جزئی ترین ایرادات را نشان می دهد بنابراین جراح بینی باید در حین عمل بینی بسیار دقت کند.

  • بینی نیمه غضروفی : افرادی که بینی آن ها نیمه غضروفی می باشد ویژگی بینی های استخوانی و گوشتی را دارند ؛ در واقع بینی آن ها ترکیبی از بینی گوشتی و استخوانی است.

بعد از عمل جراحی زیبایی بینی

بعد از اتمام رینوپلاستی بیمار به ریکاوری و سپس به بخش منتقل می شود.

مزیت مهم جراحی بینی، عدم بستری بیمار است و بیمار پس از گذشت چندین ساعت مرخص می شود.

نکات مراقبتی که بیمار باید در طی دوره نقاهت رعایت کند در جلسه مشاوره یا زمان ترخیص به طور کامل توضیح داده می شود.

  1. رینوپلاستی دوران نقاهت دشواری ندارد و تنها بیمار باید برخی از رفتارها مانند خندیدن ، صحبت کردن ، خمیازه کشیدن ، عطسه کردن و غیره را رعایت کند.
  2. در طی دوره بهبودی ، استفاده از کمپرس یخ و نوشیدن آب فراوان به رفع سریع تر تورم و کبودی کمک می کند.
  3. در ارتباط با دوران نقاهت، دو سوال بسیار رایج وجود دارد که مرتبط با مصرف دخانیات و روابط جنسی می باشد .
  4. روابط جنسی منجربه افزایش ضربان قلب می شوند و همین امر بر تورم بینی نتیجه منفی دارد .
  5. اکثر جراحان بینی معتقد هستند که عدم رابطه جنسی در سه هفته اول کافی است اما برخی از جراحان بینی، دو ماه دوری از روابط جنسی را توصیه می کنند.
  6. سیگار ، قلیان و دیگر دخانیات نیز منجربه کاهش اکسیژن رسانی می شوند و این امر ترمیم بینی را به تاخیر می اندازد، در نتیجه حداقل تا دو ماه از مصرف هر گونه دخانیاتی پرهیز کنید.

 

 

انواع روش های جراحی بینی

برای انجام عمل جراحی زیبایی بینی ، دو روش باز و بسته وجود دارد که با توجه به شرایط بیمار و نظر جراح بینی یکی از این روش ها انتخاب می شود.

جراحی بینی به روش باز

در زمان انجام جراحی بینی به روش باز ، برش های جراحی بینی باید در ناحیه کلوملا ( پوست میانی حفره های بینی ) ایجاد شوند. پس از ایجاد برش ، جراح بینی پوست بینی را بلند کرده و اقدامات مورد نیاز را انجام می دهد ؛ به دلیل دید بیشتر جراح بینی در این روش ، جراحی های بیچیده به این روش انجام می شوند.

از مزایای جراحی بینی باز ، می توان به دید گسترده جراح بینی ، اعمال تغییرات گسترده و غیره اشاره کرد.

جراحی بینی به روش بسته

به هنگام انجام جراحی بینی به روش بسته ، برش ها در ناحیه داخلی بینی ایجاد می شوند بنابراین در سطح خارجی پوست بینی برشی ایجاد نمی شود.

مزایای جراحی بینی بسته

  1. مدت زمان انجام جراحی بینی به این روش کمی کوتاه تر از روش بسته می باشد.
  2. دوره نقاهت بیمار در این روش کوتاه تر است.
  3. بیمارانی که جراحی بینی آن ها به روش بسته انجام می شود ، میزان تورم و کبودی آن ها کمتر است.
  4. جای اسکار برش ها در جراحی بینی به روش بسته ، باقی نمی ماند.
  5. تنها تفاوت روش باز و بسته در ناحیه ایجاد برش می باشد و تفاوت دیگری ندارند.

معایب جراحی بینی بسته

به دلیل عدم ایجاد برش در ناحیه کلوملا ، دید جراح به ساختار بینی محدود شده در نتیجه اشراف کاملی به ساختار بینی نخواهد داشت ؛ هم چنین امکان ایجاد تغییرات پیچیده به ویژه بر روی نوک بینی در این روش وجود ندارد.

به طور مثال جراحی هایی از قبیل جراحی بینی ترمیمی ، جراحی بینی گوشتی ، رفع نواقص مادرزادی و غیره که مستلزم ایجاد اصلاحات وسیع بر روی بینی می باشند به روش بسته انجام پذیر نخواهند بود.

 

 

هزینه جراحی بینی

هزینه جراحی بینی ، با توجه به مواردی مانند تجربه جراح بینی ، شرایط بیمار ، میزان گستردگی جراحی بینی ، هزینه اتاق عمل ، هزینه آزمایشات و داروها ، دستمزد جراح بینی و غیره متغیر می باشد و هزینه نهایی آن پس از معاینه توسط جراح بینی مشخص می گردد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: