ورم ناشی از جراحی بینی


ورم ناشی از جراحی بینی

یکی از نگرانی های افراد بعد از جراحی بینی ، ورم ناشی از جراحی بینی می باشد .

به طور معمول پس از انجام عمل جراحی بینی ، دست کم دو هفته تا شانزده هفته بینی در حال تغییر است و در طی این مدت بینی ورم داشته و به آهستگی از بین خواهد رفت و کم کم می توان فرم نهایی بینی را مشاهده نمود .

ورم ناشی از جراحی بینی

به طور کلی پس از برداشتن اسپلینت ( بین روز هفتم تا دهم برداشته می شود . ) ورم بینی تا حد زیادی طی دو تا سه هفته اول کاهش می یابد .

در برخی موارد ورم ناشی از جراحی بینی ممکن است تا یک سال ادامه داشته باشد و طی یک سال به طور کامل برطرف گردد .

ورم ناشی از جراحی بینی در بینی های گوشتی

در بینی های گوشتی با توجه به این که پوست بینی ضخیم تر است و غضروف بینی ضعیف تر است ، معمولاً میزان ورم ناشی از جراحی بینی بیشتر است و زمان بیشتری لازم است تا این ورم به طور کامل از بین برود . همچنین می توان گفت ورم بینی در نوک بینی بیشتر است .

برای کاهش میزان ورم ناشی از جراحی بینی چه می توان کرد ؟

چسب زدن بینی بعد از برداشتن قالب پلاستیکی یا گچ ، بسیار مهم است ، چرا که فشاری که چسب روی بینی وارد می کند ، دو حسن به همراه دارد :

با فشاری که روی بینی وارد می شود ، باعث می شود تا میزان ورم کاهش یافته و الیاف های کلاژنی در نقاطی که بخیه زده شده ، منسجم و بازسازی شود .

با توضیحات فوق الذکر می توان نتیجه گرفت که ورم ناشی از جراحی بینی موضوع نگران کننده و حادی نیست و امری طبیعی در ادامه جراحی بینی است و پس از مدتی با توجه به جراحی صورت گرفته و شرایط فیزیکی بینی فرد رفع خواهد شد .

دکتر شروین قوامی – جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

عمل جراحی زیبایی بینی – جراحی بینی گوشتی – جراح بینی )

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: