عمل بینی گوشتی


عمل بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی : بینی گوشتی به بینی گفته می شود که درغده های سباسه در آن فعال است و دارای ضخامت پوست آن زیاد است.

عمل بینی گوشتی به چه صورت انجام می شود؟

در عمل بینی گوشتی یکی از مهم ترین کارهایی که انجام می شود کم کردن بافت از یک ناحیه و اضافه کردن به ناحیه دیگر می باشد. برای اضافه کردن از غضروف سپتوم استفاده می شود در صورتی که شخص غضروف سپتوم ( تیغه بینی ) نداشته باشد بدون اینکه ظاهر گوش تغییر کند از غضروف گوش برای اضافه کردن استفاده می شود.

یکی از عوامل مهم در تعیین نتیجه عمل بینی نوع و ضخامت پوست می باشد. در جراحی بینی گوشتی بیشترین تغییر در اسکلت بینی ( استخوان و غضروف ) می باشد و زمانی به نتیجه می رسد که بافت نرم و پوست بینی به اسکلت بینی اتصال پیدا کرده باشد، این امرچندین ماه طول می کشد به همین دلیل است که نتیجه عمل بینی گوشتی را نمی توان زود متوجه شد.

در بینی های گوشتی به دلیل وجود پوست ضخیم، خطوط تیز و زاویه ها در زیرپوست قرار می گیرد و مشخصات بینی به درستی دیده نمی شود.

عمل بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی

همان طور که گفته شد مشخصات بینی در بینی های گوشتی به خوبی نمایان نمی شود برای رفع این مشکل روش هایی وجود دارد از جمله :

  • برای اینکه مشخصات پل بینی و نوک بینی به درستی دیده شود میتوان به این دو ناحیه غضروف پیوند زد.
  • چربی های موجود در بافت نرم بخصوص چربی های موجود در نوک بینی را کاهش داد.
  • به دلیل اینکه بینی های گوشتی دارای پوستی ضخیم می باشند دیرتر بهبود می یابند لذا برای عمل بینی گوشتی می توان از روش اندازه گیری برای کوچک کردن بینی استفاده کرد.
  • بینی گوشتی به دلیل سنگین بودن پوست به اسکلت قوی نیاز دارد بنابراین بهتر است جراح بینی یک تعادل بین چارچوب بینی و کوچک کردن ایجاد کند.
  • جراحی بینی با نوع پوست های مختلفی که وجود دارد، مشکل است اما این سختی در جراحی بینی گوشتی خیلی بیشتر می باشد.
  • قبل از عمل بینی گوشتی باید ضخامت پوست شما اندازه گیری شود تا جراح بتواند تغییرات متناسبی بر روی چارچوب بینی شما اعمال کند.
  • عمل بینی گوشتی با لیزر : این نوع عمل در حقیقت امکان پذیر نمی باشد زیرا لیزرها توانایی تغییر شکل ساختار بینی را ندارند.
  • بهترین راه برای عمل بینی گوشتی استفاده از روش عمل باز و بسته می باشد تا چارچوب بینی تغییر کرده و بینی ظاهری زیبا تر بیابد.

هزینه عمل بینی گوشتی

هزینه عمل بینی در مشاوره قبل از عمل تعیین می شود که با توجه به تجربه جراح و هزینه های دارو و بیمارستان و نوع بینی متفاوت می باشد.

 

دکتر شروین قوامی – جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

عمل جراحی زیبایی بینی – جراحی بینی گوشتی – جراح بینی )

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: