جراحی بینی استخوانی


عمل جراحی زیبایی بینی از نظر ساختمان بینی به دو دسته تقسیم می شود ، جراحی بینی استخوانی و عمل بینی گوشتی .بینی استخوانی ( عقابی ) ، به نوعی از بینی گفته می شود که دارای پل بر آمده ، به شکل منحنی و یا خمیده می باشد . برداشتن برآمدگی ( قوز ) پل بینی ، از شایع ترین دلایل بیماران برای اقدام به عمل جراحی بینی می باشد . برای دیدن نمونه کارهای دکتر شروین قوامی ، جراح و متخصص گوش و حلق و بینی تهران ، می توانید به گالری سایت ایشان مراجعه کنید.

جراحی بینی استخوانی عمل جراحی بینی از نظر ساختمان بینی به دو دسته تقسیم می شود ، جراحی بینی استخوانی و جراحی بینی گوشتی بینی استخوانی ...

قوز بینی در اندازه های مختلفی است و انتخاب شیوه جراحی ( باز و بسته ) بر مبنای میزان این برآمدگی بر روی بینی معین می گردد . بینی استخوانی ، غضروف های محکمی دارد و دارای پوستی نازک می باشد و در هنگام عمل جراحی برای ایجاد تراشی زیبا بسیار موثر خواهد بود .البته باید این را هم در نظر داشت در صورتی که ، پوست بینی خیلی نازک باشد ، ایرادات جزیی بینی ، پس از جراحی به طور کامل نمایان خواهد بود . در بینی استخوانی معمولاً روند بهبود زخم ها و کاهش ورم سریع تر خواهد بود .

عملکرد جراحی بینی استخوانی

در همین ابتدا باید تاکید کرد که ، در عمل جراحی زیبایی بینی ، نباید فقط به زیبایی بینی بسنده نمود ، مهم تر از آن بهبود و حفظ عملکرد بینی می باشد که در حین جراحی بینی استخوانی عملکرد تنفسی و بویایی آسیبی نبیند . تراش دادن استخوان بینی ، در برخی مواردسخت بوده و نیاز به دقت و ظرافت زیادی دارد ، که لازم است تا جراح با تبحر و مهارت ویژه ای این کار را انجام دهد .عمل بینی استخوانی در تهران با دکتر قوامی به منظور اصلاح فرم بینی و با هدف زیبایی بیشتر بینی و چهره انجام می گردد. در این نوع جراحی ، به جراح امکان داده می شود تا مهارت خود را راحت تر نشان دهد و با استفاده از تکنیک های به خصوص میزان رضایت مندی بیمار را افزایش دهد.

 

جراحی بینی استخوانی

 

نتیجه جراحی بینی استخوانی در تهران با دکتر قوامی

همانطور که گفتیم ساختار بینی های استخوانی متشکل است از پوست نازک و غضروف هایی با استحکام بالا که همین ویژگی ها جراحی این نوع از بینی ها را راحت از عمل بینی های گوشتی می کند.

بینی های استخوانی بعد از جراحی به دو فرم شکل داده می شوند که عبارتنداز :

بینی فانتزی: کوچک بودن زیاد، سربالا بودن، داشتن قوس زیاد از ویژگی های و نشانه های اصلی بینی های فانتزی هستند. زاویه بین لب بالا و نوک بینی در این فرم از بینی 100 تا 105 درجه می باشد.

بینی طبیعی: این فرم از بینی بر خلاف بینی های فانتزی خیلی کوچک نبوده و تغییرات افراطی همچون سربالا شدن و قوس زیاد در آن ایجاد نمی شود. در واقع می توان گفت که هدف اصلی از جراحی بینی طبیعی برطرف کردن ایرادات و مشکلات ظاهری بینی با حفظ حالت طبیعی آن است. زاویه ای که بین لب بالا و نوک بینی در بینی طبیعی تشکیل می شود 90 تا 95 درجه می باشد.

جراحی بینی استخوانی

بینی طبیعی برای من مناسب تر است یا فانتزی؟

با توجه به اینکه امکان جراحی بینی استخوانی در تهران به هر دو فرم فانتزی و طبیعی برای افرادی با بینی های استخوانی وجود دارد، لذا افراد محدودیتی برای انتخاب فرم بینی شان ندارند. آن ها باید مناسب ترین فرم بینی را با توجه به فاکتورهایی که در ادامه آورده ایم انتخاب نمایند:

سلیقه خود شخص

عمل بینی استخوانی در تهران در صورتی موفقیت آمیز خواهد بود که به سلیقه فرد نزدیک بوده و بتواند رضایت بیمار را به خود جلب نماید به همین دلیل افراد باید با خود و پزشکشان صادق بوده و ببینند که کدام فرم بینی بیشتر به سلیقه شان نزدیک است و جراح بینی خود را نیز از آن آگاه کنند.

در برخی از موارد شاهد این هستیم که با وجود موفقیت آمیز بودن جراحی بینی چون نتیجه به سلیقه شخص نزدیک نیست رضایت او را به خود جلب نمی کند.

ساختار بینی استخوانی

دماغ از سه بخش ساخته شده است، برای آگاهی بیشتر بهتر است که این ساختار را بشناسید. عبارتند از :

  • لایه نازکی از عضلات
  • اسکلت بینی
  • مخاط و پوست بینی

علت به وجود آمدن قوز و برآمدگی بر روی تیغه بینی

بینی به دلیل تفاوت در بافت و غضروف بینی منجر به دو گروه گوشتی و استخوانی می شود. هر نوع بینی با دیگری متفاوت می باشد و این امر باعث شده است که نتیجه نهایی جراحی بینی نیز متغیر باشد. بسیاری از آنان دارای ایرادات مادرزادی بوده و برخی نیز به دلایل متفاوت قصد را بر آن گذارده اند که از مزیت های جراحی بینی استخوانی بهره مند شوند. در بینی استخوانی نیز داشتن قوز یکی از مواردی است که فرد را به فکر تغییر می اندازد. تیغه بینی همانطور که متوجه شده اید یک فضای داخلی است که بخش داخلی آن را به دو حفره تقسیم می کند. در وضعیت نرمال بایستی این دو حفره یکسان و مساوی باشند اما در برخی از بیماران این وضعیت استاندارد نیست و به یکی از سمت ها منحرف خواهد بود. در این وضعیت مشکلات تنفسی را فرد تجربه خواهد کرد. جای نگرانی نیست به راحتی می توانید با انجام جراحی بینی استخوانی تمامی این مشکلات را به خوبی برطرف کنید.

جراحی بینی استخوانی برای چه افرادی مناسب است؟

مراجعین می توانند به دلایل متفاوتی کاندید جراحی بینی باشند. مواردی از قبیل بهتر شدن فرم آن یا برای بهبود و درمان مشکلات تنفسی که متحمل شده اند. تمامی این موارد قابل قبول بوده و بعد از انجام معاینات مورد نیاز توسط جراح می توانند این عمل را انجام دهند. اما برای عمل بینی استخوانی می بایست افراد متقاضی دارای نشانه های زیر باشند:

  • نوع پوست
  • سن مورد نیاز
  • سابقه بیماری های خاص

 

  • برای تشخیص اینکه جراحی بینی فانتزی به سلیقه شما نزدیک تر است یا طبیعی :
  1. عکسی از یک فرد مشهور که بینی او مورد تایید شما است به دکتر عمل بینی تان نشان دهید.
  2. از خود بپرسید که خواستار مشخص بودن نتیجه عمل بینی استخوانی در صورت خود هستید یا خیر؟
  3. بینی ها و صورت های عروسکی از نظر شما زیباتر هستند یا طبیعی؟

اگر تمایلی به عروسکی شدن بینی خود نداشته و نمی خواهید افراد با دیدن شما متوجه عمل شدن بینی تان شوند، بینی طبیعی گزینه مناسب تری برای شما بوده و در غیر اینصورت فرم فانتزی برای شما مناسب تر است.

 

جراحی بینی استخوانی 2

 

توجه به ویژگی های اجزای صورت و تناسب بین آن ها

اگر افراد خواستار جراحی بینی استخوانی در تهران با موفقیت و زیبایی بیشتر با دکتر قوامی ، هستند نباید پای خود را درون یک کفش کرده و به طور مثال چون فرم بینی عروسکی را دوست دارند بر عمل بینی فانتزی اصرار کنند، زیرا بهترین فرم بینی با توجه به ویژگی های صورت افراد انتخاب شده و تنها در این صورت است که منجر به زیبایی بیشتر آن ها خواهد شد.

در صورتی که با دقت فراوان و انجام تحقیقات کافی بهترین جراح بینی تهران را انتخاب کرده باشید، جای نگرانی نیست. تنها کافی است تا او را از سلیقه خود آگاه کرده و انتخاب فرم بینی را به ایشان واگذار کنید.جراحان بینی خوب به طور کامل بر اصول ریاضی و زیبایی شناسی تسلط دارند، آن ها برای انتخاب فرم بینی شما زمان کافی را صرف می نمایند و این کار را با تهیه عکس هایی از زوایای مختلف صورت و بینی و بررسی دقیق آن ها انجام می دهند.

  • به طور کلی در رابطه با تعیین بهترین فرم بینی با توجه با اجزای صورت باید گفت:
  1. بینی فانتزی برای افرادی که فاصله بین لب و بینی آن ها زیاد است مناسب نیست، زیرا سر بالا شدن بینی موجب بیشتر شدن این فاصله و در نتیجه نازیبایی افراد خواهد شد.
  2. فرم بینی متناسب با چهره افرادی که اجزای صورت آن ها بزرگ است، فرم طبیعی می باشد.

 

جراحی بینی استخوانی

 

اقدامات قبل از جراحی بینی استخوانی چیست ؟

اقدامات پیش از عمل بینی را می توان به دو بخش تقسیم کرد که عبارتند از:

انتخاب بهترین جراح بینی استخوانی در تهران

هرچه میزان تخصص و تجربه جراح بیشتر باشد نتیجه به دست آمده از جراحی بینی استخوانی در تهران بهتر و رضایت بخش تر خواهد بود و همچنین احتمال بروز عارضه ناشی از آن به حداقل خواهد رسید، بنابراین انتخاب یک جراح بینی خوب در تهران ضرورت دارد.

ویژگی های یک پزشک خوب ، شامل موارد زیر می شود

  1. بیشتر توجه خود را در انجام این پروسه بر حفظ عملکرد تنفسی افراد گذاشته و جراحی را با اهدافی همچون منافع مالی انجام نمی دهد.
  2. از اصول زیبایی شناسی و ریاضی آگاهی داشته و بر آن ها مسلط است.
  3. وضعیت روحی و سلامت بیمار را با صحبت و پرسش از او و همچنین تجویز تست های آزمایشگاهی بررسی می کند و اگر بیمار شرایط عمل زیبایی بینی را نداشت از جراحی کردن بینی او خودداری می کند.
  4. آناتومی صورت و بینی فرد را به دقت بررسی می نماید.
  5. برخورد خوبی با مراجعان و بیمارانش دارد.
  6. در رابطه با نتیجه احتمالی عمل بینی استخوانی در تهران به طور صادقانه با بیمار صحبت می کند.
  7. توضیحات لازم در رابطه با مسائلی که فرد باید درباره جراحی بینی استخوانی بداند را در اختیار او قرار می دهد.

 

جراحی بینی استخوانی

 

مراقبت های قبل از جراحی بینی استخوانی

  1. در رابطه با خواسته ها و نگرانی های خود با جراح تان حرف بزنید.
  2. مصرف مکمل های گیاهی، ویتامین E و داروهایی همچون آسپرین که منجر به کاهش غلظت خون می شوند را به مدت 2 هفته قبل از جراحی بینی استخوانی در تهران قطع کنید.
  3. اگر به مصرف نوشیدنی های الکل دار و استعمال دخاینات اعتیاد دارید باید بدانید که متوقف کردن مصرف آن ها به مدت 2 هفته قبل از این جراحی زیبایی الزامی است.
  4. تست های آزمایشگاهی و عکسبرداری های تجویز شده توسط پزشک را بعد از انجام، در اختیار ایشان قرار دهید.
  5. بهداشت را رعایت کرده و به همین منظور شب پیش از عمل استحمام کنید.
  6. خوردن مواد غذایی را به مدت 8 ساعت قبل از عمل بینی استخوانی تان قطع کرده و شب قبل از جراحی شام بسیار سبکی بخورید.

مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی

  • جهت کاهش کبودی و تورم به مدت 48 ساعت بعد از عمل بینی از کمپرس سرد استفاده نمایید و حین خوابیدن سر و قفسه سینه حدود ٣٠ تا ٤٠ درجه بالاتر قرار گیرد .
  • داروهای تجویز شده توسط جراح را طبق دستور استفاده کنید و از مصرف هر گونه داروی دیگر بدون هماهنگی با دکتر بینی خودداری کنید .
  • از هر گونه دستکاری داخل حفره های بینی و دست زدن به پانسمان بینی خودداری نمایید .
  • تا دو هفته از خوردن مواد غذایی که نیاز به جویدن زیاد دارند خودداری نمایید .
  • جهت جلوگیری از خونریزی از فین کردن تا یک ماه پس از جراحی زیبایی بینی جدا خودداری نمایید .
  • از طریق دهان عطسه یا سرفه کنید تا کمترین فشار به بینی وارد شود .
  • به مدت یک ماه پس از جراحی از استعمال دخانیات یا هر گونه مشروبات الکلی خودداری نمایید .
  • پس از جراحی بینی استخوانی در تهران تا مدتی پوست شما به آفتاب حساس می شود. به همین دلیل به مدت شش ماه از قرار گیری در معرض آفتاب خودداری کنید.
  • از بلند کردن اجسام با وزن بیش از دو کیلوگرم تا دو ماه پس از عمل بینی استخوانی جدا خودداری کنید.
  • تا دو ماه استفاده از عینک ممنوع می باشد اما استفاده از لنز مانعی ندارد.
  • حداقل تا 6 ماه از رفتن به استخر ، سونا و جکوزی خودداری نمایید.
  • از انجام فعالیت های سنگین که موجب افزایش ضربان قلب شما می شود بپرهیزید.

 

آنچه در مورد جراحی بینی استخوانی نمی دانید !

بینی ، یکی از برجسته ترین ویژگی های صورت می باشد ؛ از آنجایی که این اندام در وسط صورت قرار گرفته است ، بخش عمده ای از توجهات را به خود جلب می کند.بسیاری از افراد ، بینی خود را دوست ندارند و از شکل و اندازه آن راضی نبوده و خواهان تغییر دادن آن هستند ؛ برای این افراد ، رینوپلاستی استخوانی ، بهترین گزینه می باشد. رینوپلاستی که تحت عنوان جراحی زیبایی بینی نیز شناخته می شود ، روندی است که به اصلاح فرم ظاهری بینی ، پرداخته و شکل مطلوبی به آن می بخشد.این روند ، در سراسر دنیا ، به یک روند مشهور و محبوب تبدیل شده است و برای اهداف زیبایی و درمانی مورد استفاده قرار می گیرد ؛ اما قبل از تصمیم گیری برای انجام آن ، باید با جزئیات آن آشنایی پیدا کنید.

هزینه جراحی بینی استخوانی در تهران چقدر است ؟

هزینه عمل بینی استخوانی در تهران برای افراد با توجه به فاکتورهای متعدد ، متغیر می باشد ؛ به همین علت ، شاهد تفاوت هزینه عمل زیبایی بینی در میان افراد هستیم ؛ به متقاضیان زیباجو توصیه می شود ، در صورت تمایل به اطلاع از هزینه عمل زیبایی بینی به جراح ، مراجعه کرده و تحت درمان قرار گیرند.

عمل بینی استخوانی مردانه با دکتر شروین قوامی در تهران

جراحی بینی ترمیمی در افراد با بینی استخوانی

جراحی بینی ترمیمی در افراد با بینی‌های استخوانی یک روش جراحی است که با هدف بهبود شکل و عملکرد بینی صورت می‌گیرد. در این نوع جراحی، جراح اقدام به اصلاح و ترمیم قسمت‌های شکسته، منحرف یا عدم هماهنگی در استخوان‌های بینی می‌کند. توجه داشته باشید که برخی افراد پس از جراحی بینی استخوانی اولیه ممکن است با عارضه‌هایی روبه‌رو شوند که نیاز آن‌ها را به جراحی بینی ترمیمی می‌افزاید و همچنین لازم است افراد برای درمان هر عارضه پیش آمده که می‌تواند بر روی تنفسشان تأثیر بگذارد اقدام به انجام جراحی بینی ثانویه نمایند. جراحی بینی ترمیمی در افراد با بینی‌های استخوانی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

کجی یا انحراف استخوان بینی: در این حالت، استخوان بینی به طور نامناسب خم شده یا از محل خود منحرف شده است. جراح می‌تواند با ترمیم و صاف کردن استخوان بینی، آن را به حالت مناسب باز گرداند.

شکستگی استخوان بینی: در اثر آسیب، اصطکاک یا ضربه شدید، استخوان بینی می‌تواند شکسته شود. در این صورت، جراح به کمک فناوری‌ها و ابزارهای جراحی مناسب، شکستگی را ترمیم و استخوان بینی را به حالت قبلی باز گرداند.

بلوغ ناکافی استخوان بینی: در بعضی از موارد، استخوان بینی از لحاظ رشد و توسعه کامل نشده است. در این صورت، جراح ممکن است با اعمال مناسب و ترمیم بخش‌های ضعیف استخوان بینی، به رشد صحیح آن کمک کند.

نکته: بنابراین دانستید که ممکن است در برخی مواقع بسیار نادر نتیجه جراحی بینی استخوانی با نتایج مطلوب همراه نباشد یا یک حادثه غیر منتظره در نتیجه نهایی تأثیر بگذارد که با عمل بینی ترمیمی بهبود خواهد یافت و افراد به فرم بینی ایده‌آلی دست خواهند یافت.

آیا بیمه هزینه جراحی بینی استخوانی را تحت پوشش قرار می دهد ؟

پرسش فوق ، از رایج ترین سوالات در میان متقاضان جراحی زیبایی بینی در تهران با دکتر شروین قوامی ، می باشد ؛ در پاسخ به آن باید ذکر کرد ؛ شرکت های بیمه ، تنها هزینه جراحی های درمانی را متقبل می شوند و هزینه جراحی های زیبایی را تحت پوشش قرار نمی دهند.

کاهش ورم بعد از جراحی بینی استخوانی

ورم بینی بعد از عمل یکی از شایع‌ترین عوارض رایج بعد از جراحی است که بعداز مدتی کاهش پیدا می‌کند و البته راهکارهایی نیز وجود دارد که می‌توان با واسطه آنها فرایند کاهش این تورم را تسریع بخشید. اما قبل از آن بهتر است درباره علت متورم شدن بینی بعد از عمل مطالب ارائه شود.

علت ورم بینی بعد از عمل
ورم بینی بعد از عمل ، به دلیل تغییراتی که در طول جراحی روی بینی اعمال می‌شود ، اتفاق می افتد. درواقع ، عمل بینی نوعی استخوانی و سایر انواع آن ، درمان تهاجمی است که در آن با ایجاد برش، بخش‌هایی از استخوان ، غضروف ، بافت و تیغۀ بینی تغییر داده می‌شود و همین امر منجر به بروز تورم خواهد شد.

راه های کم شدن ورم بینی بعد از عمل بینی استخوانی

بالانگه‌داشتن سر: در چند روز نخست، سرتان را بالا نگه دارید و از خم کردن آن خودداری کنید. این کار از تجمع مایعات در اطراف بینی و چشم‌ها جلوگیری می‌کند و در نتیجه به کاهش ورم بینی منجر می‌شود.
استفاده از کمپرس یخ: برای کاهش کبودی و ورم بعد عمل ببینی استخوانی ، استفاده از کمپرس یخ بعنوان کاربردی‌ترین روش‌های کاهش التهاب و ورم را در فواصل زمانی ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی نواحی اطراف بینی فراموش نکنید.
پرهیز از گرما و آفتاب: قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم ، افزایش دمای بدن و گردش خون را به همراه داشته و موجب افزایش تورم و التهاب می شود؛ بنابراین توصیه می‌شود در چند هفتۀ اول از قرارگرفتن در معرض آفتاب شدید، سونا و حمام بخار و امثالهم خودداری کنید.
آبرسانی کافی به بدن که با دفع مایعات و سموم اضافه از بدن، به کاهش تورم کمک می‌کند را نیز در برنامه تان قرار دهید ؛ بنابراین بهتر است بیمار در طول روز آب کافی، چای‌های گیاهی و نوشیدنی‌های بدون کافئین، بنوشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: