بهترین جراح بینی


افرادی که قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارند ، بهتر است برای به دست آوردن نتیجه ایده آل از عمل جراحی بینی ، به بهترین جراح بینی مراجعه کنند.

بهترین جراح بینی

مراجعه به یک جراح بینی خوب باعث می شود که فرد از نتیجه جراحی زیبایی بینی رضایت داشته باشد و دچار مشکلاتی همچون افتادگی نوک بینی ، بیش از اندازه کوچک و سربالا شدن بینی ، کجی بینی و نامتقارن شدن سوراخ های بینی نشود.

انتخاب بهترین جراح بینی

  1. از آن جا که عمل جراحی بینی یک عمل اورژانسی محسوب نمی شود پس افراد زمان کافی برای انتخاب بهترین جراح بینی را دارند.
  2. برای انتخاب بهترین جراح بینی می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید یا در گوگل بهترین جراح بینی را جستجو کنید.
  3. پس از تهیه لیستی از بهترین جراحان بینی درباره آن ها تحقیق کرده و پس از آن برای مشاوره نزد بهترین آن ها بروید.
  4. در جلسه مشاوره تمامی انتظارات خود را به جراح بینی مورد نظر بگویید تا به درستی شما را راهنمایی کند.
  5. برای اطمینان از انتخاب خود حتما نمونه کارهای جراح بینی را مشاهده کرده و میزان رضایت بیماران او را بسنجید.
  6. برای مشاهده نمونه کارهای دکتر شروین قوامی می توانید به گالری تصاویر وب سایت یا صفحه اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

ویژگی های یک جراح بینی خوب

  • یک جراح بینی خوب باید صبور باشد و زمان کافی برای معاینه و مشاوره بیمار بگذارد.
  • با حوصله باشد و تمامی نکات مربوط به جراحی زیبایی بینی را به بیمار توضیح دهد.
  • در صورتی که بیمار انتظار نامعقولی از انجام جراحی زیبایی بینی داشت سعی در متقاعد کردن او کند و در صورتی که بیمار متقاعد نشد از انجام جراحی او اجتناب نماید.
  • به علم زیبایی شناختی آگاهی داشته باشد و بتواند بهترین مدل بینی را با توجه به آناتومی صورت به بیمار پیشنهاد دهد.
  • سلامت بیمار را اولویت کار خود قرار دهد و صرفا به فکر منافع شخصی خود نباشد.

عدم انتخاب بهترین جراح بینی

انتخاب جراح بینی ، برای انجام جراحی بینی بسیار مهم می باشد زیرا نتیجه عمل بینی ، بستگی به میزان تبحر جراح بینی دارد بنابراین اگر شما جراحی بینی خود ، را به دست جراحی بی تجربه بسپارید امکان راضی نبودن شما از جراحی بینی وجود دارد و حتی ممکن است برای شما پس از جراحی بینی ، مشکلاتی از قبیل بد فرم شدن ظاهر بینی ، مشکلات تنفسی ، نامتقارنی حفره های بینی ، عفونت ، خونریزی ، درد شدید و غیره پیش بیاید ؛ در نتیجه جهت جلوگیری از ایجاد عوارض پس از جراحی بینی ، در انتخاب جراح بینی خود دقت کنید.

جراحی زیبایی بینی

پس از اینکه جراح بینی مورد نظر خود را انتخاب کردید بهتری است اطلاعاتی درباره جراحی زیبایی بینی به دست آورید.

روش انجام جراحی بینی

جراحان بینی ، برای انجام جراحی بینی از دو روش استفاده می کنند که آن ها عبارتند از روش باز و روش بسته.

جراحی بینی به روش باز

جراح بینی ، به هنگام انجام روش باز باید برش بینی را جهت برداشتن پوست در ناحیه کلوملا ( پوست اضافی میان حفره های بینی ) ایجاد کند.

جراحی بینی به روش بسته

در این روش ، جراح بینی برای ایجاد برش بینی به هنگام جراحی ، برش را در سطح خارجی پوست اضافه نمی کند بلکه آن را در داخل بینی ایجاد می کند.

انواع بینی

جراحان بینی با توجه به ویژگی هایی که بینی دارد آن را به دو دسته بینی گوشتی و بینی استخوانی تقسیم کرده اند.

  1. بینی گوشتی به بینی گفته می شود که پوست ضخیم و اسکلت ضعیف داشته باشد، کسانی که دارای این نوع بینی هستند معمولا جراح بینی به آن ها پیشنهاد می کنند برای به دست آوردن نتیجه ایده آل مدل بینی طبیعی را انتخاب کنند.
  2. اما بینی استخوانی به بینی گفته می شود که دارای پوست نازک و اسکلت محکم باشد، کسانی که دارای این نوع بینی هستند در جراحی بینی استخوانی می توانند مدل بینی فانتزی ، طبیعی و غیره را انتخاب کنند و بهترین نتیجه را به دست آورند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بینی گوشتی و استخوانی می توانید به مقالات جامعی که تهیه شده و در وب سایت موجود است مراجعه کنید.

مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی

بیماران به منظور گرفتن نتیجه بهتر و دوره نقاهت کوتاه تر باید مراقبت هایی را قبل و بعد از جراحی بینی انجام دهند ، که ما در این جا به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

بهترین جراح بینی

اقدامات قبل از جراحی بینی

انتخاب جراح بینی

مهم ترین اقدام قبل از عمل بینی ، انتخاب جراح بینی متخصص و مجرب می باشد ، که بتواند جراحی بینی را با دقت لازم انجام دهد.

جلسه با جراح بینی

بیماران باید نکاتی را در جلسه با جراح بینی ، بیان کنند که به بهتر پیش رفتن جراحی زیبایی بینی آن ها کمک می کند. برخی از این نکات عبارتند از :

بیماران باید به طور کامل در رابطه با سوابق پزشکی خود ، به جراح بینی توضیح دهند ؛ هم چنین باید درباره داروهای مصرفی و داروهایی که بدن آن ها نسبت به آن حساسیت دارد ، نیز اطلاعات کافی به جراح معالج خود دهند.

آزمایشات تجویزی

جراح بینی ، برای بیماران یک سری آزمایشات تجویز می کند ، که انجام آن ها الزامی است و بیماران نباید در این رابطه سهل انگاری کنند.

داروهای مصرفی

افرادی که قصد انجام جراحی زیبایی بینی ، را دارند باید قبل از عمل بینی مصرف داروهایی که باعث انعقاد خون می شود را قطع کنند. زیرا مصرف این داروها می تواند سبب خونریزی در حین جراحی بینی شود.

الکل و سیگار

اشخاصی که اقدام به انجام عمل زیبایی بینی ، کرده اند باید مصرف سیگار و الکل را کنار بگذارند. زیرا مصرف این موارد باعث بروز مشکلاتی ، از قبیل اشکال در اکسیژن رسانی ، در حین جراحی بینی می شود.

روز قبل از جراحی بینی

بیمار باید به منظور رعایت بهداشت خود ، روز قبل از عمل بینی استحمام کند.

بیمارانی که قصد جراحی بینی ، را دارند باید از 8 ساعت قبل از شروع جراحی بینی از خوردن و آشامیدن پرهیز کنند. زیرا بیماران باید در روز جراحی بینی ناشتا باشند.

آقایانی که قصد انجام جراحی بینی را دارند ، باید در روز قبل از آن ریش و سبیل خود را بتراشند.

روز جراحی بینی

بیماران باید در روز جراحی زیبایی بینی ، بدون آرایش با یک همراه ، 1 ساعت زودتر از شروع جراحی بینی در بیمارستان حضور داشته باشند. هم چنین باید تمامی مدارک پزشکی و آزمایشات خود را نیز به همراه داشته باشند.

به منظور راحتی بیماران ، بهتر است آن ها در روز انجام جراحی بینی ، لباس های گشاد و آزاد یا دکمه دار به تن کنند.

بهترین جراح بینی

مراقبت های پس از جراحی بینی

داروهای تجویزی جراح بینی

اگر جراح بینی ، برای بیمار دارویی تجویز کرده باشد ؛ مصرف آن ها ضروری می باشد. بنابراین بیمار باید در مصرف به موقع آن ها دقت کند.

مصرف آسپرین

همنطور که بیمار باید قبل از جراحی بینی ، از خوردن داروهایی که باعث رقیق شدن خون می شود پرهیز کند ؛ بعد از عمل بینی نیز باید تا مدتی از مصرف آن ها خودداری کند.

رژیم غذایی

در روزهای ابتدائی بعد از عمل بینی بیماران بهتر است ، از غذاهای نرم و آبکی استفاده کنند و از خوردن غذاهای سفت پرهیز کنند ؛ زیرا صورت بیماران باید کمترین حرکت را داشته باشد.

بیمارانی که جراحی بینی انجام داده اند ، باید به منظور کوتاه شدن دوره نقاهت رژیم غذایی خاصی را رعایت کنند. برای نمونه آن ها باید از مصرف سدیم و ادویه پرهیز کنند.

استحمام

کسانی که جراحی بینی ، انجام داده اند معمولا پس از گذشت چند روز می توانند حمام کنند. اما بهتر است زمان دقیق جهت استحمام را از جراح بینی خود بپرسند.

داروهای آرامش بخش

در صورتی که بیمار پس از جراحی بینی ، درد داشت نباید به طور خودسرانه اقدام به مصرف مسکن کند ؛ بلکه باید ابتدا از جراح معالج خود در این باره اجازه بگیرد.

الکل و سیگار

همانگونه که بیماران باید قبل از عمل بینی ، باید از استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی های حاوی الکل پرهیز کنند ، پس از جراحی بینی نیز باید به منظور مختل نشدن دوره بهبودی ، از مصرف این موارد خودداری کنند.

گرما

گرما باعث تشدید تورم می شود ؛ به همین جهت بیماران باید از قرار گرفتن در برابر نور مستقیم خورشید اجتناب نمایند.

سایر مراقبت های پس از جراحی بینی

عطسه ، سرفه و فین

جهت وارد نشدن فشار به بینی ، بیمار باید با دهان باز عطسه و سرفه کند ، هم چنین باید از فین کردن نیز خودداری کنند. زیرا فین کردن باعث خونریزی در بینی می شود.

استفاده از عینک

استفاده از عینک بعد از عمل بینی ، باعث تغییر شکل در بینی می شود. به همین منظور بیماران تا مدتی نباید از عینک آفتابی و طبی استفاده کنند.

فعالیت های روزانه

در اکثر موارد بیماران پس از گذشت 1 هفته از جراحی بینی ، می توانند به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازند ؛ اما باید از انجام فعالیت های سنگین دوری کنند.

مکان های پرازدحام

اشخاصی که جراحی بینی انجام داده اند ، باید تا مدتی از قرار گرفتن در مکان های شلوغ ، که امکان وارد شدن ضربه به بینی وجود دارد خودداری کنند.

ورزش

انجام ورزش های سبک ، که احتمال ضربه خوردن به بینی در آن وجود ندارد اشکالی ندارد ؛ اما انجام ورزش هایی هم چون شنا که باعث وارد شدن فشار به صورت می شود برای بیماران مجاز نمی باشد.

طرز خوابیدن

در هنگام خواب ، بیمار باید نکاتی را رعایت کند که این نکات عبارتند از :

بیمار باید جهت وارد نشدن فشار به بینی ، از خوابیدن بر روی شکم خودداری کند و به پشت بخوابد ؛ هم چنین به منظور قرار گرفتن سر در مکانی بالاتر از بدن ، بیمار باید از دو بالش در زیر سر خود به هنگام خواب استفاده کنند.

 

هزینه جراحی بینی چقدر می باشد؟

هزینه جراحی بینی با توجه به دستمزد بهترین جراح بینی ، هزینه داروها و آزمایشات ، هزینه متخصص بیهوشی و بیمارستان و غیره تعیین می شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: