نحوه جراحی بینی


نحوه جراحی بینی

نحوه جراحی بینی چگونه است؟
با دانلود فیلم جراحی بینی می توانید، با نحوه عمل بینی آشنا شوید.
در گالری ویدئو دکتر قوامی می توانید فیلم عمل بینی استخوانی ، فیلم عمل بینی گوشتی و توضیحاتی درباره ی تفاوت آن ها را مشاهده نمایید.
جراحی زیبایی بینی به دو روش بسته و باز انجام می شود. منظور از روش باز و بسته روش دسترسی به اسکلت بینی و در واقع جدا کردن پوست از روی ساختمان می باشد.
نحوه جراحی بینی به روش بسته: برش های مورد نیاز داخل بینی زده می شوند. در این روش پوست بینی به میزان محدودی از روی غضروف جدا می شود.

نحوه جراحی بینی به روش باز: در این روش علاوه بر برش های ایجاد شده در روش بسته، یک برش ظریف میان سوراخ های بینی با هدف بلند شدن پوست از روی اسکلت بینی ایجاد می گردد.

نحوه جراحی بینی

بینی گوشتی و استخوانی :

اگرفرد دارای پوستی ضخیم با منافذ باز باشد در اصطلاح بینی او جزء بینی های گوشتی محسوب می شود. فرد با پوست نازک و غضروف و استخوان های محکم دارای بینی استخوانی است. نتیجه عمل بینی های استخوانی بهتر خواهد بود.

تفاوت بینی های گوشتی و استخوانی:

در بینی های استخوانی ، انعطاف پوست به دلیل نازک بودن بیشتر است و قادر است تغییرات زیادی متحمل شود. در نتیجه جراح برای تراش غضروف و استخوان آزاد تر عمل می کند.

غضروف های بینی های گوشتی ضعیف هستند. اکثر این نوع بینی ها را چربی و پوست تشکیل داده است. نوک بینی به طورکمی، حالت افتادگی دارد و پره ها به صورت ضخیم و باز قرار گرفته اند. این نوع از بینی ها در مردان بیشتر دیده می شود.

نحوه عمل جراحی بینی گوشتی :

بافت غضروفی وغضروف سپتوم ( تیغه وسط ) تقویت می شود. ( در گذشته با حذف بخشی از پوست بینی و یا برش غضروف تغییرات اعمال می شد، که در حال حاضر عملکرد گذشته مورد تایید پزشکان جراح بینی نیست. )

با گرافت گذاری ، نوک بینی توسط تکه ای از سپتوم که در قسمت زیرین آن قرار می گیرد، تقویت می شود و بالا می رود .
درصورت نیاز در عمل بینی های گوشتی ، از پره ها به طور دقیق برداشته می شود. این کار باعث کوچک شدن پره ها می شود.

نحوه جراحی بینی استخوانی:

تقریباً بیشتر عیوب بینی های استخوانی به دست جراح بینی زبده برطرف خواهند شد. با توجه به ویژگی های ظاهری فرد با دیگر اجزای صورت، شکل مورد نظربینی به وجود خواهد آمد.

بعد از عمل بینی

بعد از عمل بینی ، بیمار به ریکاوری و با تثبیت وضعیت به بخش منتقل خواهد شد.
در صورتی که مشکل خاصی وجود نداشته باشد، در نهایت 4 الی 5 ساعت بعد از عمل بیمار ترخیص و با توصیه های لازم به منزل منتقل می شود.

دکتر شروین قوامی – جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

عمل جراحی زیبایی بینی – جراحی بینی گوشتی – جراح بینی )

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: