بینی بزرگ و گوشتی


بینی بزرگ و گوشتی

بینی بزرگ و گوشتی : اگر بخواهیم بینی را از نظر ساختمان درون بینی تقسیم کنیم ، می توان به دو دسته کلی بینی را تقسیم نمود بینی های استخوانی و بينی بزرگ و گوشتی

ماهیت بینی بزرگ و گوشتی

بینی های گوشتی به طور عمومی دارای نوک پهن و گوشتی در ظاهر ، چربی بیشتر در سطح بینی و غضروف و استخوان هایی ظریف و ضعیف در ساختمان زیر پوست بینی می باشند، عموماً اگر نوک بینی گوشتی را در میان دو انگشت فشار بدهید، از حفره های بسیار ریز روی بینی چربی خارج خواهد شد. دلیل این چربی ها غدد سباسه های بیشتری است که در بینی های گوشتی وجود دارد.

بینی بزرگ و گوشتی

عمل بینی گوشتی به چه صورت انجام می شود؟

در عمل بینی گوشتی یکی از مهم ترین کارهایی که انجام می شود کم کردن بافت از یک ناحیه و اضافه کردن به ناحیه دیگر می باشد. برای اضافه کردن از غضروف سپتوم استفاده می شود در صورتی که شخص غضروف سپتوم ( تیغه بینی ) نداشته باشد بدون اینکه ظاهر گوش تغییر کند از غضروف گوش برای اضافه کردن استفاده می شود.

یکی از عوامل مهم در تعیین نتیجه عمل بینی نوع و ضخامت پوست می باشد. در جراحی بینی گوشتی بیشترین تغییر در اسکلت بینی ( استخوان و غضروف ) می باشد و زمانی به نتیجه می رسد که بافت نرم و پوست بینی به اسکلت بینی اتصال پیدا کرده باشد، این امرچندین ماه طول می کشد به همین دلیل است که نتیجه عمل بینی گوشتی را نمی توان زود متوجه شد.

در بینی های گوشتی به دلیل وجود پوست ضخیم، خطوط تیز و زاویه ها در زیرپوست قرار می گیرد و مشخصات بینی به درستی دیده نمی شود ، به همین دلیل است که عمل زیبایی بینی گوشتی سخت تر از جراحی بینی استخوانی می باشد.

دکتر شروین قوامی – جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

عمل جراحی زیبایی بینی – جراحی بینی گوشتی – جراح بینی )

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: