بینی استخوانی با پوست ضخیم


بینی استخوانی با پوست ضخیم

بینی استخوانی با پوست ضخیم : بینی استخوانی نوعی بینی است که دارای غضروف محکم و به طور معمول پوست نازکی دارد، اما در برخی موارد سر بینی پوست ضخیمی دارد و ممکن است تا منجر به خطا در تشخیص نوع بینی برای افراد غیر متخصص گردد.

جراحی بینی با پوست ضخیم از مشکل ترین نوع عمل بینی می باشد و نیاز به مهارت و تجربه جراح بینی دارد.

بینی های استخوانی با پوست نازک شناخته شده هستند و ممکن است بینی استخوانی پوست ضخیمی دارا باشد و باید به این نکته هم توجه کرد که ضخامت پوست در نتیجه عمل بینی اهمیت بسزایی دارد.

خصوصیات بینی استخوانی

مشخصه اصلی بینی استخوانی داشتن قوز و برجستگی روی پل بینی است به طوری که یک سوم بالای بینی را استخوان و دو سوم پایین بینی را غضروف تشکیل می دهد.

استخوان و غضروف این نوع بینی با مقاومت بالایی برخوردار است و فرم گرفتن آنها درعمل جراحی بینی نقش بسزایی در زیبایی چهره دارد.

تغییرات روی بینی باید به نحوی توسط جراح بینی انجام گیرد که طی جراحی بینی عملکرد طبیعی بینی مد نظر باشد.

بینی را می توان به سه قسمت غضروف ، استخوان و پوست تقسیم کرد که در ترکیب بندی صورت هر فردی وجود دارد و ممکن است مقدار و اندازه های مختلفی داشته باشد که این اختلاف در ترکیب بندی مشخص کننده نوع بینی می باشد.

ایرادات عمده بینی استخوانی

  • انحراف بینی
  • برآمدگی روی پل بینی
  • بلند بودن طول بینی
  • بزرگ بودن بینی

بینی استخوانی با پوست ضخیم

بینی استخوانی با پوست ضخیم

پوست و کیفیت آن نقش اساسی در بینی دارد و هرچه ضخامت پوست در بینی استخوانی کمتر باشد دارای انعطاف بیشتر و امکان اعمال تغییرات روی بافت بینی بیشتر و عملکرد جراح بینی برای ایجاد تغییرات بینی راحت تر خواهد بود.

نتیجه جراحی بینی به انعطاف پوست و توانایی منعکس کردن تغییراتی که روی غضروف بینی اعمال شده دارد.

نتیجه بینی استخوانی با پوست ضخیم

نتیجه این نوع جراحی به طور معمول مطلوب بوده است حتی با داشتن پوست ضخیم اگر توسط جراح بینی خوب جراحی بینی انجام شود به دلیل داشتن پایه استخوان و غضروف با مقاومت بالا نتیجه مطلوب خواهد بود.

جراحی بینی استخوانی با پوست ضخیم این گونه انجام می گیرد که اقدام به برداشتن غضروف بینی نموده و پوست ضخیم بینی هم به میزان مناسبی نازک می شود تا تغییرات اعمال شده روی بینی قابل مشاهده باشد.

بینی استخوانی با پوست ضخیم بعد از جراحی بینی دارای تورم زیادی و طولانی هستند و میزان ضخامت پوست در ایجاد تورم هم تاثیر گذار خواهد بود و به مرور زمان با تکمیل شدن دوره ترمیم کمتر خواهد شد.

دکتر شروین قوامی – جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

عمل جراحی زیبایی بینی – جراحی بینی گوشتی – جراح بینی )

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: