سوالات جراحی بینی

در ارتباط با جراحی زیبایی بینی حاشیه های بسیاری وجود دارد و ببرخی از افراد به دلیل نظریات متفاوتی که شنیده اند از رینوپلاستی خودداری می کنند. توصیه می شود پیش از جراحی بینی با یک جراح بینی خوب وایده آل صحبت کنید تا پاسخ تمام سوالات جراحی بینی خود را دریافت کنید و بدون وجود کوچکترین شک و شبه ای اقدام به رینوپلاستی نمایید . برخی از سوال ها بارها به طور مجدد از افراد متفاوت شنیده می شوند و جزو رایج ترین سوال های جراحی بینی هستند و در ادامه مقاله  از دکتر شروین قوامی ، بهترین جراح بینی تهران ، قصد داریم برخی از آن ها را همراه با پاسخ ذکر کنیم.

سوالات جراحی بینی - دکتر قوامی

سوال اول : عمل بینی درد داره؟
  • پاسخ  : جراحی بینی نوعی روش تهاجمی برای تغییر ساختار بینی می باشد و وجود درد، ورم و کبودی بخشی از جراحی می باشد.  در نتیجه بیماران پس از رینوپلاستی کمی درد را احساس خواهند کرد و با مصرف مسکن های تجویز شده، می توانند درد را تسکین دهند. میزان درد از نظر افراد متفاوت است زیرا آستانه تحمل افراد با یکدیگر فرق دارد.
سوال دوم : چرا ورم بینیم نمیخوابه ؟
  • پاسخ : یکی از سوالات جراحی بینی در رابطه با ورم بعد از عمل می باشد. کاهش تورم بینی بستگی به عوامل متعددی دارد و اکثریت نکات مراقبتی که ذکر می شود در کاهش تورم بینی نقش بسزایی دارند و عدم رعایت آن ها می تواند مانع رفع تورم بینی شود. تورم بینی در ماه های اولیه امری کاملاً طبیعی است و جای نگرانی ندارد . پس از گذشت 6 ماه باید بخش قابل توجهی از تورم بینی برطرف شده باشد اما باز هم وجود کمی تورم طبیعی است زیرا تورم کامل بینی پس از گذشت 1 سال از بین می رود.
سوال سوم : جراحی بینی چه عوارضی دارد؟
  • پاسخ : عده کثیری از متقاضیان به دلیل ترس از عوارضی که شنیده اند با وجود ترس اقدام به رینوپلاستی می کنند یا از انجام جراحی بینی صرف نظر می کنند. در هر جراحی امکان بروز عوارض وجود دارد و بیمار باید خود را برای عوارض احتمالی چون خونریزی ، عفونت  و غیره آماده سازد اما بخش قابل توجهی از عوارض رینوپلاستی بستگی به مهارت  جراح بینی دارد. در اصل انتخاب یک جراح بینی ماهر تضمینی برای عدم بروز عوارض است.

سوالات جراحی بینی - دکتر قوامی

سوال چهارم : رژیم غذایی مناسب پس از جراحی بینی چگونه است ؟
  • پاسخ : به دلیل عدم تثبیت ساختار بینی در روزهای اولیه نیاز است که بیمار از غذاهای جویدنی استفاده نکند. رژیم غذایی که بیمار در طی دوره نقاهت از آن پیروی می کند باید سرشار از چربی مفید ، پروتئین و فیبر باشد. سوپ ، انواع پوره ، غلات سبوس دارد، آب کرفس ، آب هویج ، سبزیجات پخته ودیگر غذاهایی که نیاز به جویدن ندارند ، مناسب ترین تغذیه در طی دوره نقاهت هستند.
سوال پنجم : هزینه جراحی بینی چقدر است ؟
  • پاسخ : تعیین هزینه جراحی بینی پیش از معاینه بیمار امکانپذیر نیست زیرا نوع بینی و مشکل بینی در تعیین هزینه تاثیرگذار هستند. جراحان بینی هزینه های متفاوتی را برای رینوپلاستی دریافت میکنند زیرا موقعیت جغرافیایی مطب و بیمارستان نیز در تعیین هزینه نقش دارد، در نتیجه برای مطلع شدن از هزینه عمل بینی بهتر است به جراح بینی مدنظرتان مراجعه کنید.

سایر سوالات جراحی بینی

سن مناسب برای جراحی بینی چه سنی است ؟

در حال حاضر دختران از سن 15 سالگی و پسران از سن 17 سالگی مجاز به انجام جراحی بینی با اجازه والدین هستند. حداکثر سن نهایی برای انجام این جراحی ، 60 سالگی می باشد که البته به شرط سلامت عمومی و نداشتن بیماری خاص ، قابل انجام می باشد.

آیا مصرف قرص راکوتان قبل از جراحی بینی مشکل دارد ؟

از سوالات جراحی بینی مهم می باشد که در پاسخ باید گفت یکی از درمان های دارویی که برای آکنه و جوش های شدید کاربرد دارد ، داروی راکوتان می باشد. این دارو به کاهش چربی پوست کمک می کند و اغلب برای دوره های بلند مدت 3 الی 6 ماه تجویز می شود. مصرف داروی راکوتان  در روند ترمیم زخم ها اختلال ایجاد کرده و همچنین امکان جا ماندن اسکار را بعد از جراحی افزایش می دهد . از طرفی این دارو موجب خشکی شدید پوست می شود به همین دلیل امکان پارگی و آسیب دیدگی پوست در حین جراحی وجود دارد. به همین علت لازم است در صورتی که از این دارو استفاده می کنید ، حداقل 6 ماه از قطع مصرف این دارو گذشته باشد و سپس اقدام به انجام عمل زیبایی بینی نمایید.

آیا بینی های گوشتی بعد از عمل مجدد به فرم اولیه خود باز می گردند ؟

به بینی هایی که پوست ضخیم و غضروف های ضعیفی دارند ، بینی گوشتی گفته می شود. انجام جراحی در این نوع بینی ها دارای محدودیت می باشد اما تا زمانی که فرد انتظارات معقولی از نتیجه جراحی داشته باشد ، اغلب نتیجه خوبی می گیرند. در گذشته برای کوچک کردن بینی های گوشتی ، از تکنیک های دیگری استفاده می شد و به همین دلیل ممکن بود بینی بعد از مدتی به فرم اولیه خود باز گردد در حالی که امروزه با بکارگیری تکنیک های جدید و تقویت غضروف ها ، نتیجه این جراحی بدون بازگشت شده است.

امتیازدهی به مقاله
جدیدترین مقالات: