جراحی بینی و بارداری


جراحی بینی و بارداری

برای خانم هایی که باردار هستند و تمایل به انجام جراحی بینی دارند یا خانم هایی که قصد بارداری دارند همواره برایشان رابطه بین جراحی بینی و بارداری مورد سوال است .

خانمی که جراحی بینی انجام داده است بعد از دوره بهبود کاملاٌ مانند یک فرد عادی است و می تواند زایمان طبیعی بعد از عمل بینی داشته باشد .

عمل جراحی در دوران بارداری

در دوران بارداری انجام جراحی بینی ممنوع می باشد.

جراحی بینی آسیبی به رحم وارد نمی کند ولی ممکن است داروهایی که برای بیهوشی مصرف می شود برای جنینی که داخل رحم مادر است خطرناک باشد و عوارضی را در پی داشته باشد.

جراحی بینی و بارداری

تاثیر بارداری بر عمل زیبایی بینی

در دوران بارداری تمام اعضای بدن ورم می کنند و این امر کاملاٌ طبیعی است در این بین بینی نیز ورم می کند و کمی بزرگ می شود .

بینی هایی که جراحی شده اند نیز شامل این ورم می شوند و در دوران بارداری بینی مادری که قبل از بارداری ، جراحی بینی انجام داده است دچار تورم می شود ولی نباید نگران ورم بینی باشند زیرا بعد از زایمان و از بین رفتن ورم بدن ، ورم بینی نیز رفع می شود و فرم بینی مانند قبل از بارداری می شود.

زمان مناسب بارداری بعد از جراحی بینی

بعد از گذشت یک ماه از انجام جراحی زیبایی بینی ، بانوان هیچ گونه مانعی برای بارداری ندارند و اگر تمایل داشته باشند می توانند یک ماه بعد از عمل بینی باردار شوند.

عمل بینی در دوران شیردهی

  • عمل بینی در شیر دهی هیچ گونه عوارضی برای مادر و نوزاد به وجود نمی آورد.
  • فقط لازم است کودک به مدت هشت ساعت از شیر مادر تغذیه نکنید زیرا درحین جراحی زیبایی بینی یا راینوپلاستی از داروهای بیهوشی استفاده می شود و ممکن است بر روی شیر مادر تاثیر بگذارد .
  • بعد از گذشت هشت ساعت مادر می تواند به روند شیردهی کودک خود بدون هیچ گونه نگرانی ادامه دهد.

برای مشاهده نمونه کارهای دکتر شروین قوامی ، جراح و متخصص گوش و حلق و بینی  ، با گالری تصاویر در سایت ایشان و صفحه رسمی اینستاگرام دکتر قوامی مراجعه فرمایید.

دکتر شروین قوامی – جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

عمل جراحی زیبایی بینی – جراحی بینی گوشتی – جراح بینی )

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: