جراحی بینی بسته


جراحی بینی بسته

جراحی بینی بسته یکی از روش های جراحی زیبایی بینی است که جراح بینی به منظور دسترسی به ساختمان بینی و اعمال تغییرات برش هایی درون بینی ایجاد خواهد نمود.

جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی نوعی جراحی زیبایی می باشد که با هدف شکل دهی به فرم بینی و ایجاد تناسب بین اجزای صورت تغییرات را روی بینی اعمال خواهد شد.

به طور کلی جراحی بینی با دو تکنیک جراحی بینی به روش باز و بسته انجام می گیرد و انتخاب یکی از دو تکنیک بستگی به نظر جراح بینی خواهد داشت.

تفاوت اصلی این دو تکنیک در ایجاد برش روی کلوملا می باشد.

کاندیدای مناسب جراحی بینی بسته

افرادی مناسب جراحی بینی بسته هستند که انتظار تغییرات زیادی روی ساختمان بینی نداشته باشند و به منظور برطرف کردن آسیب دیدگی های خفیف اقدام کرده باشند.

افرادی که دارای پل بینی متقارن همچنین نوک بینی متناسبی هستند و بدشکلی بینی آن ها پیچیده نیست، می توانند جراحی بینی بسته را برای اعمال تغییرات جزئی انجام دهند.

جراحی بینی بسته

جراحی بینی بسته

امروزه جراحی بینی به روش بسته کاربرد کمتری دارد به طوری که اولویت دوم جراح بینی می باشد.

اغلب جراحان بینی جراحی بینی به روش باز را انتخاب می نمایند، به این خاطر که جراح بینی تسلط و کنترل بهتری روی ساختار بینی خواهد داشت.

در روش بسته جراحی بینی کلیه برش ها داخل بینی ایجاد خواهد شد و پوست بینی بوسیله ابزار مخصوصی از ساختار بینی جدا خواهد شد، سپس تغییرات مورد نظر روی ساختمان بینی اعمال خواهد شد.

مزایا و معایب جراحی بینی بسته

در عمل بینی بسته به این خاطر که برشی روی پوست بینی ایجاد نخواهد شد، در نتیجه میزان تورم نیز کمتر خواهد بود و دوران نقاهت کمتری خواهد داشت.

مدت عمل جراحی بینی تقریبا کوتاه خواهد بود و نتیجه نهایی زودتر مشاهده خواهد شد.

معایب این روش جراحی بینی این است که دسترسی جراح بینی محدود می باشد و امکان مانور روی ایرادات بینی به خصوص نوک بینی وجود ندارد.

دکتر شروین قوامی – جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

عمل جراحی زیبایی بینی – جراحی بینی گوشتی – جراح بینی )

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: