25 دسامبر

سوالات جراحی بینی

سوالات جراحی بینی : در ارتباط با جراحی زیبایی بینی حاشیه های بسیاری وجود دارد و ببرخی از افراد به دلیل نظریات متفاوتی که شنیده اند از رینوپلاستی خودداری می کنند.

توصیه می شود پیش از جراحی بینی با یک جراح بینی خوب وایده آل صحبت کنید تا پاسخ تمام سوالات جراحی بینی خود را دریافت کنید و بدون وجود کوچکترین شک و شبه ای اقدام به رینوپلاستی نمایید .

برخی از سوال ها بارها به طور مجدد از افراد متفاوت شنیده می شوند و جزو رایج ترین سوال های جراحی بینی هستند و در ادامه مقاله قصد داریم برخی از آن ها را همراه با پاسخ ذکر کنیم.

سوالات جراحی بینی

سوال اول : عمل بینی درد داره؟
  • پاسخ  : جراحی بینی نوعی روش تهاجمی برای تغییر ساختار بینی می باشد و وجود درد، ورم و کبودی بخشی از جراحی می باشد.

در نتیجه بیماران پس از رینوپلاستی کمی درد را احساس خواهند کرد و با مصرف مسکن های تجویز شده، می توانند درد را تسکین دهند.

میزان درد از نظر افراد متفاوت است زیرا آستانه تحمل افراد با یکدیگر فرق دارد.

سوال دوم : چرا ورم بینیم نمیخوابه ؟
  • پاسخ : کاهش تورم بینی بستگی به عوامل متعددی دارد و اکثریت نکات مراقبتی که ذکر می شود در کاهش تورم بینی نقش بسزایی دارند و عدم رعایت آن ها می تواند مانع رفع تورم بینی شود.

تورم بینی در ماه های اولیه امری کاملاً طبیعی است و جای نگرانی ندارد .

پس از گذشت 6 ماه باید بخش قابل توجهی از تورم بینی برطرف شده باشد اما باز هم وجود کمی تورم طبیعی است زیرا تورم کامل بینی پس از گذشت 1 سال از بین می رود.

سوال سوم : جراحی بینی چه عوارضی دارد؟
  • پاسخ : عده کثیری از متقاضیان به دلیل ترس از عوارضی که شنیده اند با وجود ترس اقدام به رینوپلاستی می کنند یا از انجام جراحی بینی صرف نظر می کنند.

در هر جراحی امکان بروز عوارض وجود دارد و بیمار باید خود را برای عوارض احتمالی چون خونریزی ، عفونت  و غیره آماده سازد اما بخش قابل توجهی از عوارض رینوپلاستی بستگی به مهارت جراح بینی دارد.

در اصل انتخاب یک جراح بینی ماهر تضمینی برای عدم بروز عوارض است.

سوالات جراحی بینی

سوال چهارم : رژیم غذایی مناسب پس از جراحی بینی چگونه است ؟
  • پاسخ : به دلیل عدم تثبیت ساختار بینی در روزهای اولیه نیاز است که بیمار از غذاهای جویدنی استفاده نکند.

رژیم غذایی که بیمار در طی دوره نقاهت از آن پیروی می کند باید سرشار از چربی مفید ، پروتئین و فیبر باشد.

سوپ ، انواع پوره ، غلات سبوس دارد، آب کرفس ، آب هویج ، سبزیجات پخته ودیگر غذاهایی که نیاز به جویدن ندارند ، مناسب ترین تغذیه در طی دوره نقاهت هستند.

سوال پنجم : هزینه جراحی بینی چقدر است ؟
  • پاسخ : تعیین هزینه جراحی بینی پیش از معاینه بیمار امکانپذیر نیست زیرا نوع بینی و مشکل بینی در تعیین هزینه تاثیرگذار هستند.

جراحان بینی هزینه های متفاوتی را برای رینوپلاستی دریافت میکنند زیرا موقعیت جغرافیایی مطب و بیمارستان نیز در تعیین هزینه نقش دارد، در نتیجه برای مطلع شدن از هزینه عمل بینی بهتر است به جراح بینی مدنظرتان مراجعه کنید.

دکتر شروین قوامی

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

( جراحی بینی – جراحی بینی گوشتی – جراح بینی )

جراح بینی تهران | جراح بینی خانم