جراحی بینی فانتزی


برخی از افرادی که می خواهند تا برای جراحی بینی اقدام نمایند ، تقاضا دارند تا جراح بینی برای آن ها جراحی بینی فانتزی انجام بدهد. پیش از آن که بخواهید تا جراحی بینی فانتزی انجام بدهید بهتر است تا با معیار های این نوع جراحی بینی آشنا بشوید. علم زیبا شناسی ، بر اساس زیبایی افراد در سطح جهان برای زیبایی چهره تعاریفی را ارائه داده است.

جراحی بینی فانتزی

برای مثال برای این که بینی زیبا باشد و فرمی فانتزی و عروسکی به خود بگیرد ، لازم است تا زاویه ای که بینی با لب بالا می سازد حدود 105 درجه باشد. این زاویه در جراحی بینی طبیعی 90 درجه است. البته باید گفت در صورتی که زاویه میان بینی و لب بالا 90 تا 105 درجه باشد ، بینی به عنوان یک بینی زیبا محسوب می شود.

درباره جراحی بینی فانتزی

یکی از مهم ترین دلایل مراجعه افراد متقاضیان عمل جراحی بینی ، کوچک کردن بینی شان است ، اما در صورتی که جراح بینی ، از مهارت و تجربه کافی برخوردار باشد برای این که این تقاضا را اعمال کند تناسب بینی وی را با دیگر اجزای چهره اش در نظر خواهد گرفت و پیش از جراحی به بیمار توضیح خواهد داد که انجام در خواست وی تا چه حد امکان پذیر است.

در جلسه مشاوره جراح می تواند با به کار گیری تجربه خود به بیمار بگوید که آیا او کاندید مناسبی برای جراحی بینی فانتزی هست یا بهتر است تا جراحی بینی طبیعی انجام بدهد.در برخی از موارد ممکن است تا کوچک کردن بینی به میزانی که فرد درخواست کرده است ، گذشته از این که زیبایی بیشتر چهره ی فرد متقاضی را به دنبال نداشته و باعث شود تا ازمیزان زیبایی اولیه فرد تیز بکاهد.

لذا توصیه می گردد تا اجازه بدهید تا جراح بینی در این زمینه به شما کمک کند کهک چه فرمی منجر به افزایش زیبایی چهره شما خواهد گردید.

بهترین جراح بینی فانتزی

فرم دهی بینی کاملاً مرتبط با میزان مهارت جراح بینی است. جراح بینی اگر به تکنیک های جراحی بینی یا رینوپلاستی تسلط کامل داشته باشد می تواند بینی را به خوبی جراحی کند و فرم زیبایی به بینی دهد. برای آن که از نتیجه جراحی بینی راضی باشید نیاز است که جراح بینی ماهر و خوبی را انتخاب کنید.

دکتر شروین قوامی یکی از بهترین جراحان بینی در تهران هستند که بینی را با توجه به ساختار چهره بیمار جراحی می کنند و حین فرم دهی بینی نظر بیمار را نیز مد نظر قرار می دهند.در جراحی بینی فانتزی اگر قوس بینی زیاد شود یا نوک بینی بیش از اندازه بالا باشد ، فرم بینی دیگر زیبا نخواه بود. بنابراین برای ایجاد زاوایای بینی فانتزی نیز حد و اندازه ای وجود دارد.

جراحی بینی فانتزی

اقدامات قبل از جراحی بینی

  • قاعدتا قبل از اقدام به جراحی بینی یکی از مهم ترین دغدغه های افراد انتخاب یک جراح بینی ماهر و مجرب می باشد ، زیرا انتخاب بهترین جراح بینی تاثیر مستقیم در نتیجه جراحی بینی دارد.
  • پس از انتخاب یک جراح بینی خوب و متبحر ، باید در جلسه مشاوره شرکت کرده و خواسته ها و اهداف خود از انجام جراحی بینی را برای پزشک مورد نظر تشریح نمود.
  • شما می بایست در صورت داشتن سابقه ابتلا به بیماری یا حساسیت به برخی داروهای خاص ، حتما این مسئله را به اطلاع پزشک خود برسانید.
  • یکی از توصیه های ضروری قبل از جراحی بینی این است که باید حداقل از دو هفته قبل از عمل ، مصرف سیگار و الکل را به طور کامل کنار بگذارید ، چرا که مصرف این قبیل مواد در روند جراحی خلل ایجاد کرده و نیز در فرآیند بهبودی پس از عمل نیز ایجاد تداخل خواهند نمود.
  • توجه داشته باشید که مصرف داروهای رقیق کننده نظیر بروفن و وارفارین می توانند فرآیند جراحی را با اختلال مواجه سازند ، چرا که منجر به افزایش احتمال خونریزی در حین عمل خواهند شد. لذا توصیه می شود از دو هفته قبل از عمل بینی ، نسبت به قطع مصرف این دسته از داروها اقدام نمایید.

قیمت عمل بینی فانتزی

فرم بینی پس از جراحی بینی تاثیری در تعیین هزینه رینوپلاستی ندارد.

تنها موارد زیر در تعیین هزینه تاثیرگذار هستند :

  • دستمزد جراح بینی
  • نوع بینی
  • ایرادات بینی
  • هزینه بیمارستان
  • انجام آزمایش ها
  • هزینه داروها

هرچه مشکل بینی پیچیده تر باشد هزینه جراحی بینی نیز افزایش پیدا می کند به همین دلیل ، برخی اوقات مشکلی که باید برطرف شود در تعیین هزینه تاثیر گذار است.

 

جراحی بینی فانتزی

اقدامات مهم قبل از جراحی بینی

  • آزمایش هایی از سوی جراح بینی تجویز می شوند که افراد می بایست نسبت به انجام این آزمایشات اقدام نموده و نتیجه آن را در اختیار جراح خود قرار دهند.
  • پزشک معالج شما به تشخیص خود ممکن است قبل از جراحی برا تان داروهایی تجویز نماید که شما می بایست این داروها را تهیه کرده و آن ها را به طور مرتب مصرف نمایید.
  • خالی بودن معده در حین جراحی از دیگر توصیه های اکید قبل از جراحی بینی است ، چرا که پر بودن معده می تواند علاوه بر ایجاد اختلال در روند جراحی ، جان فرد را نیز تهدید نماید ، از این رو افراد باید در روز عمل ناشتا باشند و از 8 ساعت قبل از جراحی چیزی نخورند و ننوشند.
  • از آنجا که غالبا تا چند روز پس از جراحی بینی افراد نباید استحمام کنند ، پیشنهاد می شود شب قبل از جراحی بینی دوش بگیرند تا طی روزهای ابتدایی پس از عمل نیازی به استحمام نداشته باشند.
  • در روز جراحی آقایان باید بدون ریش و سبیل باشند و به این منظور باید ریش و سبیل خود را تا حداقل ممکن بتراشند.
  • بانوان می بایست در روز جراحی آرایش نداشته باشند ، همچنین داشتن لاک ناخن و ناخن مصنوعی نیز برای خانم ها ممنوع می باشد.
  • افراد از به همراه داشتن زیورآلات و اشیاء فلزی نظیر ساعت ، گردنبند و غیره در روز عمل اجتناب نمایند.
  • در آخر اینکه افراد باید در روز عمل بینی ، با یک نفر همراه و از نیم ساعت قبل از ساعت مقرر در مرکز جراحی حضور یابند.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

از جمله عوارضی که معمولا افراد پس از جراحی زیبایی بینی با آن مواجه می شوند شامل درد ، تورم ، کبودی و گلودرد می شود. این عوارض پس از مدتی برطرف می شوند و جای نگرانی ندارند. اما شما می توانید با رعایت یک سری نکات مراقبتی به التیام زود تر آن ها کمک کنید و دوران نقاهت کوتاه و راحت تری را تجربه نمایید.

  • حتماً به مدت 48 ساعت از کمپرس یخ استفاده کنید. برای اینکار می توانید چند تکه یخ را داخل کیسه فریزر قرار داده و به روی چشم ها و گونه قرار دهید. توجه داشته باشید که کمپرس فشاری به بینی وارد نکند.
  • حداقل به مدت یک هفته کاملا استراحت کنید و از انجام کار های سنگین خودداری نمایید.
  • حداقل تا یک ماه از خوابیدن به روی شکم یا پهلو خودداری کرده و تنها به صورت طاقباز و رو به بالا بخوابید.
  • حداقل تا دو هفته از استعمال دخانیات و نوشیدن مشروبات حاوی الکل امتناع نمایید.
  • مصرف دارو های خود را فراموش کنید و دوره درمان خود را تکمیل نمایید. در واقع قطع کردن خودسر دارو ها ممنوع است.
  • اگر قصد مصرف هرگونه داروی شیمیایی یا گیاهی را دارید حتما با جراح بینی خود مشورت کنید.
  • تا دو ماه استفاده از عینک ممنوع بوده و بهتر است از لنز تماسی نرم استفاده نمایید.
  • از مصرف داروهای منعقد کننده خون خودداری کنید چرا که این دارو ها احتمال خونریزی را افزایش می دهند.
  • حداقل تا 6 ماه شنا کردن و رفتن به استخر ممنوع می باشد. چرا که کلر موجود در آب استخر برای بینی ضرر دارد.
  • از قرارگیری در معرض تابش مستقیم آفتاب و محل های گرم همچون سونا و جکوزی خودداری کنید.
  • تا یک هفته از مایعات، غذاهای نرم و میکس شده همچون فرنی و سوپ استفاده کنید.

عمل بینی فانتزی به چه صورت هایی می آید؟

در تعریف ویژگی های بینی فانتزی باید گفت که این بینی بسیار ظریف و کوچک است و طبیعتاً زمانی زیبایی آن چشم بیننده را به سمت خود جلب می کند که بین ویژگی های این مدل بینی و ویژگی های سایر مولفه های صورت ، هارمونی و هماهنگی وجود داشته باشد. منطقی است که اگر این هارمونی از نظر اندازه و سایز بین بینی و سایر بخش های صورت محقق نشده باشد ، نمی توان انتظار یک نتیجه زیبا و تحسین برانگیز را داشت. جراح بینی در زمان ارزیابی این اندام ، در فاز انتخاب بهترین مدل ، قطعاً با در نظر گرفتن این ملاحظات ، مدلی را برای بیمار خود انتخاب می کند که نهایتاً نتیجه به دست آمده ، چشم هر بیننده ای را به سمت زیبایی ، جذابیت و هارمونی خود جلب کند.

عمل بینی فانتزی بهتر است یا طبیعی؟

زمانی که برای اقدام به عمل بینی تصمیم گیری می کنیم دوست داریم بهترین مدل را انتخاب کنیم. به این منظور ، عکس های زیادی از بیمارانی که جراحی بینی انجام داده اند را نگاه می کنیم و برخی از آنها را بعنوان مدل های مورد پسندمان انتخاب می کنیم. ولی نکته ای که پزشک در زمان گفتگو در خصوص مدل مناسب برای بینی مان برایمان تشریح می کند این است که هر بینی زمانی زیبا به نظر می رسد که بتوان آن را به گونه ای عمل کرد که تغییرات ایجاد شده در آن دارای بیشترین سطح هماهنگی و همخوانی با سایر بخش های صورت باشد. در واقع یک جراح خوب ، یک هنرمند است که فی البداهه ، از ایده های بکر خود برای خلق نتیجه ای با بالاترین سطح رضایت استفاده می کند. بنابراین ، در پاسخ به این سوال که مدل طبیعی بهتر است یا فانتزی باید گفت که این امر کاملاً به ویژگی های صورت بیمار وابسته است و پزشک با نگاه کردن به این موضوع از زاویه علمی و هنری ، بهترین پاسخ را به این سوال خواهد داد.

عمل بینی فانتزی پسرانه

همانطور که پیشتر گفته شد ، یکی از بارزترین ویژگی های بینی فانتزی ، اندازه کوچک و ظریف بینی است. حال آنکه صورت آقایان اغلب دارای یک آناتومی مردانه بوده و مولفه های آن ظرافت چندانی ندارد. از طرفی ، بیشتر آقایان داوطلب جراحی بینی ، دوست دارند فیگور مردانه صورت شان حفظ شود. با علم به این موضوع می توان گفت که مدل فانتزی از محبوبیت چندانی در میان آقایان برخوردار نیست.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: