جراحی بینی در افراد دیابتی


جراحی بینی در افراد دیابتی

از موارد مهمی که قبل از انجام جراحی بینی بررسی خواهد شد وضعیت قند خون بیمار می باشد . چنانچه فرد مبتلا به دیابت باشد ، این سوال پیش می آید که آیا امکان جراحی بینی در افراد دیابتی وجود دارد یا خیر ؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که جراحی بینی در افراد دیابتی امکان پذیر است ، اما لازم است تا پیش از انجام جراحی فرد اقداماتی را انجام بدهد .

جراحی بینی در افراد دیابتی

اقدامات مهم برای جراحی بینی در افراد دیابتی  :

پیش از اقدام به جراحی آزمایشات و بررسی های مربوط به قند خون انجام می شود . چنانچه که میزان قند خون در بیمار بالا یا پایین باشد ، اقداماتی به منظور تنظیم قند خون صورت می گیرد .

میزان قند خون نرمال در افراد کمتر از 150 باشد ، عمل جراحی زیبایی بینی انجام می شود .

آمادگی های پیش از جراحی بینی در افراد دیابتی

مهم ترین اقدامی که فرد دیابتی با هدف جلوگیری از افت قند ( هیپوگلایسمی ) لازم است تا در شب قبل از جراحی انجام بدهد ، این است تا تغذیه اش مناسب باشد . معمولاً توصیه می گردد تا شب قبل از جراحی غذای سبک و ترجیحاً گوشتی میل کنید و پس از آن در حدود 6 تا 8 ساعت پیش از جراحی بینی ناشتا بمانید . در افرادی دیابتی این مورد استثنا است و به بیمار توصیه می شود تا دوساعت پیش از انجام جراحی بینی یک لیوان آب میوه اما بدون پالپ میل کند .

لازم به ذکر است که معمولاً پزشک متخصص پیشنهاد می کند تا فرد صبح روز جراحی بینی ، دوز انسولین خود را تزریق نکند و نیز در صورتی که داروی خوراکی مصرف می کند ، در زور عمل بینی قرص نخورد .

تذکر :

موارد فوق الذکر اطلاعات عمومی این زمینه است و توصیه های خاص در جلسه مشاوره حضوری پیش از جراحی توسط پزشک برای شما توضیح داده خواهد شد .

دکتر شروین قوامی – جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

عمل جراحی زیبایی بینی – جراحی بینی گوشتی – جراح بینی )

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: