کوچک کردن بینی


کوچک کردن بینی

کوچک کردن بینی جزو تغییراتی است که حین جراحی بینی بر روی ساختار بینی اعمال می شود ، در اصل در تمامی جراحی های زیبایی مرتبط با بینی ، سایز بینی تغییر می کند ولی میزان تغییر سایز متفاوت است .

بعضی از بینی ها تغییر سایز چشمگیری دارند ولی در بعضی از بینی ها تغییر سایز به گونه ای انجام می شود که بینی ، ظاهر بسیار بزرگی نداشته باشد .

افرادی که تمایل دارند تغییرات بینی طبیعی باشد و پس از جراحی بینی ، خیلی مشخص نباشد که بینی جراحی شده است بهترین کاندیدها برای انجام جراحی بینی طبیعی هستند.

هدف جراحی زیبایی بینی

  • برداشتن قوز روی بینی
  • اصلاح فرم نوک بینی
  • تغییر سایز بینی
  • تقارن پره های بینی

کوچک کردن بینی

نکاتی درباره ی کوچک کردن بینی

برخی از افراد به علت ترس از تیغ جراحی ، بیهوشی و دوران نقاهت بعد از جراحی بینی به دنبال روش های طبیعی یا غیر جراحی برای کوچک کردن بینی هستند.

هنگامی که افراد به دنبال روش های غیر جراحی هستند با عناوینی چون لاغری بینی با ورزش ، جراحی بینی با لیزر ، کوچک شدن بینی با عسل ، محلول کوچک کننده بینی و مواردی از این قبیل مواجه می شوند .

جراحی بینی با لیزر که هیچ گونه صحت علمی ندارد و تنها جنبه تبلیغاتی دارد ، روش های دیگر نیز نتیجه ای ندارند و اگر هم نتیجه داشته باشند کوتاه مدت است .

بهترین و موثرترین روش برای تغییر سایز بینی و فرم دهی بینی انجام جراحی زیبایی بینی است.

در اصل جراح بینی با توجه به نوع بینی از حجم بینی می کاهد و باعث تغییر سایز بینی می شود.

جراح بینی در حین انجام رینوپلاستی خواسته و نظر بیمار را نیز مد نظر قرار می دهد و بینی را به گونه ای جراحی می کند که به فرم درخواستی بیمار نزدیک باشد .

برخی از بیماران توقعات نامعقولی از نتیجه جراحی بینی دارند و خواستار بینی بیش از حد کوچک هستند .

در چنین مواقعی جراح بینی باید توضیحات و مشاوره هایی را به بیمار ارائه دهد که دید بیمار نسبت به نتیجه جراحی زیبایی بینی تغییر کند.

تکنیک کوچک کردن بینی

جراحی بینی به دو صورت باز یا بسته انجام می شود .

در روش باز برشی بر روی ستون بین دو پره بینی که کلوملا نام دارد زده می شود و پوست بینی از ساختار بینی جدا می شود به همین دلیل جراح بینی دید و دسترسی مستقیم به ساختار بینی دارد .

اما در روش بسته برشی بر روی سطح بیی زده نمی شود و برش مورد نیاز در داخل بینی زده می شود .

در روش رینوپلاستی بسته ، جراح بینی بر روی ساختار بینی دسترسی و دید مستقیم ندارد .

اکثریت جراحان بینی از روش باز برای عمل جراحی بینی استفاده می کنند زیرا معتقد هستند درصد خطا در روش رینوپلاستی باز کمتر است .

جراح متخصص بینی با توجه به شرایط بیمار و مشکلی که باید رفع شود روش مناسب را انتخاب می کند ، برخی مواقع مشکل بینی پیچیده نیست و نیازی به برش کلوملا نمی باشد ولی در برخی مواقع دیگر باید کلوملا برش داده شود.

دکتر شروین قوامی – جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

عمل جراحی زیبایی بینی – جراحی بینی گوشتی – جراح بینی – جراحی زیبایی گوشجراحی زببایی پلک )

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: