جراحی بینی در افراد سیگاری


جراحی بینی در افراد سیگاری

افرادی که مصرف دخانیات دارند ، به خصوص آنان که سیگار مصرف می کنند باعث می شوند تا عروق ریز اندام ها به ویژه عروق پوسنی آسیب ببیند ، این موضوع موجب می گردد تا ترمیم و بازسازی بافت ها پس از جراحی بینی در افراد سیگاری با روند کند تر و کیفیت ضعیف تری صورت بگیرد .

جراحی بینی در افراد سیگاری

دلیل اینکه مکرر توصیه می شود تا دست کم دو هفته پیش از جراحی بینی مصرف سیگار را قطع نمایید ، این است که این موضوع باعث می شود تا وضعیت عروقی شما به وضعیت عروق یک فرد سالم نزدیک شود و زمانی که تحت عمل جراحی زیبایی بینی قرار گرفتید ، سیستم خون رسانی بهتر انجام بشود و  روند ترمیم بافت های آسیب دیده سریع تر انجام بشود  .

هر چه قدر سیستم خون رسانی به زخم های جراحی مطلوب تر صورت گیرد ، بازسازی و ترمیم بافت ها بهتر انجام می شود و در نتیجه ، دستیابی به نتیجه ی مطلوب از جراحی بینی سریع تر حاصل می شود .

در افراد سیگاری به دلیل این که سیگار منجر به تنگی عروق خون رسان می شود ، بافت های آسیب دیده ی اندام ها دیر تر از افراد عادی بهبود می یابد ، در نتیجه چنانچه دچار زخم بشوند ، التیام و ترمیم این زخم ها با سرعت کمتری اتفاق می افتد .

علت تاکید جراح بینی برای قطع مصرف سیگار از دو هفته قبل تا دو هفته پس از جراحی بینی چیست ؟

هنگامی که فردی مصرف کننده ی سیگار باشد ، استعمال آن عوارضی را به دنبال دارد ، که در روند بهبود زخم جراحی بینی اختلال ایجاد می کند ، چنانچه فرد دست کم 15 روز پیش از جراحی مصرف سیگار را قطع نماید ، این عارضه ها تا حد قابل توجهی کاهش یافته و تقریباً روند بهبود بافت های آسیب دیده مانند شخص غیر سیگاری خواهد بود .

دکتر شروین قوامی – جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

عمل جراحی زیبایی بینی – جراحی بینی گوشتی – جراح بینی )

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: