شیردهی و جراحی بینی


شیردهی و جراحی بینی

زمانی که یک خانم برای جراحی بینی اقدام می کند ، با زمانی که یک آقا تصمیم به انجام عمل بینی دارد ، تفاوت هایی خواهد داشت . یک خانم در برخی از مواقع برای انجام عمل بینی محدودیت هایی دارد . همین امر موجب می گردد تا پیش از جراحی زیبایی بینی ، سوالاتی در ذهن بانوان مطرح شود . یکی از مواردی ممکن است باعث ایجاد نگرانی در بانوان شیرده بشود ، در رابطه با شیردهی و جراحی بینی است .

شیردهی و جراحی بینی

بانوانی که نوزادان شان از شیر خود مادر تغذیه می کند ، نگران این هستند تا در روند شیردهی به نوزاد خود پس از عمل جراحی زیبایی بینی ، دچار مشکل شوند ، یا بخاطر دارو هایی که حین جراحی بینی ، به مادر تزریق شده ، مشکلی برای نوزاد ایجاد شود . در این جا این سوال مطرح است که آیا جراحی بینی برای شیردهی ممانعتی را ایجاد می کند ؟

لازم است بدانیم که پس از جراحی بینی مشکلی در روند شیردهی ایجاد نمی شود و نوزاد آسیبی نخواهد دید ، فقط به منظور احتیاط به دلیل دارو های آرام بخش ، خواب آور و مواد بی هوشی ، لازم است تا مادر به مدت 12 ساعت پس از اینکه عمل جراحی بینی به پایان رسید ، از شیر دادن به نوزاد خود ، اجتناب نماید ، ولی بعد از این زمان مشکلی برای شیردهی وجود ندارد . همچنین در صورتی که نگران داروهای خوراکی پس از جراحی بینی هستید ، بهتر است بدانید داروهایی که جراح بینی برای شما تجویز می کند ، اختلالی در روند شیردهی ایجاد نخواهد کرد .

تذکر :

در صورتی که خانمی باردار باشد ، امکان انجام جراحی بینی وجود ندارد و لازم است تا فرد متقاضی جراحی بینی ، تا پایان دوره بارداری و دو ماه پس از زایمان دست نگه دارد و پس از آن برای انجام جراحی بینی اقدام نماید .

دکتر شروین قوامی – جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

عمل جراحی زیبایی بینی – جراحی بینی گوشتی – جراح بینی )

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: