جراحی بینی طبیعی


متقاضیان جراحی بینی را از نظر فرم ظاهری بینی می توانیم به دو دسته تقسیم نماییم : افرادی که می خواهند جراحی بینی طبیعی انجام دهند و متقاضیانی که مایلند رینوپلاستی فانتزی بر روی بینی شان صورت گیرد .در علم زیبا شناسی ، معیار هایی برای چهره ی زیبا تعریف شده است که بر اساس زیبایی افراد ، در سطح دنیا معین گردیده است. این معیار ها ، در زمانی که جراحی های زیبایی انجام می شوند ، مورد استفاده قرار می گیرند. در فرم بینی طبیعی ، پزشک فقط ایرادات بینی را رفع می کند و تغییرات در ظاهر بینی ، کاملاً طبیعی است. این جراحی ، بیشتر برای اصلاح جزئی شکل بینی های گوشتی انجام می شود. نوک بینی در راستای ساختار بینی قرار دارد و بینی سایز طبیعی پیدا می کند ، همچنین بینی دارای قوس نیست.  دکتر شروین قوامی ، بهترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی تهران ، می تواند بینی تان را به سبک طبیعی جراحی کند.

 

جراحی بینی طبیعی - دکتر قوامی

 

درباره ی جراحی بینی طبیعی

در صورتی که سوراخ های بینی را بیش از اندازه کوچک کنیم ، تا بتوانیم بینی را زیبا تر جلوه دهیم ، علاوه بر اینکه بینی دیگر فرم طبیعی خود را از دست می دهد ، احتمال آسیب به عملکرد تنفسی وجود دارد. برای رسیدن به نتیجه جراحی مطلوب ، حفظ ظاهر و زیبایی نوک بینی بسار اهمیت دارد. در نظر بگیرید که نوک بینی افتاده باشد ، مطمئناً بینی از نظر شما نا زیبا است ، حال چنان چه بینی را خیلی سر بالا کنیم ، فرم طبیعی بینی از دست می رود و دیگر ظاهری عادی نداشته و به بینی عروسکی تبدیل خواهد شد. اگر بهترین جراح بینی در تهران ، برش و بخیه های ظریف و با مهارتی ایجاد کند ، اثری از جای بخیه باقی نمی ماند و نتیجه نهایی عمل بینی طبیعی بهتر خواهد شد.

این نوع جراحی به دو دسته ، جراحی بینی طبیعی زنانه و جراحی بینی مردانه تقسیم می شود. جراحی بینی زنانه مناسب خانم های سخت پسندی است که دارای بینی کم نقص هستند و فقط برای رفع ایرادات جزئی و رسیدن به زیبایی طبیعی ، تن به عمل می دهند. در این عمل ، فاصله طبیعی از نوک بینی تا لب بالایی ثابت و تقریباً 90 درجه است درحالیکه فاصله طبیعی و عادی در آقایان بیشتر است.

 

جراحی بینی طبیعی - دکتر قوامی

 

رینوپلاستی طبیعی مردانه

دسته دیگر ، جراحی بینی طبیعی مردانه است که در بین آقایان طرفدار زیادی دارد چون ضمن اینکه دستکاری زیادی روی ساختار بینی انجام نمی شود ، ظاهر مردانه و طبیعی باقی می ماند و در عین حال ابهت و جذبه مردانه را حفظ می کند. به همین دلیل ، اکثریت آقایان خواستار جراحی بینی طبیعی در تهران توسط دکتر شروین قوامی هستند و فقط رفع مشکلات ظاهر بینی برای مردان کفایت می کند. همانطور که گفتیم آقایان صورت درشت تری نسبت به خانم ها دارند و زاویه طبیعی و فاصله بیشتری از بینی تا لب بالایی در آنها باید رعایت شود.

آقایان از فرم دادن بیش از حد بینی خوششان نمی آید به همین دلیل تمایلی به فرم بینی فانتزی یا عروسکی ندارند. بینی ای که نوک سربالا و سایز بسیار کوچکی داشته باشد ،  قطعاً مناسب یک آقا نیست ، به همین دلیل جراح بینی خوب در تهران ، باید هنگام جراحی رینوپلاستی یک آقا ، دقت بیشتری داشته باشد تا پس از جراحی زیبایی بینی ، فرم بینی مورد رضایت بیمار باشد. ضمناً ، به دلیل اینکه در این نوع جراحی ، استخوان و غضروف های داخلی خیلی تحت تاثیر عمل قرار نمی گیرند ، عوارض و اختلالات تنفسی کمتری در این مورد گزارش می شود.

عمل بینی گوشتی طبیعی

جراحی بینی طبیعی برای نوع بینی گوشتی و استخوانی مناسب است و نمی توان گفت برای انجام رینوپلاستی طبیعی لازم است که حتماً بینی بیمار استخوانی یا گوشتی باشد .اما افرادی که بینی گوشتی دارند کاندیدهای مناسب تری برای انجام رینوپلاستی طبیعی هستند. زیرا ساختار و غضروف بینی گوشتی به گونه ای است که نمی توان تغییرات جزئی را برای آن اعمال کرد. بینی گوشتی ، غضروف کم و ضعیفی دارد ، همچنین پوست ضخیم بینی گوشتی باعث می شود ، پس از عمل زیبایی بینی ، ظرافت هایی چون نوک کاملاً تراشیده مشاهده نشود. برای جراحی بینی گوشتی ، بهترین فرم بینی که نتایج کاملاً رضایت بخشی داشته باشد فرم بینی طبیعی است.

 

جراحی بینی طبیعی - دکتر قوامی

 

زمانی که می خواهیم جراحی زیبایی بینی را انجام بدهیم ، برای ایجاد تغییرات مناسب باید سه موضوع را در نظر داشته باشیم.

  • اندازه حفره های بینی
  • زیبایی نوک بینی
  • چگونگی ایجاد برش های لازم و شیوه بخیه زدن برش ها

اقدامات قبل از عمل بینی طبیعی

برای دریافت نتیجه بهتر ، از روند جراحی بینی طبیعی ، بدون در نظر گرفتن نوع بینی گوشتی یا استخوانی بایستی موارد زیر را با توجه به گفته دکتر عمل بینی طبیعی رعایت کرد.

  • انجام تمامی آزمایش های خواسته شده از سوی جراح بینی قبل از تاریخ و زمان مشخص شده برای عمل کردن بینی
    نزدیک به دو هفته بهتر است که استعمال هر نوع نیکوتین را به تاخیر بیاندازید.
  • بهتر است که 14 روز قبل از جراحی بینی طبیعی ، از نوشیدنی های حاوی الکل پرهیز کنید.
  • شب قبل از عمل بینی طبیعی بهتر است که یک وعده غذایی سبک میل کنید.
  • یک روز قبل از پروسه بایستی استحمام کنید و در روز مشخص شده با پوستی عاری از هر نوع آلودگی به اتاق عمل بروید.
  • استفاده از هر نوع داروی انعقاد خون را کنار بگذارید.
  • در صورت ابتلا به هر نوع حساسیت دارویی و خوراکی بهتر است که به دکتر عمل بینی طبیعی اطلاع دهید.
  • در صورت نیاز و با توجه به صلاحدید جراح بینی طبیعی بایستی عکس از زوایای مختلف بینی گرفته شود.
  • داشتن انتظار عقلانی از روند عمل زیبایی بینی می تواند میزان رضایت نهایی از روند را افزایش دهد.

مراقبت های بعد از عمل بینی طبیعی

برای اینکه به بهترین نتیجه از جراحی بینی طبیعی دست پیدا کنید ، لازم است قبل از انجام آن در رابطه با اقداماتی که باید قبل و پس از عمل زیبایی بینی رعایت کنید ، آگاهی لازم را کسب کنید. رعایت این مراقبت ها ، نه تنها بهترین نتایج را برایتان به ارمغان می آورد که از بروز عارضه در حین جراحی و بعد از آن جلوگیری می کند ، در ادامه تعدادی از مهم ترین مراقبت های بعد از عمل بینی را آورده ایم.

دیگر مراقبت های بعد از این عمل

  • هنگام خوابیدن و استراحت کردن با گذاشتن دو یا چند بالشت در زیر سر، آن را از سطح بدن بالاتر قرار دهید و طاق باز بخوابید. توجه کنید که تا چند مدت باید از خوابیدن در وضعیت هایی که منجر به ایجاد فشار به بینی می شود اجتناب نمود.
  • در سه روز ابتدایی بر روی بینی خود و نواحی دارای تورم و کبودی ، کمپرس آب سرد قرار داده و در 3 روز بعدی از کمپرس آب گرم ، بر روی این نواحی استفاده کنید. این کار را هر یک ساعت یکبار و هر بار به مدت 15 دقیقه انجام دهید.
  • از استعمال دخانیات ، خوردن مشروبات الکلی و مصرف مواد حاوی نیکوتین ، بعد از جراحی بینی طبیعی در تهران ، بپرهیزید.

 

 

بعد از جراحی بینی طبیعی بر روی بینی خود چسب بزنید

جراحان برای برطرف کردن ایرادات بینی بر روی ساختار بینی ، استخوان ها و غضروف های آن تغییراتی ایجاد می کنند که به موجب این تغییرات ، ساختمان بینی در یک موقعیت جدید قرار می گیرد و باید در این موقعیت ثابت شود. چسب زدن بینی با ثابت نگه داشتن آن در موقعیت جدید در دو هفته اول ، بر فرم گیری هرچه بهتر بینی تاثیرگذار است.

 

جراحی بینی طبیعی - دکتر قوامی

 

همچنین به دلیل تغییرات ایجاد شده در ساختار بینی و برش هایی که جراح بینی طبیعی در تهران در پوست بینی به منظور دستیابی به ساختمان آن ایجاد می کند ، در بینی مقداری ورم ایجاد می شود که زدن چسب به مدت 2 ماه ، در کاهش این تورم موثر است. افراد باید توجه کنند که زدن چسب بر روی بینی در دو هفته اول الزامی بوده و بعد از آن اجباری برای انجام آن وجود ندارد. اگر عجله ای برای برطرف شدن ورم و سریع تر نمایان شدن نتیجه نهایی ندارید ، می توانید از زدن چسب بینی صرف نظر کنید. مزیت دیگر استفاده از چسب بینی در این است که هنگامی که شما بر روی بینی خود چسب می زنید ، در واقع به اطرافیان اعلام می کنید که بینی تان را به تازگی جراحی کرده اید ، به همین علت آن ها حواس خود را جمع کرده و از انجام فعالیت ها و شوخی هایی که منجر به وارد شدن آسیب به بینی تان شود خودداری می کنند.

تغذیه بعد از جراحی بینی طبیعی

نحوه تغذیه تاثیر بسیار زیادی در ایجاد تسریع در کاهش تورم بینی یا تشدید آن دارد ، به همین منظور:

  • به مدت 4 ساعت چیزی نخورید: بیمار بعد از جراحی جهت بازیابی هوشیاری خود به اتاق ریکاوری و سپس به بخش منتقل می شود. به مدت 4 ساعت بعد از عمل بینی طبیعی در تهران همراهان بیمار باید از دادن هرگونه مایعات و مواد غذایی به او خودداری کنند ، زیرا در این مدت هنوز اثر ماده بیهوشی در فرد وجود داشته و ورود هرگونه نوشیدنی و ماده غذایی به معده ، او را دچار حالت تهوع خواهد کرد.
  • غذاهای سفت میل نکنید: هضم و بلع مواد غذایی سفت ، همچون هویج به جویدن زیاد نیاز دارد ، عمل جویدن موجب ایجاد فشار در فک بالا شده و چون فک بالا به بینی متصل است ، این فشار را به بینی منتقل کرده و در نتیجه ورم موجود در بینی تشدید می گردد.
  • میوه و سبزیجات تازه بخورید: خوردن میوه و آبمیوه های تازه ای همچون آب آناناس و آب هویج ، در کاهش ورم بینی موثر هستند. همچنین خوردن مواد غذایی حاوی فیبر ، از احتمال بروز یبوست در افراد جلوگیری می کند.
  • نمک را از غذاها حذف کنید: خوردن غذاهایی که در تهیه و طبخ آن ها از ادویه و نمک زیادی استفاده شده است ، موجب بیشتر شدن ورم بینی می شود و دلیل آن هم وجود ماده سدیم است. لذا مصرف این غذاها را به حداقل رسانده و خوردن ماهی و میگو را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

 

جراحی بینی طبیعی - دکتر قوامی

 

ورزش بعد از این جراحی زیبایی

همانگونه که گفتیم ممکن است تاثیر مواد بیهوشی تا چند روز بعد از عمل بینی طبیعی ، در فرد وجود داشته باشد. وجود آثار مواد بیهوشی در بیمار از یک طرف و همچنین از دست دادن خون در حین جراحی بینی طبیعی از طرف دیگر موجب تحلیل قوای بدنی او خواهد شد ، لذابه نکات زیر توجه نمایید:

  1. بهتر است افراد جهت بازیابی مجدد قوای بدنی خود ، به مدت یک هفته استراحت کنند.
  2. پس از گذشت یک هفته می توانید انجام فعالیت های روزمره را از سر گرفته و به آرامی پیاده روی کنید.
  3. رفتن به استخر را به یک ماه بعد از عمل بینی موکول نمایید به شرطی که شیرجه نزنید.

رابطه زناشویی بعد از عمل بینی طبیعی

یکی از سوالاتی که افراد متاهل به کرات از دکتر شروین قوامی ، جراح بینی تهران می پرسند این است که آیا امکان برقراری رابطه جنسی بلافاصله بعد از جراحی بینی طبیعی وجود دارد؟ در پاسخ باید گفت که به دلیل اینکه هیجان موجب تشدید ورم بینی می شود و رابطه جنسی نیز با هیجان همراه است ترجیحاً انجام آن به دو هفته بعد از جراحی موکول شود. بعد از مدت مذکوز ، در موقعیت هایی رابطه برقرار کنید که کمترین میزان فشار به سر و صورت تان وارد شود.

استحمام بعد از جراحی بینی طبیعی

یکی از مواردی که باید در انجام آن دقت زیادی کرد ، نحوه استحمام بعد از عمل بینی طبیعی در تهران است که ترجیحاً در حضور یک شخص همراه صورت پذیرد. برای استحمام پس از عمل زیبایی بینی ، بر روی یک صندلی نشسته و سر را به عقب خم کنید و از همراه بخواهید موها و سرتان را شستشو دهد ، با این کار از خم شدن سر که موجب تورم بینی و همچنین خیس شدن اسپلینت می شود جلوگیری خواهد شد. همچنین افراد باید از دوش گرفتن با آب داغ ، استحمام طولانی مدت و نشستن در وان به مدت طولانی پرهیز کنند.

 

تأثیرات سن در نتیجه رینوپلاستی طبیعی

یکی از عواملی که مشخص می‌کند کاندید مناسبی برای انجام جراحی بینی طبیعی در تهران، توسط دکتر شروین قوامی هستید، بررسی سن شما است! در واقع رشد بینی تا پایان سن رشد استخوانی صورت ادامه دارد، از این رو اگر شما قبل از به اتمام رسیدن رشد استخوانی، اقدام به انجام عمل بینی نمایید، ممکن است نتیجه جراحی شما با گذشت زمان تغییر پیدا کند. به همین جهت، دختران تا قبل از 17 سالگی و پسران تا قبل از 18 سالگی، کاندید خوبی برای انجام این پروسه زیبایی نیستند.

از طرفی با افزایش سن، کیفیت پوست و همچنین خاصیت کشسانی پوست تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند، پوست در نتیجه عمل زیبایی بینی تأثیر زیادی دارد؛ زیرا اگر پوست از کیفیت و ضخامت خوبی برخوردار باشد دچار تورم کمتری می‌شود و محدودیتی را در هنگام پروسه جراحی زیبایی بینی به فرم طبیعی ایجاد نمی‌کند. در صورتی که در سنین بالای 50 سال، قصد انجام جراحی بینی به فرم طبیعی را داشته باشید، ابتدا کیفیت پوست شما بررسی می‌شود و در صورتی که از سلامت عمومی خوبی برخورداری باشید، می‌توانید خود را برای انجام این جراحی آماده نمایید.

با مزیت‌های عمل بینی به فرم طبیعی آشنا شوید!

از جمله مزایای جراحی بینی طبیعی عبارتند از:

  • برطرف شدن شکستگی و قوز بینی
  • اصلاح مشکلات ظاهری بینی
  • اصلاح مشکلات عملکردی بینی و بهبود تنفس
  • افزایش اعتماد به نفس در افراد
  • دوره ریکاوری و نقاهت کوتاه
  • کوتاه بودن مدت زمان انجام جراحی
  • مناسب برای هر فرم صورت
  • مناسب برای سنین مختلف
  • مناسب برای آقایان و خانم‌ها

بررسی ویژگی‌های نژادی، در انجام جراحی بینی طبیعی

برای اینکه نتیجه کاملاً طبیعی از انجام عمل زیبایی بینی حاصل شود، لازم است جراح به آناتومی و ساختار صورت فرد توجه داشته باشد. از جمله ویژگی‌های نژادی که باید در انجام این پروسه مورد توجه قرار بگیرند، عبارت هستند از:

  • برجستگی چانه
  • بررسی خطوط طبیعی صورت و زاویه صورت
  • ارزیابی طول و عرض صورت
  • بررسی سایز چشم‌ها و گونه

بهترین کاندید برای این عمل

افرادی که به زیبایی ظاهر خود اهمیت می‌دهند و یا آن دسته از اشخاص که در بینی خود دچار ایرادی هستند، بی شک متقاضیان عمده جراحی بینی طبیعی به شمار می‌آیند. اما برخی از افراد، به‌عنوان‌مثال آنان که بیماری خاصی دارند یا باردار هستند، بهتر است که از انجام این روند تا زمان مناسب خودداری کنند. اما اشخاصی که دوره بلوغ آنها به پایان رسیده می‌توانند بهترین کاندید عمل بینی طبیعی باشند. کسانی که با توجه به میل تغییر فرم بینی، می‌خواهند که نتیجه نهایی این روند کاملاً نچرال و طبیعی باشند می‌توانند جزو بهترین‌های این پروسه به شمار بیایند.

راه های کاهش ورم بعد از جراحی بینی طبیعی

پس از جراحی زیبایی بینی ، ورم در ناحیه بینی امری طبیعی و قابل انتظار است. برخی اقدامات می‌تواند به کاهش این ورم و سرعت گرفتن فرایند بهبودی کمک کند. البته همیشه باید به توصیه‌های جراح رجوع کرد و هر تغییر در تدابیر پس از عمل با تایید او صورت گیرد. در اینجا چند توصیه عمومی برای کاهش ورم بعد از جراحی بینی طبیعی آورده شده است:

استفاده از کمپرس یخ:
قرار دادن کمپرس یخ در ناحیه بینی به مدت کوتاه (برای مثال در فواصل زمانی 15 تا 20 دقیقه ای) می‌تواند ورم را کاهش دهد. از مستقیم قرار دادن یخ بر روی پوست خودداری کنید و از یک دستمال یا حوله نازک برای جلوگیری از ارتباط مستقیم یخ با پوست استفاده کنید.
استراحت و بالابردن سر:
حین خوابیدن ، سعی کنید سر خود را بالا نگه دارید. این کار را می توانید با قرار دادن چند بالش در زیر سر انجام دهید. این کار کمک می‌کند تا جریان خون با ملایمت به سمت بینی هدایت شود ورم کاهش یابد.
استفاده از داروهای ضدالتهابی:
گاهی جراح برای شما داروهای ضدالتهابی یا دیگر داروهای مخصوص پس از عمل تجویز می کند. این داروها به کاهش التهاب و ورم کمک می‌کنند. همواره دستورات پزشک را دقیقاً دنبال کنید.
رعایت تدابیر پس از جراحی:
هر تدبیر خاصی که جراح توصیه کرده باشد را با دقت رعایت کنید.
تغذیه سالم:
تغذیه بهینه حاوی مصرف مقدار کافی از مواد مغذی می‌تواند فرایند بهبود را تسریع بخشد. مصرف غذاهای حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها نیز می‌تواند به کاهش التهاب و ورم کمک کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: