تفاوت جراحی بینی کج با انحراف بینی


تفاوت جراحی بینی کج با انحراف بینی

بینی دارای تیغه ای است به قطر حدوداً یک تا دو میلی متر که درست در وسط دو حفره بینی قرار گرفته است . در صورتی که این تیغه دارای انحراف باشد ، برای درمان جراحی انحراف بینی انجام می شود . حال اگر بینی در ظاهر کجی داشته باشد ، می توان عمل زیبایی بینی انجام داد . مهم ترین تفاوت جراحی بینی کج با انحراف بینی همین موضوع می باشد ، که جراحی کجی بینی یک عمل زیبایی است و انحراف بینی یک عمل درمانی .

تفاوت جراحی بینی کج با انحراف بینی

 تفاوت جراحی بینی کج با انحراف بینی

جراحی انحراف بینی و جراحی بینی کج دارای چند تفاوت اساسی است .

عمل انحراف بینی یک عمل جراحی درمانی به حساب می آید ، لذا کلیه بیمه های درمانی تمام هزینه ی مربوط به جراحی را بر اساس نوع فرانشیز خود پرداخت می نمایند ( زیرا افرادی که دچار اختلال انحراف بینی هستند ، در صورت عدم درمان با مشکلات تنفسی و سردرد مواجه می شوند ). در حالی که جراحی رفع کجی بینی یک نوع عمل زیبایی به شمار می رود و تمام هزینه های مربوط به جراحی بر عهده ی خود فرد است .

گاهی انحراف سپتوم ( همان تیغه میانی بینی ) با کجی ظاهر بینی نیز همراه است . در این صورت اگر فرد بخواهد می تواند پیش از انجام جراحی ، از جراح بینی بخواهد تا هر دو عمل را هم زمان انجام بدهد . در برخی افراد ممکن است انحراف تیغه ی میانی در ظاهر نیز نمایان باشد ، در حالی که برخی دیگر تنها با معاینه پزشک معلوم می شود که دچار انحراف بینی شده اند . گاهی نیز برای اطمینان لازم است تا فرد سی تی اسکن انجام بدهد تا انحراف بینی وی و نیاز به عمل درمانی انحراف بینی ، تایید گردد .

دکتر شروین قوامی – جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

عمل جراحی زیبایی بینی – جراحی بینی گوشتی – جراح بینی )

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: