تفاوت جراحی بینی آقایان و جراحی بینی بانوان


تفاوت جراحی بینی آقایان و جراحی بینی بانوان

جراحی بینی از انواع جراحی های زیبایی است که در بینی بانوان و آقایان رواج دارد و در حال حاضر می توان گفت شایع ترین نوع عمل جراحی زیبایی می باشد ، اما تفاوت جراحی بینی آقایان و جراحی بینی بانوان در زمان انجام عمل دارای اهمیت زیادی می باشد .

در ابتدا به تفاوت میان آناتومی بینی در آقایان و بانوان بپردازیم :

در آقایان ضخامت پوست بینی بیشتر است ، اسکلت بینی دارای استحکام بیشتری است . پل بینی بزرگ تر و بدون قوس می باشد . همچنین طول بلندی بینی در آقایان بیشتر است . سر بینی در آقایان نیز کمی پهن تر است . در ضمن لازم به ذکر است این بزرگی و استحکام در آناتومی بینی آقایان با سیستم هورمونی در ایشان نیز مرتبط است .

تفاوت جراحی بینی آقایان

در واقع بینی آقایان به طور کلی از بانوان بزرگ تر است و اگر دقت کنید ، صورت مردان از بانوان بزرگ تر و کمی برجسته تر است ، لذا برای ایجاد تناسب میان اعضای چهره بزرگی بینی در آقایان نسبت به بانوان طبیعی می باشد .

در حالت کلی می توان گفت بینی خانم ها و آقایان از نظر بلندی بینی ، قوس پل بینی ، زاویه پشت بینی با پیشانی و زاویه لب بالا با نوک بینی دارای تفاوت می باشد و همین امر موجب می گردد تا تفاوت جراحی بینی آقایان و جراحی بینی بانوان به میان بیاید .

تفاوت خصوصیات بینی ایده آل در بانوان و آقایان

خانم ها تمایل  دارند تا بینی شان ظریف تر باشد و کمی نوک بینی سر بالا و عروسکی شکل باشد ، در حالی که در آقایان چنین فرمی منجر می گردد تا فرم چهره مردانگی خود را از دست بدهد و خوشایند آن ها نخواهد بود . همچنین با ایجاد یک قوس کم روی پل بینی خانم ها فرمی زیبا تر به چهره شان داده خواهد شد ، اما پل بینی در مردان باید کاملاً صاف باشد .

دکتر شروین قوامی – جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

عمل جراحی زیبایی بینی – جراحی بینی گوشتی – جراح بینی )

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: