تزریق کورتن بعد از عمل بینی


تزریق کورتن بعد از عمل بینی

تزریق کورتن بعد از عمل بینی : بعضی مواقع پس از عمل بینی نواحی از بینی دچار ورم و فیبروز بیش از حد نرمال می گردد. تزریق کورتن توسط جراح بینی در این نواحی باعث از بین رفتن سریع ورم و مانع پیشرفت فرایند فیبروز می گردد.

امکان دارد یک هفته بعد از عمل بینی برای کاهش ورم تزریق کورتن لازم باشد تا قوس کمی که باید در ناحیه پشت بینی برای خانم ها ایجاد گردد از بین نرود. این در صورتی  است که  این ناحیه ورم کند. اگه این ناحیه دچار تورم گردد باعث کاهش زیبایی بینی می گردد. زیرا بر پایه استانداردهای زیبایی روی قسمت پشت بینی بویژه در خانم ها باید قوس کمی وجود داشته باشد در حالیکه این ناحیه ورم کند قوس بینی از بین رفته و شکست پشت بینی که در زیباترشدن آن موثر است از بین می رود.

تزریق کورتن بعد از عمل بینی

ورم بینی های گوشتی بعد از عمل

هر عمل بینی هرقدرهم سبک باشد ناحیه عمل شده با ورم همراه است میزان ورم در هر فردی متفاوت است افرادی که دارای بینی گوشتی می باشند ورم بیشتری را تجربه می نمایند. پوست بینی های گوشتی ضخیم است. در افراد با پوست ضخیم بخاطر تورم بیشتر و شانس زیاد بافت اسکار این ناحیه خصوصا در معرض تغییرات پیش بینی نشده قرار دارد و حتی با اقدامات مناسب در هنگام عمل بینی امکان دارد که با تجمع بافت اسکار که در ورم طول کشیده  ، امکان تشکیل آن بیشتر است ، از زیبایی بینی کم کند.

به طور کلی تزریق کورتن منجر به  کاهش ایجاد بافت اسکار و نرم شدن این نواحی می گردد . به شرطی که صحیح و اصولی از آن استفاده گردد. تزریق بیشتر از حد معمول یا تزریق در قسمت لایه های سطحی تر پوست می تواند منجر به نازک شدن پوست یا تغییر رنگ موضعی در محل تزریق گردد.

بعضی از جراحان بینی بنابر تجربه شخصی شان حتی بعد از یک یا دو هفته بعد از عمل بینی تزریق کورتن را برای بیمارانشان شروع می کنند اما به نظر می آید که زودترین زمانی که می شود بدون خطر زیادی تزرق کورتن را شروع نمود 4 تا 6 هفته بعد از عمل بینی است.

معمولا تزریق کورتن بعد از عمل بینی برای افرادی که پوست بینی شان ضخیم است ( بینی گوشتی ) یا روند بهبودی و کم شدن ورم بینی شان طبق برنامه جلو نمی رود یا جراحی قبلی رو بینی انجام دادند لازم است.

دکتر شروین قوامی – جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

عمل جراحی زیبایی بینی – جراحی بینی گوشتی – جراح بینی )

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: