بارداری و جراحی بینی


بارداری و جراحی بینی

هنگامی که افراد تصمیم دارند تا برای جراحی های زیبایی اقدام نمایند ، سوالات بسیاری به ذهن شان می رسد . البته باید گفت در مواردی نیز محدودیت های وجود دارد . برای مثال وقتی یک خانم می خواهد برای جراحی بینی اقدام نماید ، لازم است مسائل مربوط به بارداری و جراحی بینی را بررسی کرده و آگاهی لازم در این رابطه داشته باشد .

بارداری و جراحی بینی

مهم ترین نکته این است ، که در دوران بارداری به هیچ عنوان امکان انجام عمل جراحی بینی ، برای خانم ها وجود ندارد ، زیرا به دلیل دارو هایی که در حین جراحی بینی استفاده می شود ، خطر آسیب به جنین را به همراه دارد .

در صورتی که به تازگی جراحی بینی انجام دادید و تصمیم دارید تا برای بارداری اقدام نمایید ، لازم است دست کم یک ماه از انجام جراحی بینی زمان بگذرد .

بارداری و جراحی بینی

اگر که بعد از زایمان تصمیم دارید تا برای جراحی زیبایی بینی اقدام کنید ، نیز توصیه می شود تا دو ماه پس از زایمان جراحی بینی انجام بدهید .

یکی از اقداماتی که پیش از جراحی بینی ، انجام می شود و الزامی است ، انجام یک سری آزمایش خون است . در بانوان تست بارداری نیز انجام می شود ، در صورتی که خانم باردار باشد ، امکان انجام جراحی بینی وجود ندارد و لازم است تا فرد جراحی بینی را به  پس از اتمام دوران بارداری موکول نماید .

به طور کلی بارداری نمی تواند تا اثر منفی خاصی بر روی نتیجه عمل جراحی زیبایی بینی بگذارد ، اما پیشنهاد ما این است در صورتی که انجام عمل بینی ضروری و اورژانسی نیست تا بعد از اتمام بارداری و گذشت دست کم دو ماه از زایمان صبر کنید و پس از این مدت برای انجام جراحی بینی اقدام نمایید .

دکتر شروین قوامی – جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

عمل جراحی زیبایی بینی – جراحی بینی گوشتی – جراح بینی )

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: