اهمیت شستشوی بینی بعد از جراحی بینی


اهمیت شستشوی بینی بعد از جراحی بینی

برای انجام این کار ابزارهای متفاوتی نظیر: ( پوار، بطری ، ظروف مخصوص شست و شوی بینی و سرنگ ) در دسترس خواهند بود. علاوه براین ابزارها ، راه حل های متفاوتی وجود دارند.  بهترین و آسان ترین روش به عقیده پزشکان ، شستشوی بینی با سرنگ است. اهمیت شستشوی بینی بعد از جراحی بینی برای مرطوب نگه داشتن داخل بینی و بهبود وضعیت تنفس پس از جراحی بینی است .

اهمیت شستشوی بینی بعد از جراحی بینی

آنچه بعد از جراحی زیبایی بینی پیش خواهد آمد :

بعد از انجام جراحی زیبایی بینی ، به دلیل خونریزی های داخلی ، سوراخ های بینی از لخته های خون پر می شوند. علاوه بر اینکه روی زخم ها  پوشانده می شود ، راه هوایی بینی نیز بسته می گردد. این اتفاق سبب می شود  امکان تنفس برای فرد سخت گردد. عمل به توصیه های پزشکی می تواند تا حدی این عوارض را کنترل نماید.

اهمیت شستشوی بینی بعد از جراحی بینی بسیار بالاست زیرا :

توسط شستشو آن قسمت از داخل بینی ، مرطوب نگه داشته می شود. این کار سبب می شود خون خشک شده در بینی جمع نشود و همیشه تمیز بماند. به طوری که  بعد از پاک کردن بینی ، با استفاده از قطره ها و یا اسپری های حاوی سرم نمکی توسط سرنگ چندین بار در طی روز ( 4 الی 6 ساعت )  بینی خود را شستشو دهید. این کار را طی دو الی سه هفته ادامه دهید. به تدریج می توان دفعات شستشو را کاهش دهید.

بعد از انجام جراحی زیبایی بینی ، با استفاده از مراقبت های پس از عمل می توانید به بهبود خود سرعت بخشید. با کمک مراقبه های مذکورمی توان تورم بینی خود را تا حدی کاهش دهید. اهمیت شستشوی بینی بعد از جراحی بینی یکی از نکاتی است که باید بعد از جراحی آن را مورد توجه قرارداد. در هفته اول بعد از جراحی ،  با استفاده از قطره چکان یا اسپری بینی ، بینی خود را بشوئید.

درباره محول شستشوی بینی سدیم کلراید :

این محول حاوی مقداری زیادی نمک حل شده در آب می باشد. با استفاده از سرنگ چند  سی سی از آن را بردارید و بینی خود را شستشو دهید.

دکتر شروین قوامی – جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

عمل جراحی زیبایی بینی – جراحی بینی گوشتیجراح بینی )

3 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: