استحمام بعد از جراحی بینی


استحمام بعد از جراحی بینی

نحوه صحیح استحمام بعد از جراحی بینی ، یکی از سوالات و دغدغه های بیماران می باشد. پس از جراحی بینی ، روی بینی اسپیلنت یا گچ بینی گذاشته  می شود. به مدت یک هفته این پانسمان، باید روی بینی بماند.

خیس شدن پانسمان سبب بلند شدن و افتادن آن می شود. این مسئله روی نتیجه عمل بینی اثر گذار خواهد بود. همچنین خیس شدن پوست زیر گچ بینی باعث ایجاد خارش و سوزش می شود. این موضوع ممکن است برای فرد آزار دهنده باشد.

استحمام بعد از جراحی بینی

با توجه به دلایل فوق الذکر، بهتر است در هفته اول  پانسمان بینی خیس نشود.  به عبارت دیگر بهتر است در هفته اول کمتر در معرض خیس شدن قرار گیرد. بهتر است یک روز قبل از جراحی بینی ، استحمام انجام شود.

 دلایل نیاز به همراه در استحمام بعد از جراحی بینی :

  • به علت خیس نشدن پانسمان است.
  • به دلیل تاثیر داروی بیهوشی در فرد که ممکن است در حمام سر بخورد.

به همین خاطر می بایست که حتما با یک همراه به حمام برود.

استحمام بعد از جراحی بینی در هفته اول به این صورت است که ابتدا بدن تا گردن توسط فرد، مورد شستشو قرار گیرد. در حالی که بر روی صندلی نشسته است سر را کمی به عقب خم کند. سر و موهای فرد توسط همراه شستشو داده شود. در انتها صورت، شستشو گردد. بهتر است از دوش های تلفنی استفاده شود و به صورت مستقیم زیر دوش حمام نروند.

استحمام بعد از جراحی بینی در روز هفتم به این شکل است، اگر گچ روی بینی خیس شود بهتر است. زیرا باعث سهولت برداشتن پانسمان توسط پزشک می شود.

خیس شدن چسب بینی در حمام هم مشکلی به وجود نخواهد آورد. می توان بعد از استحمام با باد خنک سشوار چسب را خشک کرد. همچنین می توانید قبل از مراجعه به جراح بینی سطح پوست بینی را با استفاده از مواد شوینده ملایم از چربی بزدایید.

نکته مهم این که بعد از استحمام به سرعت چسب بینی زده شود زیرا در اثر  گذشت چند ساعت بینی متورم خواهد شد.

دکتر شروین قوامی – جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

عمل جراحی زیبایی بینی – جراحی بینی گوشتیجراح بینی )

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: