استئوتومی در جراحی بینی


استئوتومی در جراحی بینی

برای این که قوز روی پل بینی ، که در زاویه رو به رو یی صورت موجب می شود تا بینی پهن به نظر بیاید ، برداشته بشود و بینی فرم طبیعی خود را باز یابد و پهنی آن ظریف و نرمال بشود  ، لازم است تا دیواره ی استخوان بینی و زائده ی بالا رونده ی استخوان ماگزیلاری در کناره ی بینی شکسته شود . این شکستن استخوان که به وسیله ابزار خاص پزشکی انجام می شود ، استئوتومی در جراحی بینی نامیده می شود .

استئوتومی در جراحی بینی

به دلیل این که غضروف های لترال بالایی متصل به استخوان بینی است به این عمل استئوتومی خارجی یا لترال نیز می گویند . زمانی که عمل با عملی به نام استئوتومی میانی همراه باشد ، از یک نوع ابزار به نام استئوتوم مدیال استفاده می شود . این ابزار دارای قطری 2 تا 3 میلی متر است و در قسمت برداشتن قوز پل بینی در دو طرف قرار می گیرد و استخوان بینی از دو سمت دارای حرکت می شود . تمامی  عملکرد هایی را که در این روند انجام می شود را استئوتومی در جراحی بینی می نامند .
استئوتومی در جراحی بینی ، از الزامات عمل زیبایی بینی به شمار می رود که باعث از بین رفتن قوز بینی و صاف شدن آن می شود .

استئوتومی در جراحی بینی

استئوتومی یک عمل تروماتیک و ضربه ای است که پس از جراحی بینی بخشی از کبودی ، ورم و التهاب بینی ناشی از آن می باشد . البته لازم است بدانیم در صورتی که جراح بینی دارای مهارت وتجربه کافی باشد ، میزان این کبودی بسیار کمتر خواهد بود .

در برخی از جراحی های بینی مانند جراحی بینی ترمیمی ممکن است که استئوتومی نیاز نباشد ، لذا میزان کبودی دور چشم کاهش می یابد .

لازم به ذکر است دلیل آن که پس از عمل جراحی بینی ، کمپرس سرد توصیه می شود ، همین استئوتومی است .

دکتر شروین قوامی – جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

عمل جراحی زیبایی بینی – جراحی بینی گوشتی – جراح بینی )

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: