مراحل جراحی بینی


مراحل جراحی بینی

برای این که بتوانید یک جراحی زیبایی بینی موفقیت آمیز انجام بدهید ، بهتر است تا مراحل جراحی بینی را بشناسید .

اولین و از مهم ترین مراحل جراحی بینی ، انتخاب یک جراح بینی است ، زیرا تنها ضامن حفظ سلامت عملکرد بینی یک جراح بینی ماهر است .

پس از انتخاب جراح بینی ، جلسه ی مشاوره و ویزیت اولیه و مطرح کردن توقعات بیمار از جراحی زیبایی بینی ، همچنین بررسی این توقعات توسط جراح بینی ، انجام می شود .

معاینه ی بالینی ، یک سری آزمایش ، تهیه چند عکس قبل از عمل از بینی نیز صورت می گیرد .

روز پیش از جراحی بینی استحمام کنید و بین 6 تا 8 ساعت ناشتا باشید و در ساعت مقرر شده به همره یک نفر با مدارک پزشکی تان در کلینیک حضور داشته باشید .

مراحل جراحی بینی

مراحل جراحی بینی

  • پس از پذیرش و بستری در کلینیک آمادگی های قبل از عمل انجام شده و شما به اتاق عمل انتقال می یابید .
  •  در اتاق عمل پس از آشنایی با تیم درمانی ، متخصص بیهوشی با انتخاب یک شیوه مناسب از بی حسی یا بیهوشی ، در کم تر از یک دقیقه فرایند بیهوشی را انجام می دهد .
  • سپس با ضد عفونی کردن صورت عمل جراحی آغاز می گردد و جراح بینی به کمک ایجاد برش های مورد نظر و استئوتومی در جراحی بینی ، به رفع ایرادات و اعمال تغییرات مورد نظر می پردازد .
  • پس از اتمام کار جراحی زیبایی بینی ، ناحیه های برش خورده بخیه زده شده و پانسمان صورت گرفته و قالب گچی یا اسپیلنت بر روی بینی گذاشته می شود .
  • بیمار به ریکاوری منتقل شده و بعد از آن که هوشیاری لازم را به دست آورد به بخش انتقال می یابد .
  • در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد ، بیمار پس از چند ساعت ترخیص خواهد شد .

لازم به ذکر است در تمام مدت زمانی که شما در اتاق عمل هستید ، متخصص بیهوشی در آن جا حضور دارد .

 

بعد از جراحی بینی

ترخیض از بیمارستان به معنای اتمام مراحل جراحی بینی نیست بلکه شروع مرحله دوران نقاهت است.

دوران نقاهت در هر فردی با توجه به شرایط جسمی و ساختار بینی تعیین می شود.

جراح بینی نکاتی را به بیمار ذکر می کند که رعایت آن ها در طی دوران نقاهت اهمیت بسیار بالایی دارد و منجربه به دست آوردن یک نتیجه رضایتمند از عمل جراحی بینی می شود.

نکاتی چون عدم مصرف سیگار ، مراقبت از بینی در برابر ضربات و آسیب های فیزیکی ، مصرف غذاهای نرم و عدم خوابیدن به شکم از رایج ترین نکات مراقبتی هستند که اکثریت متقاضیان در مورد آن ها اطلاعات کافی را دارند.

مسائلی چون شستشوی بینی ، روابط جنسی ، ورزش و چسب زدن بینی برای متقاضیان بسیار گنگ است و اکثریت سوال هایشان در زمینه با موارد ذکر شده می باشد.

نحوه شستشوی بینی و چسب زدن بینی بسیار مهم است و نیاز است که جراح بینی به طور عملی یا با توضیات بسیار دقیق به بیمار نحوه شستشو و چسب زدن بینی را آموزش دهد.

مراحل جراحی بینی

برای مطلع شدن از نکات دقیق مراقبتی بهتر است با جراح و متخصص گوش و حلق و بینی صحبت کنید و در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان خود را با فرد دیگری مقایسه نکنید زیرا بروز کبودی، از بین رفتن تورم و دیگر مسائلی که بعد از جراحی بینی اتفاق می افتد در تمام افراد با توجه به ویژگی هایشان متفاوت است.

 

 

 

دکتر شروین قوامی

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

( جراحی بینی – جراحی بینی گوشتی – جراح بینی )

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: