جراحی درمانی بینی

امروزه بیشتر از جراحی بینی برای زیبا تر کردن فرم و اندازه بینی استفاده می شود ولی باید در نظر داشت که جراحی درمانی بینی از جراحی زیبایی مهم تر است زیرا با این روش می توان مشکلاتی مانند انحراف بینی ، پلیپ بینی ، اختلال تنفسی ، سینوس و سینوزیت را دربیمار برطرف کرد.

انواع جراحی درمانی بینی

• جراحی انحراف تیغه بینی

این جراحی برای رفع مشکلات تنفسی بیمار، خروپف و سردرد هایی که ناشی از انحراف سپتوم باشد، انجام می شود. در این نوع جراحی بینی با به وجود آوردن برش هایی درون سوراخ های بینی ، ساختار تیغه بینی را اصلاح نموده و مشکلات تنفسی فرد را برطرف می گردد.

نکته قابل ذکر درمورد درمان انحراف بینی این است که نباید آن را با کجی بینی یکی دانست زیرا ممکن است فرد دچار کجی بینی باشد ولی مشکل تنفسی نداشته باشد.

•  درمان شکستگی بینی

شکستگی بینی ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیافتد. اگر پس از شکستگی بینی بلافاصله به جراح بینی مراجعه شود، شکستگی بینی جا انداخته می شود، در غیر این صورت شکستگی بینی همراه با جراحی زیبایی بینی درمان و رفع خواهد شد. برای این جراحی بیمار باید چند ماه منتظر بماند.

• درمان سینوس

یکی دیگر از عمل های درمانی بینی ، جراحی درمانی سینوس می باشد.

دراین روش هیچ برشی روی بینی انجام نمی شود و توسط آندوسکوپیک سوراخ های بینی انجام می شود.

علائم سینوس تورم و التهاب در مخاط داخل بینی و ترشحات چرکی پشت حلق است که با جراحی درمانی سینوس به راحتی رفع می شود. در مرحله اول درمان سینوس ها با دارو پیش می رود ولی اگر بیمار جوابی دریافت نکرد می توان سراغ جراحی درمانی سینوس رفت.

جراحی درمانی بینی

• پولیپ بینی

پولیپ تورم پوشش درون بینی است و منشاء آن سینوس های غربالی شکلی است که در دیواره های جانبی حفره بینی تخلیه می شود. پولیپ بینی حاوی مایع التهابی است و می تواند مربوط به آلرژی یا عفونت باشد .

عوارض بعد از عمل پولیپ بینی

مانند هر جراحی درمانی ، جراحی پولیپ بینی نیز دارای عوارضی است که می توان با انجام آزمایش های قبل از جراحی درمانی پولیپ بینی از بروز آن جلوگیری کرد.

هزینه عمل انحراف بینی

معمولا هزینه جراحی بینی به عوامل مختلفی بستگی دارد که می توان به دستمزد جراح بینی و بیمارستانی که جراحی بینی  در آن انجام شده اشاره کرد. البته قابل ذکر است بخشی از هزینه جراحی درمان انحراف بینی را بیمه های درمانی تقبل می کنند.

درمان انحراف بینی بدون جراحی

معمولا می شنویم که تبلیغ های مکرری برای درمان انحراف بینی بدون جراحی وجود دارد، البته جراحان بینی آن را توصیه نمی کنند زیرا درمانی موقت است و نتیجه ماندگاری ندارد و فرد برای اصلاح و درمان دائمی آن باید به جراحی بینی روی آورد.

دکتر شروین قوامی – جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

عمل جراحی زیبایی بینی – جراحی بینی گوشتی – جراح بینی )

امتیازدهی به مقاله
جدیدترین مقالات: